Stranica 113 od 152
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 09:07
od ljubitelj
Broj oktana nema vise nikakav znacaj za motore sa direktnim ubrizgavanjem, kod njih nema mogucnosti samodetonacije pa otpornost na detonacije a sto predstavljaju oktani nema poentu.
A to su motori komercijalnih oznaka GDI, TSI, FSI itd.
Te oznake i nazivi su vise marketing, ionako benzini zadnjih 60tak godina su uvek aditivirani.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 09:17
od Velja
Meni je Punto zvečao čim sam sipao lošiji benzin...
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 09:28
od trojanac
Zato se Suzuki ne čuje.

Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 09:34
od Velja
+1
A i sada je valjda kvalitetniji benzin...
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 09:57
od dragvorl
ljubitelj napisao:Broj oktana nema vise nikakav znacaj za motore sa direktnim ubrizgavanjem, kod njih nema mogucnosti samodetonacije pa otpornost na detonacije a sto predstavljaju oktani nema poentu.
A to su motori komercijalnih oznaka GDI, TSI, FSI itd.
Te oznake i nazivi su vise marketing, ionako benzini zadnjih 60tak godina su uvek aditivirani.
Dok god motori budu imali stepen kompresije broj oktana ce biti bitan. Koliko koji motor to moze da iskoristi je samo pitanje.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 10:21
od nidza
Nisu ni novi motori otporni na samodetonacije po svojoj konstrukciji, nego imaju dodatne sisteme koji to sprečavaju. Baš sam se ovih dana udubljivao u tematiku 2.0 TSI motora i čemu mu sve služe varijabilni ventili - između ostalog i za sprečavanje samodetonacija.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 10:28
od dragvorl
Knock senzor odavno imaju motori, jeste da DI smanjuje zagrevanje komore, sto nikako ne znaci da su detonacije nemoguce.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 10:30
od Delija
@nidza
Naravno - problem postoji samo na manjem broju obrtaja, zato se ventili (i jos gomila drugih stvari) razlicito podesavaju na manjem i na vecem broju obrtaja.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 22 Jun 2017, 21:50
od ljubitelj
Velja napisao:Meni je Punto zvečao čim sam sipao lošiji benzin...
Punto nema direktno ubrizgavanje, a ako si imao takav problem onda i elektro sistem sa knock senzorom nije bas bio efikasan.
To zvecanje se uglavnom resilo 80tih godina sa uvodjenjem senzora kliktanja, knock. Sistem (mikrofon) prepozna a kompjuter paljenja prevede da je potrebno kasnjenje paljenja pa to i sprovede i zvecanje nestane. Obicno je dovoljno 1/2 obrta motora da se to izregulise.
Kod Punta se usisava goriva smesa koja moze da se zapali i detonira dok kod direktnog sistema se usisava cist vazduh (u kome je 78% sastava inertni azot) koji ne moze da detonira sam po sebi.
Od kada je nastao GDI 1995. koji usisava i kompresuje samo cist vazduh i time nastalo direktno ubrizgavanje benzina "zvecanje" je nestalo kao tema kod takve vrste motora.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 23 Jun 2017, 11:02
od nidza
G-Drive 100 može da se sipa i na Zmaj 2, smer ka aerodromu. Vrlo verovatno ima i u kontra smeru, ali nisam proveravao.
Dobre su i Lotto torbe, kome treba može slobodno da pazari.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 23 Jun 2017, 11:14
od Markoni
Ima. Na dosta NISovih pumpi menjaju 98 za G Drive 100. Mi na tenderu nismo smeli da trazimo prosle godine 100ku jer je samo NIS imao, a ove godine ce moci.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 23 Jun 2017, 11:45
od stefankmn
Ima neke NIS pumpe koji izbacile ultra D a umesto toga stavili onaj pojacan dizel sa gazproma, sve to isto ali eto saf na nekim NIS nema tog ultra D
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 23 Jun 2017, 20:06
od ljubitelj
dragvorl napisao:ljubitelj napisao:Broj oktana nema vise nikakav znacaj za motore sa direktnim ubrizgavanjem, kod njih nema mogucnosti samodetonacije pa otpornost na detonacije a sto predstavljaju oktani nema poentu.
A to su motori komercijalnih oznaka GDI, TSI, FSI itd.
Te oznake i nazivi su vise marketing, ionako benzini zadnjih 60tak godina su uvek aditivirani.
Dok god motori budu imali stepen kompresije broj oktana ce biti bitan. Koliko koji motor to moze da iskoristi je samo pitanje.
Stepen kompresije vazduha nije bitan, samodetonacija vazduha se ne desava.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 27 Jun 2017, 21:32
od Ogi
Koja je fora ovo sa Molom, kao nemaju vise obican BMB vec je Evo postao obican a uveli su Evo plus koji je aditiviran ? Kakvo mlacenje...
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Poslato: 28 Jun 2017, 10:32
od half man
Jesu i cenu nabiil ?