2,0 TDI, 103 kW, mejnač 02Q?
Inače, recimo da ne poznajem baš najbolje VW varijante, i sve što kažem se bazira na informacijama sa interneta i raznih selektora maziva.
Izvan toga - stav da se ne menja neko mazivo, pogotovo transmisiono, u nekom sklopu (menjaču, diferencijalu, haldexu)
koji je vremenski ili kilometražno uglavnom prošao svoj projektovani (polu)vek, ima dva razloga.
Prvi je da to nije naznačeno servisnom procedurom, što je donekle opravdano, a odnekle diskutabilno. Drugi je da onaj koji bi to mazivo menjao nije siguran da je novo mazivo sasvim odgovarajuće kao ono koje je prvo sipano. što je sasvim diskutablno. Mnogi sklopovi su uništeni naknadnom intervencijom jer se nije pazilo da mazivo bude identičnih normi i/ili osobina kao prvobitno.
Čisto lično, mene ne bi interesovalo to da i nije predviđeno da se neko mazivo transmisije menja - ako sam nabavio auto star 10 godina i imam nameru da ga ja koristim npr. još pet godina. Maziva nisu večna, njihova fizičko-hemijska svojstva se menjaju upotrebom, a sasvim je druga priča to što neki dobro projektovan i konstruisan sklop može izdržati da bude funkcionalan dugo vremena/kilometara i sa uljima poprilično izmenjenim u odnosu kada su bila sveža.
Koliko vidim, izvan ulja koja VW predviđa po nekom određenom kataloškom broju,
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... 71-a2.html
postoje alternative koje su vrlo verovatno sasvim odgovarajuće.
Najpre bih imao dilemu oko ulja u samom menjaču , mada mi se čini da bih u tom slučaju poslušao castrolov selektor. Suština je da u reduktor i dif. ide varijanta 75W-90, dok je za sam menjač diskutabilno, ali najverovatnije nema greške sa 75W-80 (sa obzirom na godište).
Informacije oko prvog ulja u menjaču su interesantne jer postoji šansa da VW za neka tržišta pominje drugačije koncipirana ulja - odnosno izgleda da je prvo ulje vrlo tanke i specifične gradacije 70W-75W (to je za nijansu tanje i od 75W-80, i mnogo tanje od 75W-90).
Na donjem linku je laboratorijska anlaiza prvog ulja po kataloškoj oznaci VW G052512A2 i tu se vidi dokaz za ono gore što sam pomenuo. Osim toga, čovek koji je priložio analizu reče da je umesto tog ulja sipao mobilovo 75W-90 pa je imao problema sa menjačem na hladno (što je i logično, i dešava se svakom menjaču u kome je omašena gradacija pa sipano bitno deblje ulje).
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... es.126894/
Sve u svemu, uz specifično ulje za haldex, gotovo sigurno u reduktor i dif. ide 75W-90, dok u menjač 70W-75W ili 75W ili eventualno 75W-80 (skoro pa sve jedno, mada su alternative 75W-80 jeftinije, jer su češće).
Naravno ovo važi za varijantu od 103 kW.
U svakom slučaju, mora se biti siguran u varijantu, tj. oznaku menjača, mora se višestruko proveriti da bude greške.
***
Od konkretnih ulja, svašta može da se probere (zavisi od dostupnosti na tržištu).
Za menjač bi verovatno bilo zgodno nešto od ovog:
https://products.liqui-moly.com/top-tec ... 75w-3.html
ili
https://www.ravenol.de/en/product/getri ... -3-sae-75w
ili
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... c6uk5p.pdf
Za diferencijal i reduktor, praktično bilo koja varijanta 75W-90.
Za haldex npr.
https://www.ravenol.de/en/search?q=1211140
ili
https://products.liqui-moly.com/multi-d ... oil-1.html