Stranica 126 od 177

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 07:42
od dragvorl
Odosmo daleko od guma.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 08:34
od pedja
Ali su Toyote imale allseason gume :D

TapaT


Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 08:46
od Heinz
Cozmorola.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 09:33
od trojanac
Darko napisao: 07 Okt 2018, 20:23 Da li imas apollo as 205/55/16 i koja je cena ako sme ovde da se pita?
Sme da se pita ali putem privatne poruke. Važi i za ostale.
Hvala na razumevanju.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 11:18
od Пунтилак
@pedja

Naravno da pamtiš Toyote ali ne nove i ne iz 89 i 90-te nego koju godinu kasnije kad se zaratilo ;) i kad su sa pojavom raznih šverc kombinacija počeli da stižu polovnjaci.
Moj komša je dovozio Mazde i Toyote i nisam mogao da se načudim sa kojom laćom su ih "doterali".

Em kriminalna država ( kod nas) pa nisu ništa proveravali, em alarmi nisu bili toliko zastupljeni em nije bilo kompjuterskog sistema pa da ih na granicama isproveravaju za čas.

A što se guma na Toyoti tiče, originalne su bile užasne jer su bile od sintetičke gume pa ko je kupio novu Tojotu, prvo je menjao gume.
Tako sam čuo od retkog vlasnika nove Korole ( imao je sve do pre < 10 god).

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 11:28
od grujicd
Ja se sećam i Korola i Mazdi 323 i Lansera tih godina pred rat, a ne da su posle stizali, bar u Pančevu. Znam lično par ljudi koji su ih tad kupili. A pogotovo se sećam Selike i 323f, ti su bili malo ređi ali su za nas bili Lambordžiniji.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 12:21
od jocas
U to vreme su bili aktuelni i oni lanci za kupovinu zastavinih vozila, skupi se 30-tak ljudi, izvlače redosled i svakog meseca se kupovao po jedan jugo Coral ili Skala (101,128) a svi plaćali deo cene.
Penzioneri iz moje zgrade krenuli sa tim. Puklo je kad je krenula inflacija.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk


Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 12:50
od starac vujadin
Lanci za prodaju su bila za sva vozila, ne samo za Zastavu. Lanci su pukli još pre inflacije jer su oni s početka lanca nakon nekog vremena "izvukli tepih ispod nogu" ovima sa začelja. Najpoznatiji lanac je bio valjevska firma Viktorija komerc.

Toyote Corolle i Mazde 323 su se masovno prodavale preko Agroopreme, odnosno Genexa. Corola je koštaka tadašnjih 20000 maraka, Mazde 22-25000 u zavisnoti od opreme i da li je limuzina ili 323f koja je bila posebno atraktivna u to vreme. Celice su se prodavale samo u najslabijoj verziji 1.6 sti i koštale su nešto preko 25000 maraka. Dosta su se prodavale i Honde Civic i CRX (oko 28000 maraka nova) kao i Mitsubishi Colt i Lancer. Suzuki Swift GTI, takođe...on je bio manje od 20000. Poklopilo se zlatno vreme "japanaca" sa našim zlatnim vremenom. Bilo je u drugih kola koja su se dosta prodavala, ne samo japanska.

To je bila 89-91.

Kasnije kreće divljina sa prodajom kola.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 13:45
od Пунтилак
Nikad nisam video ni svojim očima ni na fotki iz tog perioda (89-90ta ) da su ulice iz tog "zlatnog doba" bile pune vozila a kamoli novih Tojota i Mazdi.

Bolja kola su se ipak omasovila koju (ratnu) godinicu kasnije a 89-te su ljudi čekali u redovima i potezali veze da u "free shop-u" kupe ubogi video PLEJER a kod švercera kafu ili iole bolje farmerke. Za veš mašinu i kolor televizor sa daljinskim su se uzimali krediti kao za auto.

Za video rikordere/snimače si morao u inostranstvo i da potplatiš carinika... CD plejeri u SFRJ nisu bili ni misaona imenica iako su postojali od 79-te ili 80-te.

Sve staje u SFRJ umotvorinu "Nema te ko kafe u SFRJ" ( ili "Nema te ko da ćeš poskupit")

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 14:15
od starac vujadin
Najprodavaniji uvozni auto 1990. je bila Toyota sa 3301 prodatim autom. Ukupno je te godine prodato preko 20000 novih uvoznih automobila.

Potpuno suprotno od tog perioda nova kola su se prodavala na kašičicu tokom rata i sankcija.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 19:45
od Пунтилак
Hajde da ne pitam za izvor tog podatka , ali 20 000 automobila na zemlju od 22 000 000 je smejurija. POgotovo jer nije bio slobodan uvoz ni novih ni polovnih nego je sav uvoz pao na par odabranih.


Dakle, "zlatno doba velike SFRJ" - uvoz 20 000 automobila.
Samo Srbija krizne 2017. godine - oko 30 000 novih i 150 000 polovnih automobila

Evo ga i izvor da potkrepim iskaz ( nisam ja komunista :) )
https://www.b92.net/automobili/aktuelno ... id=1452308

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 20:03
od nikaragva
mozda salonski :)

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 20:22
od dragvorl
Пунтилак napisao: 11 Okt 2018, 19:45 Hajde da ne pitam za izvor tog podatka , ali 20 000 automobila na zemlju od 22 000 000 je smejurija. POgotovo jer nije bio slobodan uvoz ni novih ni polovnih nego je sav uvoz pao na par odabranih.


Dakle, "zlatno doba velike SFRJ" - uvoz 20 000 automobila.
Samo Srbija krizne 2017. godine - oko 30 000 novih i 150 000 polovnih automobila

Evo ga i izvor da potkrepim iskaz ( nisam ja komunista :) )
https://www.b92.net/automobili/aktuelno ... id=1452308
A koliko je Zastava usrecila vozaca te godine?

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 21:07
od starac vujadin
Пунтилак napisao: 11 Okt 2018, 19:45 Hajde da ne pitam za izvor tog podatka , ali 20 000 automobila na zemlju od 22 000 000 je smejurija. POgotovo jer nije bio slobodan uvoz ni novih ni polovnih nego je sav uvoz pao na par odabranih.


Dakle, "zlatno doba velike SFRJ" - uvoz 20 000 automobila.
Samo Srbija krizne 2017. godine - oko 30 000 novih i 150 000 polovnih automobila

Evo ga i izvor da potkrepim iskaz ( nisam ja komunista :) )
https://www.b92.net/automobili/aktuelno ... id=1452308
Da bi mogao da oceniš šta je smejurija od prodaje trebalo bi da poznaješ kakve je bila prodaja automobila u to vreme, kvantitativno i kakvi su bili uslovi prodaje i to smestiti u realni vremenski kontekst.

Prvo, uvozna kola preko konsignacije su se prodavala na ukupnu kvotu, koja je za vreme Ante Markovića probijana. Drugo, bilo je mnog veće interesovanje, ali nisu mogli da uvezu kolika je bila potražnja,. Treće, tada se nije kupovalo na kredit, niti na lizing. Četvrto, tada su bile mnogo veća davanja državi, a pogotovu za konsiganciona vozila za razliku od VW, Renault, Citroen i Opel koji su smatrani domaćim vozilima pa su samim tim bili mnogo pristupačniji. Uzimajući u obzir sve to, i poredeći sa prodajom prethodnih godina to je bila eksplozija u prodaji uvoznih kola. Prodaja novih kola u kasnijim u 90-im koje su apostrofirao kao neko doba kada se prodavalo više je u stvari bilo više od deset puta manja prodaja novih kola što je i normalno s obzirom na propast koju smo doživlei sa sankcijama i ratom.
A koliko je Zastava usrecila vozaca te godine?
141164 vozila što je predstavljalo skoro 78% svih prodatih vozila.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2018, 22:04
od ljubitelj
Пунтилак napisao: 11 Okt 2018, 19:45 Hajde da ne pitam za izvor tog podatka , ali 20 000 automobila na zemlju od 22 000 000 je smejurija.
Izgleda da nisi ziveo i radio u toj zemlji pa ti i brojke ne govore puno o stanju tada.
20.000 uvezenih novih u socijjalistickoj zemlji van trzisne ekonomije i sa zatvorenim trzistem je mega mnogo.Uz takse (carinu i poreze 82% minimalno do 141% za 1.601ccm motore, sto je tada bio extra luxusni auto).

To znaci da si za auto neto cene 20.000 DEM do registracije platio jos 28.000 DEM do ukupne cene od 48.000 DEM, na primer toliko je kostao VW Golf 2 1.8 GL benzin.
Imam cenovnik gotovo svih auta koji su prodavani u SFRJ 1987/88 godine pa ako te bas zanima neki konkretan model mozda i pogledam cenu sa svim taksama.

Pre toga (pre 1989) su brojke uvezenih bile mozda i 10x manje.
Zaboravljas da je domaca prodaja obuhvatala Fiat, VW, Reno, Pezo, Citroen, Opel u okviru robne razmene domacih kooperanta delova za gotove aute, + domaca proizvodnja u IMV, Zastavi, TASu koja je dostizala 200.000.

Prodaja 200.000+ novih automobila gradjanima u nerazvijenoj zemlji sa 22 miliona nije uopste bila losa, ne bih se tu slozio sa tvojom procenom tog vremena.

Ovo sto pominjes da se sada prodaje u Srbiji novih, je ukupno firme sa drzavom + gradjani i to bez carine uz 20% poreza. Daleko je to da bude pohvalno ali Srbija jos nije dostigla BDP koji je imala 1990. tako da i nije iznenadjenje.


Svako vreme ima svoje karakteristike, tada je 20.000 novih zapadnih modela bilo veoma primetno na ulicama, pomenuo sam Tojota i Mazdi se najvise secam a to nisu bili jedini brendovi.

Ono tada i ovo sada nije za poredjenje, potpuno su drugacije okolnosti i mogucnosti nabavke. Pri cemu sada postoji i uvoz oko 150.000 polovih godisnje.