Stranica 13 od 21

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 19 Jun 2013, 15:14
od Dusan
nuk napisao:Mnoga resenja se primenjuju i na "obicne" motore, informacije postoje na netu, da te stvarno interesuje lako bi saznao.
Te tehnologije koje se koriste koriste se na ''super'' automobilima od preko 200k evra (kompozitni materijali, aerodinamicka resenja, KERS, brake steer, itd...), a kada sam poslednji pud pogledao nisam video da renault ima neki supercar. Zato kazem da mi je smesno kad se neko poziva na F1.
Mozda stvarno koriste neke tehnologije ali ja to jos nigde nisam pronasao, tako da ispravite me ako gresim.

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 19 Jun 2013, 22:05
od nuk
Ne tupi, renault nema super automobile tj. Ima al kostaju do 20-30K plafon :D

Sent from my BlackBerry using Tapatalk

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 19 Jun 2013, 22:24
od Dusan
To i dalje ne objasnjava gde su primenjene tehnologije, ali dobro. Barem sam naucio da renault ima Supercars. :pivo: :mrgreen:

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 19 Jun 2013, 23:17
od nuk
Evo pise ovde


http://www.renault.com/en/innovation/ga ... i-130.aspx

Mozda je marketinski trik, mozda i proseravanje al da znaju da naprave motor, znaju :)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 19 Jun 2013, 23:22
od Uroš S.
Three areas where F1 thinking was applied to the new Renault Energy dCi 130 engine are:

A 'square' architecture: the configuration of an engine is said to be square when piston stroke is similar to the diameter of the cylinder (bore), an arrangement which allows large-diameter valves to be housed in the cylinder head for more efficient filling of the combustion chambers, thus boosting performance
:rofl:

Škoda je imala square motore od šezdesetih u modelima sa motorom pozadi.

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 19 Jun 2013, 23:29
od methane.master
... za koje su oni u modelima Zastave bili pojam pouzdanosti. U prevodu mož' da bidne, al' ne mora da znači. ;)

Sent using Tapatalk

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 19 Jun 2013, 23:34
od Uroš S.
Nisam to mislio u kontekstu da su ti motori bili bolji od ovog sada Renoovog, naravno. A i ne vidim kako je to u vezi s pouzdanošću.

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 20 Jun 2013, 00:21
od Dusan
Zakljucak je da je smesno pozivati se na F1 u diskusijama o regularnim automobilima. To je kao kada bi neko ko vozi VW povezivao pouzdanost i kvalitet motra u Polu sa Veyronom (sto je opet mnogo blize realnosti nego F1 tehnologije). Opet kazem svaka cast njima na uspesima u F1, ali to je svet za sebe. Mnogo su realnija poredjenja sa npr WRC ili DTM tehnologijama koje stvarno mogu da uticu na proizvodnju regularnih automobila.

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 20 Jun 2013, 00:35
od perfiko
:think:
Zašto misliš da je realnije uporediti W16 motor od 8 litara sa R4 motorom od 1,6 litara, nego uporediti V8 motor od 2,4 litra sa R4 motorom od 1,6 litara?

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 20 Jun 2013, 00:41
od methane.master
Uroš S. napisao:Nisam to mislio u kontekstu da su ti motori bili bolji od ovog sada Renoovog, naravno. A i ne vidim kako je to u vezi s pouzdanošću.
Htedoh reći sledeće... (i u tom Škodinom i u mnogo drugih slučajeva) Džabe neko napredno rešenje, ako ga tehnologija tog vremena ili neka druga rešenja koja čine sistem ili kvalitet izrade... ne mogu ispratiti. Sve pada u vodu. No nije mnogo bitno za konkretnu priču...

Da se vratim na početak tj. Energy dCi 130. Neka je link sa sajta i marketing, taj motor (zamena za 1,9 dCI) je u skoro 2 godine koliko se ugrađuje, hvaljen u svim testovima na koje sam naleteo, između ostalih i u onim 100k km testovima u AB ili AMS. Nije slučajno izabran i poslužiće svrsi za koju je izabran, a to je entry-level motorizacima manjih modela Mercedesa. Uostalom niko nije bio MB po ušima da izabere baš Renault i baš taj/te motor(e). Razloge naravno ne znamo, pretpostavljam da im je skup razvoj, mada možemo da razmišljamo i ovako. Njihovo rešenje u tom segmentu neće biti spremno u nekom dužem periodu, zašto da ne, mada je mnogo manje verovatno.

Da li će motor biti isti i u RNA i u MB. Hoće, jer je tako proizvodnja mnogo isplativija.

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 20 Jun 2013, 01:31
od Dusan
perfiko napisao::think:
Zašto misliš da je realnije uporediti W16 motor od 8 litara sa R4 motorom od 1,6 litara, nego uporediti V8 motor od 2,4 litra sa R4 motorom od 1,6 litara?
Kao sto sam vec rekao meni je smesno i jedno i drugo kada neko poredi. Ali ako vec pricamo o tome, zaboravio si da se taj motor od 2,4 litara vrti na 17 000+ RPM. I inace Veyron je mnogo blizi normalnom automobilu nego F1 bolid (u smislu da bi se tehnologija moze primeniti na ostale automobile), ali opet ponavljam ni jedno ni drugo nisu za porednje (tj za povezivanje sa Renaultom ili VW) jer nemaju direktan uticaj na razvoj modela.

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 20 Jun 2013, 01:48
od starac vujadin
Dusan napisao:Zakljucak je da je smesno pozivati se na F1 u diskusijama o regularnim automobilima. To je kao kada bi neko ko vozi VW povezivao pouzdanost i kvalitet motra u Polu sa Veyronom (sto je opet mnogo blize realnosti nego F1 tehnologije). Opet kazem svaka cast njima na uspesima u F1, ali to je svet za sebe. Mnogo su realnija poredjenja sa npr WRC ili DTM tehnologijama koje stvarno mogu da uticu na proizvodnju regularnih automobila.
Nije smešno, a ni netačno. Ono što ti računaš je ono što je pojavno. Zaboravljaš testiranje sklopova, materijala, konstrukciju raznih sklopova i celog auta, uklapanje svojih prozivoda sa proizvođačima guma i maziva. Nema boljeg testiranja nego što su trke. Da li je baš slučajno da proizvođači koji su aktivni u trkama imaju najčešće odlično konstruisane automobile? Otkud to da Renault pravi najbolje hothatcheve iako mu kolla nisu najjača. KAko to da je Honda imala gomilu dominantnih modlea u klasama kada je bila dobra u F1, a posle im kola nisu bila toliko konstrukciono napredna? Odakle se pronalsci u konstrukciji spuštaju u civilna vozila. PA, sa trka, a između ostalog i sa F1. Prva stvar koaj ti padne u šake kad uđeš u auto je volan. A današnji volani sa komandama na njima odakle to? Pa, sa trka...odakle pedalice za menjanje brzina...i zašto baš pedalice. Pa, zato što su se najbolje pokazale....itd, itd

Inače, Renault koristi i iskustva sa F1 i u pojavnom obliku, mada je to manje bitno. Prednji pokretni difuzor kod Clia i Megane Sport (to još samo ima Ferrari 458) i pravi, a ne šminkerski difuzori pozadi.

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 20 Jun 2013, 02:23
od Dusan
Sve je to lepo i tacno sto si napisao, svakako da ogroman broj resenja dolazi sa trka (to sam i spomenuo), ali mi nisi rekao konkretno osim difuzora, koji se isto spominje pre par postova koje su to konkretne tehnologije u renou i sta je to sto stavlja reno u prednost u odnosu na ostale proizvodjace automobila time sto su jedni od vodecih konstruktora u F1?
Opet ponavljam ta tehnologija ima realnu primenu kod superautomobila, verovatno ce doci i u obicne automobile kroz odredjen vremenski period kada postane isplativo ali i tada ne stavlja jednog proizvodjaca (renault npr) ispred drugih.
I F1 ''adut'' je potegnut u kontekstu price o 1,3 dizel motorima. :kezo:

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 20 Jun 2013, 05:40
od Xepoj87
Ne znam,ja mislim da je Megane RS Trophy sa prednjom vucom i svega 265ks,koji dere ~10.000e skuplji Golf R sa 4x4 pogonom i 270ks na stazi,dovoljan pokazatelj za takvo nesto?
(Velika je verovatnoca da ce i A45 AMG biti sporiji na Nordschleife-u,C63 AMG sedan je vec sporiji)
Ili cenis da su u njega preneli iskustvo koje su stekli pravljenjem Lagune ili Twinga?

A za 1.6 DCI motor ti pise sta je preneto na sajtu.
Da li je to nesto veoma bitno ili sitnice,nebitno je,cinjenica je da imaju vrhunske dizel motore,vrhunske pouzdanosti,kao sto ih ima i Mercedes u vecim kubikazama...
Dusan napisao:Sve je to lepo i tacno sto si napisao, svakako da ogroman broj resenja dolazi sa trka (to sam i spomenuo), ali mi nisi rekao konkretno osim difuzora, koji se isto spominje pre par postova koje su to konkretne tehnologije u renou i sta je to sto stavlja reno u prednost u odnosu na ostale proizvodjace automobila time sto su jedni od vodecih konstruktora u F1?
Opet ponavljam ta tehnologija ima realnu primenu kod superautomobila, verovatno ce doci i u obicne automobile kroz odredjen vremenski period kada postane isplativo ali i tada ne stavlja jednog proizvodjaca (renault npr) ispred drugih.
I F1 ''adut'' je potegnut u kontekstu price o 1,3 dizel motorima. :kezo:
Prvo boldovano:
Dusan napisao:Zakljucak je da je smesno pozivati se na F1 u diskusijama o regularnim automobilima.Opet kazem svaka cast njima na uspesima u F1, ali to je svet za sebe. Mnogo su realnija poredjenja sa npr WRC ili DTM tehnologijama koje stvarno mogu da uticu na proizvodnju regularnih automobila.
A za drugo boldovano:
Ja bih hteo tebe da pitam koliki je taj vremenski period kada ce postati isplativo da se koriste F1 tehnologije,posto izgleda znas da taj period nije prosao,jos dosao i da ce tek doci?
I da li ce tek doci vreme kada ce se koristiti one tehnologije iz F1 od pre 60 i vise godina ili kako,posto se naravno nista od toga danas jos uvek ne koristi po tebi?

Re: Zajedničke platforme i motori kod različitih proizvođača

Poslato: 20 Jun 2013, 11:10
od Dusan
Evo cisto jedan primer na sta sam mislio, npr. kinetic energy recovery system koji je sada u LaFerrari-u ce kroz nekoliko godina naci put do jeftinijih automobila, kao sto je paddle shifter npr prvo dosao u superautomobile, a sad ga ima gde hoces.

A kako to da ne moze niko konkretno da nabroji koja su to resenja primenjena??? Sta to stavlja reno ispred ostalih zbog F1 tima, pa se tako lako neko poziva na F1?
Megane jeste brz, ali kao sto smo vec vodili pricu u nekoj drugoj temi oko tih vremena na ringu pogledaj uslove i vozaca meganea (vreme mereno uz podrsku fabrike, zatvorena staza bla bla...) i C63 AMG, koji je verovatno vozio neki novinar na trackday-u. Zar stvarno mislis kada bi mercedes vozio neki njihov test vozac uz podrsku celog tima da bi bio opet bio sporiji od RSa? :)