Stranica 121 od 899
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 17 Apr 2013, 16:22
od Geza
Tako je.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 17 Apr 2013, 19:39
od dragan
tako je, an225 ima veci raspon krila sa po jednim motorom na svakom vise, veci trup u razdvojen vertikalac zbog smestaja burana, ruskog pandana americkom satlu, odgore na sam avion...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 17 Apr 2013, 21:27
od Uroš S.
Da da, znam dosta o An-225, gledao sam emisiju na NG a i citao sam na wikiju clanak. Impresivan avion, ako se ne varam samo dva su napravljena od toga je jedan u funkciji.
Bilo mi je zanimljivo sto ima veci raspon krila nego duzinu trupa
Ima i onaj klip kad akrobatski avioncic proleti kroz njegov tovarni prostor.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Apr 2013, 07:09
od BAJKER
Aj pronadji taj klip pa ga postavi da vidimo, trazio sam ga al ne mogu da ga nadjem.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Apr 2013, 08:52
od robbief
Meni to deluje neverovatno, svaka cast tom akrobati ako je zaista izveo tako nesto.
Cargo hold – volume 1,300m3, length 43.35m, width 6.4m, height 4.4m
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Apr 2013, 10:49
od methane.master
Sa posebnim naglaskom na ovih 6,4m širine.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Apr 2013, 11:34
od Scuderia
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Apr 2013, 12:11
od Geza
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Apr 2013, 13:22
od BAJKER
Шта чека „Јат ” на путу до стратешког партнера.
Сви поздрављају ширење мреже летова захваљујући споразуму са „Етихадом”, али о заједничком управљању нашом авио-компанијом још је рано говорити.
Представници авио-компаније „Етихад” из Уједињених Арапских Емирата после заједничке конференције са „Јатом” јасно су поручили да је њихов посао да осигурају профитабилне летове и да је о стратешком партнерству још рано говорити. Намеће се логично питање – да ли смо се рано порадовали да смо већ удомили једног од највећих и вишегодишњих губиташа и докле ће ићи интересовање „Етихада”?
Јасно је да су најаве о заједничком управљању новом авио-компанијом на дугом штапу, будући да би експерти „Етихада” тек требало да прегледају податке о пословању српске компаније како би размотрили видове евентуалног стратешког партнерства.
За сада знамо бар две ствари. Најпре то да ће дугове „Јата” преузети држава (порески обвезници), али и то да је уговор о комерцијалној сарадњи веома добар почетак. Обухваћена је сарадња на 46 дестинација, као и увођење заједничких летова ка 21 месту у саобраћајној мрежи „Етихада” и ка 23 „Јатова” одредишта.
Један од услова за неку трајну сарадњу осим дугова јесте и свођење броја запослених на неки оптималан број. Сазнајемо да програм за добровољан одлазак из компаније не иде како је планирано. У току прошле недеље за одлазак се пријавило свега седморо запослених, а пријављивање траје до 24. априла. Поређења ради, „Јат” има више од 1.200 радника. А што се тиче споразума са „Етихадом”, запослени на њега тренутно гледају као на било који други споразум о заједничким летовима.
Ширење мреже веома је добро за нашег националног авио-превозника, сматра економиста Милан Ковачевић. Он каже да ће то бити веома важно не само за „Јат”, већ и за Београд као регионални аеродромски центар.
– Што се тиче даље сарадње са „Етихадом”, ваља бити стрпљив. И они су рекли да за то треба времена, а странци не воле да ми било шта прејудицирамо. Било би добро да се сада закључе уговори и са „Ер Берлином”, који је делом такође у саставу „Етихада” – сматра Ковачевић, потврђујући и да је сада потпуно јасно да ће сви дугови „Јата” пасти на терет пореских обвезника.
– Дугови „Јата” су огромни и износе негде око 170 милиона евра. Осим тога, ту је и велики проблем нереализованог посла са „Ер басом” за који је уплаћен аванс. Све ће то морати да се расплете пре неког коначног решења за „Јат” – каже он.
Редакција „Политике” недавно је упутила „Ер басу” питања која су се односила управо на ову проблематику – шта ће се десити са 23,5 милиона долара који су унапред уплаћени за куповину авиона и да ли сарађују са нашом владом по овом питању? Али, само су кратко одговорили – „не коментаришeмо разговоре које имамо са купцима”.
Да је уговор који су потписали челни људи „Етихада” и „Јата” добра вест и за нашег „носиоца заставе”, али и за нашу земљу, сматра и Слободан Гвозденовић, професор Саобраћајног факултета.
– Овако је проширена дисперзија летова директно из Београда, али и преко „Етихадових” базних аеродрома у Емиратима и у Берлину – оценио је он на РТС-у.
Да подсетимо, Џејмс Хоган, председник компаније „Етихад” и Владимир Огњеновић, директор „Јата”, најавили су у понедељак да ће национална авио-компанија Уједињених Арапских Емирата увести 15. јуна редовне дневне летове између Абу Дабија и Београда, а Хоган је рекао да ће до 15. јуна бити утврђено и даље партнерство између „Јата” и „Етихада”. Раније је министар финансија и привреде Млађан Динкић најавио да би партнерство „Јата” и „Етихада” подразумевало комплетну модернизацију „Јатове” флоте, односно набавку нових авиона, на основу чега би „Етихад” могао да преузме 49 одсто власништва у „Јату” и закључи дугорочни уговор о управљању компанијом. „Етихад” има флоту од 72 авиона и прошле године остварио је приход од 4,8 милијарди долара. Поседује мањинско власништво и право управљања у немачком „Ер Берлину”, ирском „Ер Лингусу”, у компанији „Вирџин Аустралија” и „Ер Сејшели”.
С. Деспотовић
објављено: 17.04.2013.
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... ra.sr.html
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 19 Apr 2013, 20:26
od NexT
http://www.airliners.net/photo/Serbia-- ... 0794839/L/
Mislim da ce se tesko naci bolje fotke nasih vazduhoplova.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 20 Apr 2013, 11:01
od zuzazu
Шта чека „Јат ” на путу до стратешког партнера.
Сви поздрављају ширење мреже летова захваљујући споразуму са „Етихадом”, али о заједничком управљању нашом авио-компанијом још је рано говорити. Jos je rano govoriti
Представници авио-компаније „Етихад” из Уједињених Арапских Емирата после заједничке конференције са „Јатом” јасно су поручили да је њихов посао да осигурају профитабилне летове za njih, etihadи да је о стратешком партнерству још рано говорити rano govoriti o partnerstvu. Намеће се логично питање – да ли смо се рано порадовали да смо већ удомили једног од највећих и вишегодишњих губиташа и докле ће ићи интересовање „Етихада”?
Јасно је да су најаве о заједничком управљању новом авио-компанијом на дугом штапу, будући да би експерти „Етихада” тек требало да прегледају податке о пословању српске компаније како би размотрили видове евентуалног стратешког партнерства. A kad urone u papire, sta ce sve da nadju....
За сада знамо бар две ствари. Најпре то да ће дугове „Јата” преузети држава (порески обвезници), али и то да је уговор о комерцијалној сарадњи веома добар почетак. Обухваћена је сарадња на 46 дестинација, као и увођење заједничких летова ка 21 месту у саобраћајној мрежи „Етихада” и ка 23 „Јатова” одредишта. znaci Jat je postao servis za prodaju etihadovih karata
Један од услова за неку трајну сарадњу осим дугова јесте и свођење броја запослених на неки оптималан број. Сазнајемо да програм за добровољан одлазак из компаније не иде како је планирано. У току прошле недеље за одлазак се пријавило свега седморо запослених, а пријављивање траје до 24. априла. Поређења ради, „Јат” има више од 1.200 радника. normalno. prosecna plata je visa od 300 eur koliko se daje po godini radnog stazaА што се тиче споразума са „Етихадом”, запослени на њега тренутно гледају као на било који други споразум о заједничким летовима.sto je potpuno tacno
Ширење мреже веома је добро за нашег националног авио-превозника, сматра економиста Милан Ковачевић. Он каже да ће то бити веома важно не само за „Јат”, већ и за Београд као регионални аеродромски центар. sta ce jat da dobije sem provizije na prodaju karata i zasto vrli ekonomista ne pomene GDE JE RASPISAN TENDER i zna li u opste bilo ko, koliko ce da kosta najam aviona?
– Дугови „Јата” су огромни и износе негде око 170 милиона евра. Осим тога, ту је и велики проблем нереализованог посла са „Ер басом” за који је уплаћен аванс. Све ће то морати да се расплете пре неког коначног решења за „Јат” – каже он. tu smo, gde je 25 milki?
Редакција „Политике” недавно је упутила „Ер басу” питања која су се односила управо на ову проблематику – шта ће се десити са 23,5 милиона долара који су унапред уплаћени за куповину авиона и да ли сарађују са нашом владом по овом питању? Али, само су кратко одговорили – „не коментаришeмо разговоре које имамо са купцима”. normalno
Да је уговор који су потписали челни људи „Етихада” и „Јата” добра вест и за нашег „носиоца заставе”, али и за нашу земљу, сматра и Слободан Гвозденовић, професор Саобраћајног факултета.
– Овако је проширена дисперзија летова директно из Београда, али и преко „Етихадових” базних аеродрома у Емиратима и у Берлину – оценио је он на РТС-у. vajni profesore, ko je ikada napisao studiju razvoja Jat?
Да подсетимо, Џејмс Хоган, председник компаније „Етихад” и Владимир Огњеновић, директор „Јата”, најавили су у понедељак да ће национална авио-компанија Уједињених Арапских Емирата увести 15. јуна редовне дневне летове између Абу Дабија и Београда, а Хоган је рекао да ће до 15. јуна бити утврђено и даље партнерство између „Јата” и „Етихада”. Раније је министар финансија и привреде Млађан Динкић најавио да би партнерство „Јата” и „Етихада” подразумевало комплетну модернизацију „Јатове” флоте, односно набавку нових авиона, на основу чега би „Етихад” могао да преузме 49 одсто власништва у „Јату” и закључи дугорочни уговор о управљању компанијом.jeste, oni ce da nam kupe avione, a dobice 49% u kompaniji, genijalno za budale
Sve u svemu, sem prodaje karata, za sada nista...
Avioni ce biti iznajmljeni i sigurno ce par meseci leteti sa stranim posadama, jer Jat ove jos nisu krenule na obuku, a za koje novce? Niko ni rec ne progovara.
Lizing aviona tipa A320 krece se od 200000 do 500000 zapadnih jedinica, na mesec dana, bez posada... Gde je tender za toliki posao?
Srbija se promeniti nece
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 20 Apr 2013, 11:15
od Floyd
Kome realno treba kompanija kao sto je JAT?
Mogli su da budu najbolji u regionu, imali su ljude, tehniku i neku vrstu monopola do 90ih (starije generacije gastarbajtera su iz principa birali JAT), dobar regionalni polozaj ali dzaba sve...kad su politicari i rodbinske kombinacije sve upropastili.
Laicki gledano, kriza u avio prevozu Evrope je veoma velika zbog sve vece jeftine konkurencije tako da sumnjam da je kupovina JAT-a nekom u interesu.
Mozda bi najbolje resenje bilo osnivanje regionalne avio kompanije sa EX-YU drzavama ali od toga nema nista zbog ogromnog nacionalizma.
Ako propadne i ovaj dogovor sa Arapima, bolje je da stave katanac na kapiju.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 20 Apr 2013, 14:31
od BAJKER
Zuzazu, iznad tvog posta je isti moj preuzet sa Politikinog sajta

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 20 Apr 2013, 15:13
od zuzazu
@Floyd, kompanija kakav je Jat danas, verovatno ne treba nikome. Ali neka kompanija, u Srbiji ima prostora da postoji. Ako su profit nasle sve kompanije koje lete za Srbiju i iz Srbije, a sto ne bi interes nasla i neka (nazovi je kako hoces) drzavna aviokompanija?
Trziste od desetak miliona putnika, samo mi mozemo da kazemo da je malo i neprofitabilno. Ne verujem da bi se sa time slozili Wizz, Easy Jet, Fly Dubai, Pegasus, Turkish i sl. Oni rade sa i te kako dobrim punjenjem kabine. Ako mogu oni, a sto ne bi mogli i mi?
Takodje, ne treba zaboraviti da dok postoji ta neka drzavna kompanija, postoji i konkurencija na linijama, sto automatski sprecava drugu stranu za monopolskim cenama.
Kako je Jat prestao da leti za Dubai, Fly Dubai je odmah podigao cene karata. Kako je Jat prestao da leti za Prag, CSA je u Jat-ovom terminu odmah ubacio jos jedan let, a potom ukinuo sve letove, ostavivsi srpskog putnika na cedilu. Kako je Jat ukinuo dnevne letove za Istanbul, u Jat termine je upao Turkish, a onda i povecao broj letova na 2 dnevno, i avion im je krcat...
Bugari bi mogli da ispricaju sta se desilo kada su Izraelci kupili Balkan, pa ga zatvorili, gde su otisle cene karata...
@BAJKER, moj post je copy paste tvog posta, nesto skracen i sa dodatim mojim komentarima, normalno da sam ga video.
PS vec zaboravismo aerodrom Morava, bitno da je renoviran a sto nema komercijalnih letova, ko te pita....
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 20 Apr 2013, 16:10
od BAJKER
zuzazu napisao:
PS vec zaboravismo aerodrom Morava, bitno da je renoviran a sto nema komercijalnih letova, ko te pita....
Pa u Jatu to je opstepoznato uvek je bio partijska prcija onih koji su dosli da vladaju u njemu i koji nemaju blage veze sa poslovanjem, bitno im je bilo da za svoga mandata dobru platu ugrabe, a bojim se da je neko dobijao pare ispod stola samo da zatvori letove Jata prema nekim destinacijama i da ih proglasi nerentabilnim. A o aerodromu Moravi pa sta reci, onaj ko je mislio da ce to biti vazdusna luka za centralnu Srbiju i da ce se odatle transportovati putnici i roba po belome svetu taj ocigledno ima problem u glavi, ko zna mozda odluce da bude glavno cvoriste za jugoistocnu Jevropu sa kargo terminalom, pa kada jos bude napravljen plovni put Dunav-Morava-Vardar-Egej i budu pristizali prekookeansi brodovi ma bice ovo prava Mickey Mous Club Hous drzava
