Stranica 115 od 127
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 22 Jul 2022, 23:21
od Heineken
Koshmar napisao: 22 Jul 2022, 11:34
Pa to je javna tajna da je na SVIM pumpama NIS-ovo gorivo.
Pre par godina na pumpi u Makedoniji mi tocilac rekao da ne bacam pare na skuplji dizel, isti je kao i obican.
E sad...to sto kod nas radnici dobijaju bonuse na platu sto se vise sipa "premium aditivirano" gorivo...
Nije na svim pumpama NIS-ovo gorivo stalno. Miksuje se malo uvoz malo NIS.
Ne dobijaju radnici bonuse na platu na svim pumpama ako se vise proda premium gorivo..
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 22 Jul 2022, 23:36
od ljubitelj
Gazu napisao: 21 Jul 2022, 15:45
Kod ovog videa mi je jedino sporno to kako su se uhvatili samo za OMW, kao da samo oni to tako rade...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Pa da, ovaj video se bavi OMV ali isto je za sve manje više, cela ta naftna industrija je po istom šablonu ustrojena.
Naravno da svi tako rade, i ovde i po svetu...to je opšte pravilo pumpadžija da kroz marketing pokušavaju da naplate extra.
A ovde su verovatno imali crno na belo dokumente (kopije) iz OMVa neke od pumpi. Inače OMV nema svoje pumpe, nema ni svoje gorivo, to je samo brend...a pumpa je svaka za sebe od nekog vlasnika.
Sistem franšizinga.
MOL; GAZPROM/NIS; EKO, Lukoil imaju svoje rafinerije, svoja goriva, svoje razvojne laboratorije
Ali nevezano, naftni derivati su jako skupi za transport i po pravilu se uzimaju iz lokalne rafinerije (koja god da je) na nekom tržištu.
Kako god da se gorivo nazove sva se umešavaju sa aditivima po zakonski odredjenoj normi (recepturi mixa karakteristika), za dizel konkretno EN590.
Razlike naravno postoje izmedju različitih EN590 iz različitih rafinerija ali razlike postoje i izmedju EN590 izi iste rafinerije ali druge proizvodne šarže.
Bitno je znati da su te razlike toliko male da se i u laboratoriji to na testiranju izmeri da bude u okviru tolerancije ili same greške merenja pa u praksi to znači da su sva goriva istog tipa zapravo ista za motor.
I obični dizel i obični benzin su aditivirani, obični /tzv euro/ dizel mora (treba) da bude aditiviran sa bar 4 aditiva da bi mogao da se legalno prodaje. Benzin barem 2 aditiva mora da ima, a obično se stavlja i 3 u obliku dodatog alkohola (5% kao E5 oznake odnosno 10% kao E10 oznake).
Skoro sve što je potrebno znati o nekom gorivu se može pročitati na javno dostupnim tehničkim listovima/ sajtovima što pumpadžija što samih rafinerija.
Ko hoće, može i smatra da mu treba "premium" gorivo ima moju podršku sve dok ne ubedjuje ostale da ono drugo obično gorivo je bljak, loše, neispravno ili šta već za točenje i upotrebu.
Ja nikoga ne ubedjujem da je samo obično gorivo ono pravo, dajem argumente da nema dokazive bitne razlike kakva se u reklamama sugeriše.
ps. za neke aute i neke motore jeste obavezno korišćenje nekih goriva po posebnim normama i tada je to deklarisao proizvodjač auta te se tada treba toga i pridržavati. Kao i za neke intervencije tipa chip tuninga koje ima za preduslov drugačije gorivo od standardnog da bi uopšte motor radio po novoj nefabričkoj mapi.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 07:07
od nidza
Ponovo ista priča. Ajde da ne spajamo sve vrste goriva u isti koš. Ljudi izmerili niže performanse sa nižeoktanskim gorivom, a više sa višim, za turbo gdi. Sasvim drugi par opanaka je što nije u skladu sa razlikom u ceni.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 09:10
od Gazu
Al za većinu motora dobro napisano.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 12:38
od dragvorl
ljubitelj napisao: 22 Jul 2022, 23:36
Gazu napisao: 21 Jul 2022, 15:45
Kod ovog videa mi je jedino sporno to kako su se uhvatili samo za OMW, kao da samo oni to tako rade...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Pa da, ovaj video se bavi OMV ali isto je za sve manje više, cela ta naftna industrija je po istom šablonu ustrojena.
Naravno da svi tako rade, i ovde i po svetu...to je opšte pravilo pumpadžija da kroz marketing pokušavaju da naplate extra.
A ovde su verovatno imali crno na belo dokumente (kopije) iz OMVa neke od pumpi. Inače OMV nema svoje pumpe, nema ni svoje gorivo, to je samo brend...a pumpa je svaka za sebe od nekog vlasnika.
Sistem franšizinga.
MOL; GAZPROM/NIS; EKO, Lukoil imaju svoje rafinerije, svoja goriva, svoje razvojne laboratorije
Ali nevezano, naftni derivati su jako skupi za transport i po pravilu se uzimaju iz lokalne rafinerije (koja god da je) na nekom tržištu.
Kako god da se gorivo nazove sva se umešavaju sa aditivima po zakonski odredjenoj normi (recepturi mixa karakteristika), za dizel konkretno EN590.
Razlike naravno postoje izmedju različitih EN590 iz različitih rafinerija ali razlike postoje i izmedju EN590 izi iste rafinerije ali druge proizvodne šarže.
Bitno je znati da su te razlike toliko male da se i u laboratoriji to na testiranju izmeri da bude u okviru tolerancije ili same greške merenja pa u praksi to znači da su sva goriva istog tipa zapravo ista za motor.
I obični dizel i obični benzin su aditivirani, obični /tzv euro/ dizel mora (treba) da bude aditiviran sa bar 4 aditiva da bi mogao da se legalno prodaje. Benzin barem 2 aditiva mora da ima, a obično se stavlja i 3 u obliku dodatog alkohola (5% kao E5 oznake odnosno 10% kao E10 oznake).
Skoro sve što je potrebno znati o nekom gorivu se može pročitati na javno dostupnim tehničkim listovima/ sajtovima što pumpadžija što samih rafinerija.
Ko hoće, može i smatra da mu treba "premium" gorivo ima moju podršku sve dok ne ubedjuje ostale da ono drugo obično gorivo je bljak, loše, neispravno ili šta već za točenje i upotrebu.
Ja nikoga ne ubedjujem da je samo obično gorivo ono pravo, dajem argumente da nema dokazive bitne razlike kakva se u reklamama sugeriše.
ps. za neke aute i neke motore jeste obavezno korišćenje nekih goriva po posebnim normama i tada je to deklarisao proizvodjač auta te se tada treba toga i pridržavati. Kao i za neke intervencije tipa chip tuninga koje ima za preduslov drugačije gorivo od standardnog da bi uopšte motor radio po novoj nefabričkoj mapi.
U inostranstvu OMV ima svoje pumpe. Rafineriju ne mozes promasiti kad ides ka Becu sa leve strane.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 13:17
od Vladapetr
Čitam i bukvalno ne verujem šta čovek izmisli u sekundi
Mala je rafinerija, možda je zato ne računa.
OMV refinery in Schwechat
Mannswörther Str. 28, 2320 Schwechat, Austria
+43 1 404400
https://g.co/kgs/QegN4g[IMG]https://upl ... 371ca8.jpg[/IMG]
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 14:12
od Gazu
A kakva je situacija oko rafinerije u Novom Sadu, jel neko zna? Nju su bombardovali ihaj 99-e. Pa me zanima sad baš: ako se kod nas gorivo pravi samo u Pančevu, onda u Novom Sadu ništa? I šta je s Pančevom, njih NATO nije bombardovao, ili su bombardovane obe, a da je samo jedna skroz obnovljena? I kakva je ona bila uopšte pre bombardovanja, tad se u Novom Sadu pravilo gorivo?
To me baš i počelo kopati kad sam skoro gledao epizodu SAT-a o Stojadinu, pa su tad pokrenuli da je tad NATO bombardovao i Zastavu u Kragujevcu, i da su zato Stojadini bili lošiji nakon bombardovanja nego pre...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 18:16
od ljubitelj
dragvorl napisao: 23 Jul 2022, 12:38
ljubitelj napisao: 22 Jul 2022, 23:36
Gazu napisao: 21 Jul 2022, 15:45
Kod ovog videa mi je jedino sporno to kako su se uhvatili samo za OMW, kao da samo oni to tako rade...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Pa da, ovaj video se bavi OMV ali isto je za sve manje više, cela ta naftna industrija je po istom šablonu ustrojena.
Naravno da svi tako rade, i ovde i po svetu...to je opšte pravilo pumpadžija da kroz marketing pokušavaju da naplate extra.
A ovde su verovatno imali crno na belo dokumente (kopije) iz OMVa neke od pumpi. Inače OMV nema svoje pumpe, nema ni svoje gorivo, to je samo brend...a pumpa je svaka za sebe od nekog vlasnika.
Sistem franšizinga.
MOL; GAZPROM/NIS; EKO, Lukoil imaju svoje rafinerije, svoja goriva, svoje razvojne laboratorije
Ali nevezano, naftni derivati su jako skupi za transport i po pravilu se uzimaju iz lokalne rafinerije (koja god da je) na nekom tržištu.
Kako god da se gorivo nazove sva se umešavaju sa aditivima po zakonski odredjenoj normi (recepturi mixa karakteristika), za dizel konkretno EN590.
Razlike naravno postoje izmedju različitih EN590 iz različitih rafinerija ali razlike postoje i izmedju EN590 izi iste rafinerije ali druge proizvodne šarže.
Bitno je znati da su te razlike toliko male da se i u laboratoriji to na testiranju izmeri da bude u okviru tolerancije ili same greške merenja pa u praksi to znači da su sva goriva istog tipa zapravo ista za motor.
I obični dizel i obični benzin su aditivirani, obični /tzv euro/ dizel mora (treba) da bude aditiviran sa bar 4 aditiva da bi mogao da se legalno prodaje. Benzin barem 2 aditiva mora da ima, a obično se stavlja i 3 u obliku dodatog alkohola (5% kao E5 oznake odnosno 10% kao E10 oznake).
Skoro sve što je potrebno znati o nekom gorivu se može pročitati na javno dostupnim tehničkim listovima/ sajtovima što pumpadžija što samih rafinerija.
Ko hoće, može i smatra da mu treba "premium" gorivo ima moju podršku sve dok ne ubedjuje ostale da ono drugo obično gorivo je bljak, loše, neispravno ili šta već za točenje i upotrebu.
Ja nikoga ne ubedjujem da je samo obično gorivo ono pravo, dajem argumente da nema dokazive bitne razlike kakva se u reklamama sugeriše.
ps. za neke aute i neke motore jeste obavezno korišćenje nekih goriva po posebnim normama i tada je to deklarisao proizvodjač auta te se tada treba toga i pridržavati. Kao i za neke intervencije tipa chip tuninga koje ima za preduslov drugačije gorivo od standardnog da bi uopšte motor radio po novoj nefabričkoj mapi.
U inostranstvu OMV ima svoje pumpe. Rafineriju ne mozes promasiti kad ides ka Becu sa leve strane.
U Švehatu postoji rafinerija a jesi li siguran da je OMV 100% vlasnik kapitala i svega vezanog za tu rafineriju, Ko je vlasnik deonica?
A tu rafineriju sam zapmtio jer kada god se približim gotovo izvesno je da će padati kiša u njenoj okolini, popriličan zagadjivač decenijama.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 18:21
od ljubitelj
Gazu, podignuta je nova rafinerija od strane GAZPROMa na ostacima stare.
Ona stara koja je postojala do 99 nije mogla da pravi goriva po normama, a NIS nije imao ni para niti bi iko dao kredit a niti znanja da uhvati korak i jedino izvesno je bilo zatvaranje rafinerije jer ne može da napravi adekvatno standardu kvalitetno gorivo.
Onda su uskočili Rusi, iz temelja rekonstruisali i uneli novu tehnologiju i od tada je i naše gorivo jednako bilo kom evropskom.
To je proveravano i od strane nezavisnih laboratorija više puta, SGS recimo, tako da je NIS dolaskom Rusa rešen što se tiče same rafinacije.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 18:23
od Koshmar
Heineken napisao: 22 Jul 2022, 23:21
Koshmar napisao: 22 Jul 2022, 11:34
Pa to je javna tajna da je na SVIM pumpama NIS-ovo gorivo.
Pre par godina na pumpi u Makedoniji mi tocilac rekao da ne bacam pare na skuplji dizel, isti je kao i obican.
E sad...to sto kod nas radnici dobijaju bonuse na platu sto se vise sipa "premium aditivirano" gorivo...
Nije na svim pumpama NIS-ovo gorivo stalno. Miksuje se malo uvoz malo NIS.
Ne dobijaju radnici bonuse na platu na svim pumpama ako se vise proda premium gorivo..
Za NIS konkretno znam da se dobija,posto sam radio na NIS pumpi nekada..i forsiralo se,tj.bili smo u obavezi da nudimo "kvalitetnija" goriva kupcima.
E sad dal su njima ukinuli bonuse kao i nama poene za njihove kartice...to ne znam...
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 19:05
od Vladapetr
ljubitelj napisao:U Švehatu postoji rafinerija a jesi li siguran da je OMV 100% vlasnik kapitala i svega vezanog za tu rafineriju, Ko je vlasnik deonica?
A tu rafineriju sam zapmtio jer kada god se približim gotovo izvesno je da će padati kiša u njenoj okolini, popriličan zagadjivač decenijama.
OMV ima 3 rafinerije, osim gore pomenute postoje i OMV rafinerije u Nemačkoj i Rumuniji.
https://www.omv.com/en/about-us/busines ... refineries
Za deonice sam poslao upit berzi, al ne rade do ponedeljka pa ćemo sačekati za odgovor. Jer iako se nešto naziva OMV rafinerija i ono što proizvodi se prodaje na OMV pumpama, bez podatka o vlasniku kapitala i deonica ne možemo to smatrati OMV-om


Sent from my SM-G996B using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 19:10
od Heineken
Koshmar napisao: 23 Jul 2022, 18:23
Heineken napisao: 22 Jul 2022, 23:21
Koshmar napisao: 22 Jul 2022, 11:34
Pa to je javna tajna da je na SVIM pumpama NIS-ovo gorivo.
Pre par godina na pumpi u Makedoniji mi tocilac rekao da ne bacam pare na skuplji dizel, isti je kao i obican.
E sad...to sto kod nas radnici dobijaju bonuse na platu sto se vise sipa "premium aditivirano" gorivo...
Nije na svim pumpama NIS-ovo gorivo stalno. Miksuje se malo uvoz malo NIS.
Ne dobijaju radnici bonuse na platu na svim pumpama ako se vise proda premium gorivo..
Za NIS konkretno znam da se dobija,posto sam radio na NIS pumpi nekada..i forsiralo se,tj.bili smo u obavezi da nudimo "kvalitetnija" goriva kupcima.
E sad dal su njima ukinuli bonuse kao i nama poene za njihove kartice...to ne znam...
Nis ima i dalje. Kod ostalih je drugacija prica, sve zavisi od kompanije do kompanije . Radim i ja na pumpi pa sam dobro upoznat sta se desava u ovim kompanijama, kako sa gorivom tako i sa svim ostalim ..
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 19:46
od Gazu
@ljubitelj Hvala!

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 19:56
od dispy
Vladapetr napisao:ljubitelj napisao:U Švehatu postoji rafinerija a jesi li siguran da je OMV 100% vlasnik kapitala i svega vezanog za tu rafineriju, Ko je vlasnik deonica?
A tu rafineriju sam zapmtio jer kada god se približim gotovo izvesno je da će padati kiša u njenoj okolini, popriličan zagadjivač decenijama.
OMV ima 3 rafinerije, osim gore pomenute postoje i OMV rafinerije u Nemačkoj i Rumuniji.
https://www.omv.com/en/about-us/busines ... refineries
Za deonice sam poslao upit berzi, al ne rade do ponedeljka pa ćemo sačekati za odgovor. Jer iako se nešto naziva OMV rafinerija i ono što proizvodi se prodaje na OMV pumpama, bez podatka o vlasniku kapitala i deonica ne možemo to smatrati OMV-om


Sent from my SM-G996B using Tapatalk
Ja ne znam koga si pitao, ali ako te ne mrzi, pitaj i za NIS, možda mi ne sipamo nisovo gorivo zapravo.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Poslato: 23 Jul 2022, 20:43
od BigMazzy
Ma imamo najkvalitetnija goriva u Evropi na tim MOL, EKO, OMV i ostalim brendiranim pumpama, samo pršti od oktana i aditiva, plus prečišćena AVIO filterima, automobili se prosto preporode , nikom se dizne ne zapusavaju, bošisti masovno ostaju bez posla, a onda kako ko ode preko i tamo sipa a ono ispade da im motori još bolje predu na tim EU gorivima, Aj što idu nego i manje troše...... a opet u odnosu na njihov EU standred, gorivo im je još i jeftinije nego ovo naše "aditiviranio" sa karakteristikama za NASA svemirski program.
PS mnogo me sve ovo podseća na priču sa kvalitetom Milke i Nutele za zapadno i za ovo naše jadno istočno tržište.