Re: Fiat 500L
Poslato: 18 Nov 2014, 08:38
Cena prodaje zavisi od cene proizvodnje. Cena proizvodnje zavisi od troska razvoja, koji je manje vise fiksan i jednokratan pre same serijske izrade, i zavisi od obima odnosno kolicine proizvoda koji nastanu iz serije.
To nisu svi faktori naravno, uglavnom pretezno uticu na realni trosak izrade.
Da bi cena padala treba da budu velike serije jedne familije modela.
U toj kategoriji malih vozila, 3-5 miliona komada jednog modela je uobicajeno, kako je trzisni vek obicno oko 5-7 godina to podrazumeva da minimalna proizvodnja treba da bude bar 1/2 miliona komada godisnje na istoj platformi.
FAS pravi barem 5 puta manje od toga. Nije mi poznato da li 500L deli platformu i sa drugim modelima Fiata i kolika je onda ukupna proizvodna serija.
Rezime, jedini nacin koji je odrziv za pojeftinjenje 500L je povecanje prozvodnje i to znatno, naravno i povecanje prodaje.
Subvencije su neodrziv model, moguc samo kratkorocno a jps pri svemu tome smanjuju kupovnu moc svih gradjana, osim onih koji iskoriste subvenciju za sebe.
Ugovor nije objavljen a nesto se i ne prica o poslovnim rezultatima FASa, koliko proizvode, koliko uvoze, koliko izvoze, ,kakvi su bilansi, kolike su dotacije Srbije kroz razne vidove itd.
Fiat grupa je u portrazi za povelikim novcem, smanjivanje prodajne cene u tolikom obimu je time teze izvodljivo.
To nisu svi faktori naravno, uglavnom pretezno uticu na realni trosak izrade.
Da bi cena padala treba da budu velike serije jedne familije modela.
U toj kategoriji malih vozila, 3-5 miliona komada jednog modela je uobicajeno, kako je trzisni vek obicno oko 5-7 godina to podrazumeva da minimalna proizvodnja treba da bude bar 1/2 miliona komada godisnje na istoj platformi.
FAS pravi barem 5 puta manje od toga. Nije mi poznato da li 500L deli platformu i sa drugim modelima Fiata i kolika je onda ukupna proizvodna serija.
Rezime, jedini nacin koji je odrziv za pojeftinjenje 500L je povecanje prozvodnje i to znatno, naravno i povecanje prodaje.
Subvencije su neodrziv model, moguc samo kratkorocno a jps pri svemu tome smanjuju kupovnu moc svih gradjana, osim onih koji iskoriste subvenciju za sebe.
Ugovor nije objavljen a nesto se i ne prica o poslovnim rezultatima FASa, koliko proizvode, koliko uvoze, koliko izvoze, ,kakvi su bilansi, kolike su dotacije Srbije kroz razne vidove itd.
Fiat grupa je u portrazi za povelikim novcem, smanjivanje prodajne cene u tolikom obimu je time teze izvodljivo.