Stranica 122 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 16:53
od Floyd
@Zuzazu

Slazem se da treba da postoji nacionalna kompanija i uopste mi nije jasno kako JAT ne moze da se sam nosi sa konkurencijom.
Pretpostavljam sta je u pitanju ali necu da iznosim moje pretpostavke...verujem da si bolje upucen u tu pricu.

Ko zna, mozda se velikim igracima vise isplati da JAT propadne i tako dodje do ovog sto si pisao...
zuzazu napisao:Kako je Jat prestao da leti za Dubai, Fly Dubai je odmah podigao cene karata. Kako je Jat prestao da leti za Prag, CSA je u Jat-ovom terminu odmah ubacio jos jedan let, a potom ukinuo sve letove, ostavivsi srpskog putnika na cedilu. Kako je Jat ukinuo dnevne letove za Istanbul, u Jat termine je upao Turkish, a onda i povecao broj letova na 2 dnevno, i avion im je krcat...

Bugari bi mogli da ispricaju sta se desilo kada su Izraelci kupili Balkan, pa ga zatvorili, gde su otisle cene karata...
...nego da kupuju problematicnu kompaniju zbog linija koje ce svakako dobiti njenim nestankom.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 17:18
od zuzazu
Srbija je zemlja cuda, a ja bih voleo da gresim, i da me nesto pozitivno iznenadi.

Ne kazem da Jat treba da ima monopol, daleko od toga. Ali drzava treba do nekle da zastiti svoje interese.

Na zalost, sve je korumpirano. Vec sam postovao (i ako se secam, prokomentarisao si taj post) naredjenje jednog od tadasnjih ministara da se Fly Nikki-ju izdaju sve trazene dozvole za letenje iz Beograda

http://tangosix.rs/2012/06/02/ekskluziv ... a-flyniki/

Sada Wizz ima bazu u Beogradu, i ne placa porez u ovoj zemlji! Moze li neka nasa kompanija isto to da uradi u Budimpesti? Cisto sumnjam. Nemackoj? Ne daj Boze. Turskoj? Odsekli bi im ruke.

Sve po sistemu "Drz' te lopova", upiruci prstom u navodne privilegije Jat (kojih jeste bilo do odlaska Zike Petrovica) a podrivajuci nacionalno, da bi se domaci teren prepustio stranim igracima...

Da, sa Etihadom moze biti prica kao sto si naveo u poslednjoj recenici. Nasi severni susedi doziveli su isto.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 17:42
od Floyd
Da citao sam o tome...od tad povremeno i pratim taj sajt :)

Onda je cela situacija jos ludja.
Oni sistematski unistavaju JAT a sa druge strane trose ogroman novac da ga odrze u zivotu :zbunjen:

Nego nije mi jasno otkud onda lova za nove Airbus-ove koji stizu krajem maja?
Arapi kazu da oni ne daju pare za to a nasi tvrde suprotno.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 18:04
od zuzazu
Jeste blesavo, ali kao i uvek u pozadini svega je - novac.

Prodaju nase nebo, resurs koji obicni ljudi i ne vide kao takav. Sa druge strane prividno ulazu nesto u kompaniju. Samo da podsetim da je sve ulozeno otislo na vracanje dugova a ne obnavljanje resursa.

Kazem "prividno", jer se na taj nacin novac legalno izvuce iz drzavne kase, a ko zna u cijim dzepovima zavrsi?

Arapi nikakve Airbuseve, za sada nece platiti.

Tender za lizovanje ovih aviona nije raspisan. Zapravo, ne zna se nista veliko. Dva ce doci od Adrije, zajedno sa posadama (najskuplja varijanta zakupa) a druga dva, pitaj Boga...

Jat ima operativnih 5kom. 737 i sva kasnjenja u redovnom saobracaju od prosle godine bila su zbog toga jer su svi avioni gurnuti na carter. Ludo, zar ne?

Pa i nije. Svih prethodnih godina, avioni su radili u redovnom saobracaju a nocni letovi su bili za carter. Kako su i tu zabelezena velika kasnjenja, a putnici tuzili turisticke agencije, oni su se pokrili time sto su sada potpisani ugovori u kojima Jat nadoknadjuje stetu turoperateru. Da bi se redovan saobracaj odrzao u toku sezone (inace ce se izgubiti dozvole za redovne destinacije), firma je jednostavno morala da iznajmi avione.

Ako je najam jednog aviona 200-500K mesecno......cetiri aviona. Pa koliki profit moraju da naprave da bi se pokrili?

Narod ce platiti. Kao i uvek.

Re: AW: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 19:38
od Floyd
Pa zar ugovor za te avione nije potpisan jos 90ih ili je to nesto drugo?

Gesendet von meinem GT-N7000 mit Tapatalk 2

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 19:58
od zuzazu
Ma kakvi, sa Airbusom je potpisan ugovor i data kapara za kupovinu aviona.

Ovo je najam, s tim sto se, ponavljam, o uslovima najma nista ne zna.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 20:40
od swemir
Da li znas sta je bilo sa tom kaparom?

Jer ce to sada odbiti ako bi se kupovali airbusovi, ili je ugovor bio takav da su pare propale, da li se znaju detalji

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 21:09
od zuzazu
Zapravo, niko nije video taj ugovor. Ono sto se prica je da je izuzetno nepovoljan. Na ime, kazu da nikakva kamata ne ide na polozene novce, a da se Jat obavezao da nece uzimati avione drugog proizvodjaca.
Koliko je tacno, ne znam.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Apr 2013, 21:11
od BAJKER
Sto ce reci uvek na stetu Jata :twisted:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Apr 2013, 19:07
od zuzazu
Dan-dva posle naseg pisanija na forumu, Izraelci pokazuju da mislimo isto:

Izraelci protiv "Otvorenog neba"
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... _id=707090

I da podsetim: I ako nije clanica EU, Srbija je potpisala sporazum o Otvorenom nebu dve godine pre Nemacke!

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Apr 2013, 20:05
od Floyd
Ma u Srbiji je sve na prodaju pa tako i nebo.

Turska pretpostavljam nije potpisnica tog sporazuma?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Apr 2013, 20:40
od zuzazu
Niko ovde ne moze da dodje.
:plusone:
I zato su jaki...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Apr 2013, 23:02
od Geza

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 23 Apr 2013, 10:38
od zuzazu
Svaki avion ima proracunatu tacku kada ce poceti snizavanje. Sa te tacke, sa oduzetim gasom avion ce stici do zemlje normalnim uglom poniranja.

Ona se odredjuje na osnovu daljine do aerodroma, pravca vetra (ledjni vetar trazi veci ugao poniranja) i tezine aviona (tezi avion je probojniji pa ne moze da uspori)

Na vise mesta u kabini se nalazi upozorenje pilotu da se priblizava tacki snizavanja T/D top of descent.

Na ekranu se vidi sat i minut pocetka snizavanja, kao i miljaza. Na drugom instrumentu je na putanji leta zelenim slovima T/D takodje prikazana ta tacka.

Radi komfora putnika, da bi prelaz bio sto neosetniji, sa snizavanjem se pocine 10tak milja ranije, prvo sa blazim a onda vecim uglom poniranja.

Kada se dostigne planirano mesto snizavanja, pocinju da se pale raznorazne poruke upozorenja pilotu da mu je krajnje vreme da krene dole i samo slepac moze da ih previdi.

E, sada, ako je kontrola leta zauzeta od silnoga posla ili ako kontroloru misli odlutaju na drugu stranu, poslednja instanca koja ovo treba da ispravi je pilot, sto generalno nije problem, ali je neprijatno za putnike.

Na snimku sam ostao visok samo 2000ft, i prvo mi je instrument pokazao da smo presli tacku za snizavanje, zatim mi je dao poruku DRAG REQUIRED, potom mi se vertikalno odstupanje od ugla poniranja pokazalo na vise instrumenata.

http://www.youtube.com/watch?v=25CWX01wiiM


Jednostavnim izvlacenjem vazdusnih kocnica, razliku od 2000ft, stigli smo za neka 3-4 minuta bez velikog silovanja aviona, a na instrumentima se vidi kako se smanjuje vertikalna devijacija.

Nije problem doci i sa vecim odstupanjem, ali izvucene vazdusne kocnice tresu avion (sto nije sve jedno mnogim putnicima koji se plase letenja). Povecanjem brzine aviona, jos vise se povecava uticaj kocnica, ali je i tresenje aviona izrazenije. Konacno, izvlacenje tockova kao poslednja mera ucinice da avion propada kao kamen, ali ce vibracije cele konstrukcije i buka koja dolazi od ovog otpora zaista biti neprijatni za putnike.

Poslednji put kad me je prezauzeta kontrolorka u Istanbulu "previdela", dosao sam pored piste na 26000ft (prakticno na visini krstarenja), i uz pomoc gore navedenih trikova, plus malo spiralnog spustanja i vektorisanja, stigao da snizim i sletim, ne izlazeci iz terminalne zone aerodroma.

Prema tome, za pilote nikakav problem, oni su nauceni da sve sto poleti mora i da sleti.

Ni za kontrolora, guze bezbedno zavaljene u svom sedistu na majcici zemljici.

Mozda malo neprijatnosti za nekog fobicnog putnika, koji ce biti sretniji kad stane na cvrsto tlo.

Kad budem bio jos visi, potrudicu se da i to postujem :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 23 Apr 2013, 11:02
od cozmo
Holding:

Slika

Foto: Col. Chris Hadfield