Stranica 116 od 901

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Apr 2013, 12:58
od zuzazu
Pre pocetka taksiranja po zemlji, proveravaju se komande leta. Da li se otklanjaju potpuno i ima li otpora na volanu. Na Jat B737 to se radi gledanjem kroz prozor, a u svetu se slika komandi odavno prati na monitoru u kabini.

Vidi se poletanje sa flapsom 1. Kod Boinga su flapsovi u stepenima 1, 2, 5, 10, 15, 25, 30, 40 a kod Airbusa 1 - 2 - 3 - 4 Flaps pomaze da se ostvari veca sila uzgona na malim brzinama aviona.

U toku leta ako je brzina velika, smanjuje se vazdusnim kocnicama a maksimalni otklon u vazduhu je koliko se vidi na fotografiji

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Apr 2013, 13:03
od dragvorl
Jel su ovi "spicevi" sto vire ispod krila rezervoari?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Apr 2013, 13:18
od zuzazu
Nisu, po tome klize flapsovi, a rezervoari su ispred svih ovih cuda

Flaps 30 za sletanje

Posle sletanja, prvo se otvore ground spoileri (to su ovi pod vecim uglom) a koji trenutak kasnije i flight spoileri (koji se sada otvaraju pod vecim uglom nego u vazduhu - prethodni post). Razlog je sto brzi slom uzgona, da bi avion sto pre punom tezinom legao na podlogu i kocenje bilo efikasnije. Bez operativnih spoilera duzina potrebne piste za zaustavljanje se izuzetno produzava.

Pogled u komande leta na krilu. Spoilere i flapsove. I jedni i drugi se izvlace hidro sistemom, s tim sto ako otkaze jedan, zamenice ga drugi. Flapsovi se alternativno izvlace elektricno.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 10 Apr 2013, 23:47
od Geza
Praktičan prikaz zuzazuovog objašnjenja.

http://www.youtube.com/watch?v=uEIRRp1DziE

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 12:09
od zuzazu
@Geza, pravi video klip :doubleup:

U pitanju je Airbus, a izgleda da cemo ih vidjati nesto cesce na beg aerodromu


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=703947

Jatu doleću četiri aviona na lizing

Beograd -- Radna grupa za "Jat" izabrala je najpovoljnije ponude za lizing, četiri "Airbusova" aviona, saznaju "Novosti".

Reč je o nabavci dve letilice A 319 i dve A 320, koje će u flotu "Jata" stići krajem maja, najkasnije početkom juna.

Kao sto sam vec pisao, avioni ce doci, ali ih nece leteti nasi piloti (i ako ih ima duplo vise nego sto je potrebno) jer nemaju zavrsenu preobuku za Airbus.

Letece ih strane posade, tako da ce sada neki moci da kukaju "zasto poreski obveznici ove zemlje....bla, bla, truc...." jer ce morati da se plate:

- hotel za posadu
- svetska a ne srpska plata (racunaj 7000e po sofercini bez prekovremnog, 4 aviona po pet posada, 40 pilota mesecno)
- adekvatan prevoz za posadu
- zivotno osiguranje i osiguranje licenci
- i td i td

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 12:12
od Laki021
Koliko ce trebati nasima da poloze za Airbus?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 12:20
od zuzazu
Preobuka je oko 30000 EUR po soferu.

Treba oko mesec i po dana skolice, zatim oko 40 sati simulatora i treba odredjen broj sati na avionu.

Nisam 100% siguran da ce im ovo platiti, jer su airbusevi uzeti samo da se prodje sezona...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 12:25
od Geza
Jat konačno dobija nove avione
TangoSix

Radna grupa Vlade Srbije koja je formirana radi analize stanja, stabilizacije i oporavka Jat-a danas je konačno donela odluku da nacionalni avio-prevoznik iznajmi 4 aviona Erbas i jedan ATR-72, saznaje vazduhoplovni portal Tango Six.

Nakon nekoliko meseci rada, analize ali i više pauza zbog kadrovskih promena uslovljenih uobičajenim politikanstvom, Jat je danas zvanično dobio odobrenje odlukom Radne grupe Vlade Srbije da praktično realizuje iznajmljivanje aviona i tako posle nekoliko decenija konačno dobije novu i modernu flotu putničkih aviona.

Vršilac dužnosti generalnog direktora Jata Vladimir Ognjenović ovim je dobio ovlašćenje (bez kojeg nije mogao ranije da krene u ovu proceduru) da krene u hitne pregovore radi iznajmljivanja nove flote aviona koja može spasiti ovogodišnju letnju sezonu kompaniji.

Novčana sredstva za iznajmljivanje su odobrena i po prvi put u novijoj istoriji Jata – dugogodišnja priča o novim letelicama će konačno biti realizovana.

Kako Tango Six saznaje, u pitanju su četiri Erbasova lajnera (dva A319 i dva A320) i jedan ATR 72-500. Prvobitni plan da se iznajme dva regionalna turbopropa francuske proizvodnje i dalje je na snazi, ali usled nedostatka letelica ovog tipa koji su raspoloživi za iznajmljivanje na tržištu za sada će se uzeti samo jedan.

Pisma o namerama sa kompanijama za posredovanje pri iznajmljivanju biće potpisana za nekoliko dana i avioni će biti spremni za saobraćaj jednom kada Jatove posade budu obučene za novi tip aviona.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 12:32
od zuzazu
Sa danasnjim danom (skoro sredina aprila) niko u Jat nije poceo preobuku, tako da se ne moze ocekivati da posade budu spremne onda kada je receno u tekstu.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 13:28
od Paja

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 13:39
od zuzazu
Bogu hvala! Samo da se dobro i zavrsi....

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 13:42
od Paja
Zuzazu, da li postoji neko upozorenje da točkovi nisu izvučeni prilikom sletanja?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 13:48
od zuzazu
Jel me zezas na onu moju pricu?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 15:03
od Paja
Ona mi je samo dala ideju. De smem da se zezam s tobom. Završiću u potpisu. :kezo:

Stvarno te pitam. Predpostavljam da ima.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Apr 2013, 15:06
od Laki021
:) Ja kontam da nema :)