Re: Akumulatori
Poslato: 12 Avg 2021, 16:29
Trenutni akumulator Fiamm Titanium, šesta godina i nastao problem.
Popustio lepak gornjeg poklopca i curka kiselina napolje (naravno malecno je popustilo pa se samo u nekom položaju nagiba auta dešava).
Probao juče da očistim, i zalepim lepkom na visokoj temperaturi ali ne verujem da će biti uspešno dugotrajno.
Iako postoji kadica ispod aku došlo je do prelivanja/izlivanja/isparavanja ili šta već i nagrizanja okolo sa kiselinom.
Tako da sam se pozabavio i sa sanacijom, soda bikarbona radi neutralizacije, oprao potom vodom, obrusio lagano i premazao antikorozivnim posebnim grundom.
Pre jedno 2 meseca proveravao nivo elektrolita i bilo u 5 ćelija na minimumu a na 1 ćelij ise čak videle ploče. Mislio sam daj je od redovnog ispravanja vode i od temperatura i pre neki dan onako iz dosade da proverim i opet vidim da je jedna ćelija na samom minimumu.
Onda uradim ozbiljniju dijagnostiku, izvadim aku napolje i imam gore opisano stanje..
Gledao video klipove kako se danas prave akumulatori i kapiram da se taj poklopac samo zalepi nekim lepkom kratkotrajno zagrevanjem.
Što je najgore ona ručka za nošenje aku je baš na tom poklopcu, i tako se sva težina aku kada se stavi ili skida iz auta prenese na taj lepljeni spoj kućišta i poklopca..
Prvi put mi se dogodio ovakav kvar akumulatora, e sad da li je do greške u proizvodnji, do viših spoljnih temperatura (mada ispod haube je uvek vruće), vibracija ili nešto treće/ kombinovano ne bi znao ali eto možda nekom bude koristio da proveri i kod sebe stanje.
Punjenje tj regler radi ok, nema prepunjavanja, kiselina se pojavi na sastavu poklopca kada se nagne malo akumulator van vozila.
Popustio lepak gornjeg poklopca i curka kiselina napolje (naravno malecno je popustilo pa se samo u nekom položaju nagiba auta dešava).
Probao juče da očistim, i zalepim lepkom na visokoj temperaturi ali ne verujem da će biti uspešno dugotrajno.
Iako postoji kadica ispod aku došlo je do prelivanja/izlivanja/isparavanja ili šta već i nagrizanja okolo sa kiselinom.
Tako da sam se pozabavio i sa sanacijom, soda bikarbona radi neutralizacije, oprao potom vodom, obrusio lagano i premazao antikorozivnim posebnim grundom.
Pre jedno 2 meseca proveravao nivo elektrolita i bilo u 5 ćelija na minimumu a na 1 ćelij ise čak videle ploče. Mislio sam daj je od redovnog ispravanja vode i od temperatura i pre neki dan onako iz dosade da proverim i opet vidim da je jedna ćelija na samom minimumu.
Onda uradim ozbiljniju dijagnostiku, izvadim aku napolje i imam gore opisano stanje..
Gledao video klipove kako se danas prave akumulatori i kapiram da se taj poklopac samo zalepi nekim lepkom kratkotrajno zagrevanjem.
Što je najgore ona ručka za nošenje aku je baš na tom poklopcu, i tako se sva težina aku kada se stavi ili skida iz auta prenese na taj lepljeni spoj kućišta i poklopca..
Prvi put mi se dogodio ovakav kvar akumulatora, e sad da li je do greške u proizvodnji, do viših spoljnih temperatura (mada ispod haube je uvek vruće), vibracija ili nešto treće/ kombinovano ne bi znao ali eto možda nekom bude koristio da proveri i kod sebe stanje.
Punjenje tj regler radi ok, nema prepunjavanja, kiselina se pojavi na sastavu poklopca kada se nagne malo akumulator van vozila.