Recimo da je tako najsigurnije i da sa takvim izborom nema greške (bez obzira koji je TDi motor u pitanju, tj. da li je ili nije PD).
Takođe, mislim da su na donjem linku vrlo korisna razjašnjenja
https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=158788
Dole sledi moj detaljniji komentar
***
Dakle Golf V 1.9 TDi, 2004 (kW nisu navedeni)?
Ako nije PD motor, a na osnovu sledeće šeme koju smo više puta pominjali u ovoj temi kada je reč o preporučenim uljima za VW motore u poslednjih (osim najnovijih) dvadesetak godina
https://www.oilspecifications.org/img/v ... -chart.png
onda bi prodavac koji savetuje teksakovo Havoline Extra 10W-40 mogao da bude u pravu jer su mu onda odgovarajuća (između ostalih) i ulja po (starijoj) normi 505.00 - za koju ovo ulje ima VW odobrenje.
http://texacopolska.pl/wp-content/uploa ... 40-PDS.pdf
Dodatna začkoljica je što ulja sa 505.00 VW odobrenjem mogu biti i u 10W-40 gradaciji, što mu dakle takođe (eventualno, u zavisnosti od temperaturne tabele) dođe odgovarajuće.
Navedeno Havoline Extra 101W-40 je relativno retki egzemplar vrlo kvalitetnog ulja u 10W-40 gradaciji, za razliku od većine ostalih široko korišćenih (i relativno jeftinijih) ulja 10W-40 gradacije.
Poznato je da je Castrol kao brend preporučen za upotrebu u VW vozilima/motorima - a takođe je i činjenica da preporuka brenda ima daleko manji (tj. nikakav, a čak šta više može da bude dobra podloga za uvaljivanje neodgovarajućeg ulja samo zato što ono nosi ime preporučenog brenda) značaj jer je najbitnije da ulje za određeni motor ima odobrenje od proizvođača motora (u ovom slučaju od VW-a) za određenu normu koja se zahteva za taj motor.
Treća bitna činjenica u ovoj priči je da su po pravilu određene novije VW norme odgovarajuće i za određene starije VW motore kojima su kada su proizvedeni bile propisane tada aktuelne (a sada starije) VW norme (primer toga bi bio da tom 1,9 TDi motoru može da bude odgovarajuće ulje po najnovijoj normi VW 504/507, osim što mu je odgovarajuće i po starijoj 505.01).
To što je naveo prodavac o davanju i ne davanju sertifikata može da bude delimično tačno - zavisi na kog se izvoznika/uvoznika odnosi.
Evo ja ću prodavcu da kažem da se u Srbiji ne radi kontrola (lab. analiza) uvozne isporuke, pa ću pre da izaberem ulje sa VW odobrenjem od bar tri domaće rafinerije, nego da gatam u pasulj da li je sertifikat o uvozu falsifikovan, da li je proizvođač u Litvaniji koji radi za amerečki Chevron/Texaco modifikovao sastav za istočnoevropsko tržište i sl.).
Ovakvo gornje moje tumačenje bi moglo da bude preoštro - posebno jer isto (i još gore) može da se odnosi i na Castrol, kome ni dobri poznavaoci više ne mogu da uđu trag da li se konkretno ulje proizvelo u npr. Rumuniji, Italiji, Belgiji, Nemačkoj ili npr. Holandiji. Naravno, sve što sam naveo može da se odnosi na bilo kog proizvođača.
***
Ftj je dakle stvar ukratko sasvim pravilno konkretizovao, uz ljubiteljevu tačnu napomenu - pa je suština priče da se traže ulja po normi (tj. koja imaju odobrenje, a uslovno i kojima stoji da zadovoljavaju specifikaciju mada je donekle sigurnije da imaju odobrenje) VW 505.01., jer ta norma praktično pokriva (razne varijante) TDi od pre petnaestak godina.
Ako pogledamo onu jednostavnu šemu vidimo da nećemo pogrešiti ni ako motoru sipamo ulje po normi VW 504/507. Međutim, takva ulja su po pravilu u 5W-30 gradaciji - a onda može da se postavi pitanji da li su ona odgovarajuća npr. u slučajevima visokih ambijentalnih temperatura (npr. iznad +40 C) u kombinaciji sa težim uslovima eksploatacije (što ume vrlo da bude slučaj leti na ovdašnjim prostorima).
Ja ću dodatno da začinim ovu čorbu oko pogodnog ulja za motore najvećeg evropskog proizvođača automobila - pa ću, kada god se ovome raspravlja, napomenuti da trenutno na tržištu ima gomile odgovarajućih ulja posebno za VW, od gomile sasvim renomiranih proizvođača.
British Petrol-ov Castrol je dakle dugogodišnji VW partner i shodno tome se primarno preporučuje za upotrebu u VW vozilima. Jedino ne znam da li će tako ostati i kada se npr. zbog bregzita promene odnosi Nemačke i Engleske (i ujedinjenog kraljevstva).
VW međutim daje odobrenja i drugim proizvođačima. Ako pominjemo veliki američki Chevron i njegov lubrikantski brend Texaco ili npr. Castrol, onda bi smo mogli da pomenemo i npr. nemački Ravenol i Addinol kao i Fuchs (ovaj potonji je ređi na našem tržištu), takođe nemački a sveprisutni Liqui Moly, pa takođe sveprisutni Total ili npr. Motul, alterego Total-a Yacco, holandski Kroon, belgijski Wolf i dr. Huh, zaboravih na posle Chevrona drugog najvećeg američkog proizvođača - ExxonMobil.
Svi dakle oni imaju ulja sa odobrenjem (i koje zadovoljava specifikacije) VW 505.01, pa bi spisak odgovarajućih ulja bio poprilično dug.
***
Na kraju, sasvim lično, da je taj Golf 5 1,9 TDi moj - ja bih mu u prvoj izmeni sipao bilo koje od sledećih ulja:
FAM Fenix Premium 5W-40
Optima 505.01 5W-40
https://modricaoil.com/data/dokumenti/T ... _5W-40.pdf
Nisotec Autoline Sint 5W-40
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-40
a verovatno bih razmislio i o Galax TDI 505.01
http://www.rnb.rs/wp-content/uploads/20 ... 1-5W40.pdf
Ukoliko bi potrošnja ulja za interval do 15000 km (do maksimalnih 450 sati rada motora) bila manja od 1 L ulja - u sledećoj izmeni bih mu sipao ulja istih proizvođača, a po normi 504/507.