joj sad ste otisli i na potrosnju...
citao sam x testova tipa rs197 vs mini vs corsa opc vs manje-vise svi redom u toj kategoriji.
da ne pricam vec prezvakano, kako je klio imao najslabiju elasticnost u odredjenim stepenima prenosa ali nikad najgora minimalna medjuubrzanja i sprintove, takodje nikad nije imao ni najvecu potrosnju... taj auto, kao i civic type r od pre nekoliko postova kod vujadina imaju jako kratke menjace i vrte se pri visim putnim brzinama prilicno visoko, i potrosnja im je prilicno visoka ( primer autoput, na 120kmh klio trosi bar 8,5l ).
sa druge strane, automobili sa turbo motorima slicnih performansi imaju poslednji stepen prenosa dosta duzi, pri tim putnim brzinama se vrte na nizim obrtajima a opet u nekom optimalnom radnom rezimu, i trose manje...najekstrremniji primer sa kojim sam se ja susreo u praksi je bmw 328i f30 sa 8mostepenim automatikom, koji se pri 120kmh vrti na ispod 2000rpm ( moj klio je tad na oko 3800rpm, a mislim da je auto tipa g5 gti na nesto ispod 3k rpm, neka me markoni ispravi ), i taj bmw pri toj brzini trosi oko 6l... mala li je razlika?
jos jedna stvar, kako mislim vujadin spomenu, ovi novi turbobenzinci imaju mnogo "pitomije ponasanje" u smislu razvoja snage i momenta, po povlacenju su nikad blizi vecim atmo motorima uz jos vise momenta u donjem rezimu...
ali, sa druge strane, kad smo 328i malo nacepili, itekako ume da popije. kolegi je prvi dan trosio 15l...
meni tu mnogo pije vode prica oko ekologije i deklarisane emisije, proizvodjaci su svoje motore ( a uzrocno - posledicno sa tim i transmisiju ) prilagodili izmedju ostalog i ciklusima merenja izd. gasova, pa sad imas recimo novog klija rs koji ima 200ks kao i prethodnik, laksi je nekoliko desetina kilograma ( dakle nekoliko procenata ), zbog turbomotora ima duze prenose, a ima emisiju co2 ispod 150g/km ( ako se ne varam 143 g/km ), dok je klio 3 rs jedva drzao istu ispod 200g/km. deklarisana potrosnja je 20-25 posto manja, ali potrosnja u testiranju sigurno nece biti u toj srazmeri ( bice manja, to je sigurno, ali 10tak, max 15 posto )...
@dw - tvoj primer izmedju dve astre je ok, ali opet malo pogresan, zbog velike razlike u generaciji tih motora, turbo ce spram snage trositi dosta manje jer je izradjen mnogo kasnije, projektovan je mnogo bolje, ima vece iskoristenje uz smanjene unutrasnje otpore, sistem ubrizgavanja je moderniji i stedljiviji itd. malo je nepravedno poredjenje...
da ne preoduzim post, na temu naslova, da bi se iz atmo-a izvukle dobre performanse mora ici uz dobru transmisiju. neko je spomenuo motor iz f1 kao primer kako moze imati malo nm a vrhunske performanse, i to je potpuno tacno. ali zato uz njega ide menjac posebno prilagodjen gotovo svakoj trci, koji ce motor uvek drzati u gornjih 2-4k rpm radnog opsega ( a vrte se do 18tak hiljada rpm )...o nekoj elasticnosti tu nema mnogo price a nema ni potrrebe...
a ni o ekonomiji...donedavno...
i sad, da ovoliko pisanije ne odbije na sam pogled, tacka...
