Stranica 130 od 177
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 00:52
od ljubitelj
Daihatsu je imao dobrog uvoznika, mislim da se zvao Jeklotehna ili tako nekako koji je uvozio u pocetku a kasnije je Banex trade sa Novog Bgda naveliko prodavao model 16X a to znam iz prve ruke.
I to crvene boje.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 01:13
od grujicd
Puntilak, aj odgovori koliko imaš godina, ili da prekidamo uzaludnu priču. Ljudi koji su se ovde javljali su imali dovoljno godina 80-tih da bi se svega dobro sećali. Za tebe prilično sumnjam. Da si rođen pre osamdeset i neke znao bi da je ogromna razlika bila na početku i na kraju te decenije, a ti to stavljaš u isti koš. To mi i govori da stanje tada znaš iz druge ruke a ne da si sam bio svedok.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 07:14
od igor_harris
Ja mislim da puntilak vodi ovu tviter stranicu pa i nas sad ovde troluje. Potpuno je identican koncept.
Провери Istorijske Činjenice (@istorijske):
https://twitter.com/istorijske?s=09
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 08:42
od OMP
ljubitelj napisao: 13 Okt 2018, 00:52
naveliko prodavao model 16X a to znam iz prve ruke.
taj model se zvao aplausse, oznaka 16 je motorizacija (1600cm) a X, GL ili GLX oprema
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 08:55
od ljubitelj
Bravo, ja se setio samo ove 16X oznake.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 09:14
od swemir
Puntilak, vrlo selektivnu analizu imaš. Ako zeliš da nešto porediš moras uzeti puno više parametara i imati neku metodu prostupa.
Kad sve to uzmeš u računicu dobiješ precizniju formulu i videćeš tvoju veliku grešku.
Mislis da je u usa bilo isto automibila kao sad?
Nisu imali naftnu krizu tamo?
Malo više dedukcije i paralela, a manje paušalne strasti...
Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 11:31
od Пунтилак
@swemir
Ne znam kakva je analiza ali su logika i sećanje ok.
Osim toga, naftna kriza je bila na zapadu par godina 70ih a ja pričam o kasnim 80im kad nikakve naftne krize van SFRJ nije bilo.
Samo je u SFRJ bila i
naftna krizna i
strujna kriza i
kafena kriza i kriza automobilskih
guma ...i sve moguće krize
decenijama jer je država bila dronjak.
Zbog manjka para/deviza, bio je zabranjen uvoz svega što je nedostajalo ( a mnogo je toga falilo u državi proleterskoj) osim botova ( skojevaca) i poltrona.
Zato su bez pobune streljani pošteni ljudi, zvanično 15% pobeglo napolje da se nikad ne vrati , a Srbija masakrirana poklanjanjem teritorija Albancima, Hrvatima ( Vukovar i Baranja su bili u sklopu Srpskog Vojvodstva) itd.
I šta ste zapravo imali?
Pa ništa osim što ste bili mladi ali ste danas nepošteni prema Istini a i prema novim generacijama ako je iko dovoljno blesav da vam veruje bez provere

Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 11:34
od Vladapetr
Dakle, maksimalno 30 godina. Doslovce naučena mantra nove generacije "patriota".
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 12:07
od Sloba
Ne valja vam sad, a onda ni mobilni niste imali.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 13 Okt 2018, 16:12
od jaksa
Taj "dronjak" je bio supersila za ove banane sada.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Poslato: 14 Okt 2018, 01:09
od snork
starac vujadin napisao: 09 Okt 2018, 22:07
Sve zavisi koji auto je bio u pitanju...ako je u pitanju Buba, Fića, Spaček, R4, onda je 120 bilo puna kapa, raspadanje od brzine...
Pa da, to je za navedene modele otprilike bila maksimalna brzina.

Brzina na auto-putu, a da se auto ne muči i da nije suviše bučno za putnike je bila: za Dijanu od 602 cm^3 (dva cilindra) i 32 ks - 80 km/h, za R4 TL od 850 cm^3 (4 cilindra) i 34 ks - 90 km/h. Modeli iz 1980. godine (Dijana se kasnije i nije proizvodila). Noviji R4 GTL, koji se proizvodio tokom 1980-ih je mogao brže i to na manjim obrtajima, jer je imao isto 34 ks, ali iz 1100 kubika.
Heinz napisao: 10 Okt 2018, 08:38
1989-1992: Mi smo sa Voždovca išli na NBG u gimnaziju. U 7:05 dolazi bus 18 (često poluprazan, retko kad puniji), koji vozi praznim ulicama (Kumodraška, Autokomanda, autoput do Genexa, O. Brigada, P. Komune) i to traje 18-20 minuta. Nastava počinje
To je "zlatno doba" GSP-a. Krajem 1990. i početkom 1991. je GSP imao 1393 vozila, što je maksimum koji ni danas (čak i kada se uračunaju GSP + svi privatnici) nije dostignut. Sve to na daleko manje stanovnika. Sećam se da je npr. interval na linijama 26 i 31 u špicu bio 3 minuta, a u vozilima su uglavnom svi mogli da sednu.
ljubitelj napisao: 10 Okt 2018, 09:20
Evo jos malo o tim godinama.
Benzina je bilo skoro svuda na pumpama, uz naravno bonove i obicno se moglo sipati 10-20 litara odjednom. Najcesci dostupan benzin je bio od 88-90 oktana, regular naziv dok je super bio na nekoliko glavnih pumpi u gradu i duz glavnih puteva.
Ako se dobro sećam onoga što je pisalo na pumpama, "regular" je imao 86, a "super" 98 oktana. Prvi je imao zelenu oznaku sa dve, a drugi crvenu oznaku sa 4 zvezdice.

U SFRJ (govorim o poslednjoj deceniji koje se sećam) nisu postojali benzini od 90 ili 95 oktana, kao ni bezolovni u bilo kojoj varijanti.
Пунтилак napisao: 10 Okt 2018, 10:49
Stvarno? A pomislio bih da ni upaljač sa tim ne može da radi
Fića i Reno 4 su sasvim dobro radili sa "regular", ili kako su ga ljudi zvali "običnim" benzinom. Ali je npr. u Dijanu (kompresija oko 11:1) morao da se sipa isključivo super. Moj ćale je par puta (verovatno tokom tih nestašica) pokušao da sipa obični - ne da je motor radio loše, nego nije radio nikako. Potpuno nekontrolisane detonacije i rizik da se ošteti motor.
Пунтилак napisao: 11 Okt 2018, 00:36
Jeste, Toyota Corola je bila megahit..slično kao danas Lambordžini, a skoro jednako retko su se viđali.
Ja sam bio osnovac, i sećam se da smo se skupili i gledali Tojotu
kao svemirski brod .
Baš tako je (tada) moderan, metalik srebrni japanski auto izgledao spram uobičajenih socijalističkih "kutijica na točkovima" . Živeo sam u imućnijoj ulici i na parkingu su bili 60% Zastavini automobili, "gastarbajterske" mečke, Golf 1 TAS, poneki Kadet i Pežo.
Sve zavisi u kakvim si se krugovima kretao. Ni moj otac, kao prof. dr. nije nikada došao do plate od čuvenih 1000 maraka mesečno. Ali znam neke obične radnike u proizvodnim firmama koji su imali i po 2000 maraka 1990. i prvoj polovini 1991. godine. Jednom sam se provozao novom Corollom nekog prijatelja, nisam mogao da verujem da postoji tako nečujan auto. Poenta priče: tvoji i moji roditelji možda nisu mogli da ih priušte, ali ima ko jeste. Takođe, znam slučajeve da su ljudi (razna vojna lica i sl) mogli da kupe japanski auto, ali su se odličivali za Ladu Samaru ili Moskvič Aleko jer su iskreno verovali da su bolji.

Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 14 Okt 2018, 01:22
od Heinz
Iz tog vremena pamtim Corolle, pojavu Mazde 323F, 323 se isto dosta viđala, Mitsubishi Colt i Lancer, već pomenuti Daihatsu Applause i onaj manji Charade, Suzuki Swift.
I posebno ceo parking ispred Sava Centra popunjen sa Audi 100, za potrebe konferencije Pokreta Nesvrstanih. 5 cyl benzin, ako me sećanje služi.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 14 Okt 2018, 01:32
od starac vujadin
Od ne-japanca jako dobro se prodavala restilizovana Alfa 33 (Alfa je prodavala preko 700 automobila godišenje u to vreme što je danas misaona imenica). Ona je bila oko 24-25000 maraka u verziji 1.5 od 105ks.
Odlično se prodavao i BMW 316 e30 klot detjunirana verzija sa 75ks za Grčku u Jugoaslaviju. BMW je prodavao skoro 1000 autmobila.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 14 Okt 2018, 01:41
od mića
Heinz napisao:
I posebno ceo parking ispred Sava Centra popunjen sa Audi 100, za potrebe konferencije Pokreta Nesvrstanih. 5 cyl benzin, ako me sećanje služi.
sluzi te secanje, i pasati su bili 1.6 benzinci i sve to u plavoj boji
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 14 Okt 2018, 07:18
od somi-car
Da li pamti neko i one famozne Tavrije? Mislim da su se tako zvale. Mali, nikakav auto. Neprecizno sastavljen...