Stranica 14 od 30
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 12:45
od Day Walker
ALi mi nismo uspesna zemlja.. O tome se radi.. Decenijama unazad, nasu ekonomiju unistavali su ti isti koji se spominju kao velike ekonomije.. Unistili su nas politicari koji su uzimali sirom otvorenih ruku.. Korupcija na svim nivoima, ne mozes da zapocnes nesto svoje dok ne platis ovome toliko i toliko...
Nema ovde zdrave ekonomije, na nasu veliku zalost...
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 12:46
od nikaragva
Ja sam mislio da je to školski primer. Da nemačka subvencioniše proizvodnju kajmaka u svojoj zemlji i onda da dođu u Srbiju i pogase cenom sve manufakture kajmaka, bio on zlatiborski ili ne.
Laki021 napisao:Problem je sto ekonomija nije egzaktna nauka (pitanje da li je onda uopste nauka), tako da svako moze da ima svoje misljenje i jako je tesko utvrditi ko je u pravu, sve dok se ne vide rezultati a onda je vec kasno.
Dodao bih i da mi meteorologija nije nikakva nauka. To mi isto dođe kao i mišljenje o vremenu.

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 12:47
od Laki021
Day Walker napisao:ALi mi nismo uspesna zemlja.. O tome se radi.. Decenijama unazad, nasu ekonomiju unistavali su ti isti koji se spominju kao velike ekonomije.. Unistili su nas politicari koji su uzimali sirom otvorenih ruku.. Korupcija na svim nivoima, ne mozes da zapocnes nesto svoje dok ne platis ovome toliko i toliko...
Nema ovde zdrave ekonomije, na nasu veliku zalost...
Pa jel onda treba da sedimo skrstenih ruku i placemo i kritikujemo cak i nesto smisleno kad se pokusa uraditi?
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 12:56
od fq400
Laki021 napisao:Da li izvezes ili sprecis uvoz je prakticno potpuno svejedno.
Off topicU laboratorijskim uslovima, da, realnom svetu ne. Slažem se da je bolje je smanjiti uvoz maksimalno, ali bi to značilo da imaš maltene sve u domaćoj proizvodnji, a to je nemoguće (pogledaj samo naftu). Ljudi cele planete su upućeni jedni na druge u većoj ili manjoj meri, i tu će uvek prednost/profit odneti onaj koji ima napredniju proizvodnju (kvalitetniju, jeftiniju, bržu, fleksibilniju). Uvek je tako bilo, i tako će i biti. Naši alhemičari/političari ne bi ostvarili pomenute profite sve da uzgajamo i prodajemo, ne znam, heroin.
Priliv novca u budžet mora da dođe odnegde - ili iz zemlje (rude, energenti, hrana), ili iz prodaje znanja/proizvoda van granica. Ne znam da li ima nešto treće, a nama običnima ovde teško da mogu da iscede nešto značajnije od održavanja trenutnog stanja tj. srednje brzog propadanja.
Ovo što pokušavaju sada jednostavno nije smisleno, već je kratkoročno 'rešenje' zarad nekog sitnog profita (političkog, socijalnog, malo se dodvore strancima...). Kao i svako kratkoročno rešenje, i ovo će pokazati svoju punu cenu kasnije, na duže staze. Utešno je što je reč o 3000 EUR x 5000 vozila = 15 000 000 EUR što mislim da naša ekonomija može koliko-toliko da proguta. Samo da suzbiju korupciju u velikim nabavkama, pa bi profitirali 10X ovoliko.
Nije loša oprema, vidim da ima i tempomat što me iznenadilo. Potrošnja mi za 1.4 deluje malo mnogo, ali pretpostavljam da je zbog težine/oblika?

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:01
od Laki021
fq400 napisao:
Priliv novca u budžet mora da dođe odnegde - ili iz zemlje (rude, energenti, hrana), ili iz prodaje znanja/proizvoda van granica. Ne znam da li ima nešto treće, a nama običnima ovde teško da mogu da iscede nešto značajnije od održavanja trenutnog stanja tj. srednje brzog propadanja.
Nije tako, uoste nije tako, mislim da brkas sta je opste drzavni budzet...
fq400 napisao:Laki021 napisao:Da li izvezes ili sprecis uvoz je prakticno potpuno svejedno.
U laboratorijskim uslovima, da, realnom svetu ne. Slažem se da je bolje je smanjiti uvoz maksimalno, ali bi to značilo da imaš maltene sve u domaćoj proizvodnji, a to je nemoguće (pogledaj samo naftu). Ljudi cele planete su upućeni jedni na druge u većoj ili manjoj meri, i tu će uvek prednost/profit odneti onaj koji ima napredniju proizvodnju (kvalitetniju, jeftiniju, bržu, fleksibilniju). Uvek je tako bilo, i tako će i biti. Naši alhemičari/političari ne bi ostvarili pomenute profite sve da uzgajamo i prodajemo, ne znam, heroin.
Previse siris pricu i uopste ne pricam o kompletnom smanjenju uvoza vec pricam o vrlo konkretnim primerima. Kratko i jasno kazem, za drzavu je prakticno svejedno da li ce izvesti jedan auto ili ce taj isti auto prodati na domacem trzsitu ali na taj nacin odvratiti nekoga da uveze strani auto.
Re: AW: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:02
od Floyd
Nemam sta da dodam osim da se apsolutno slazem sa Lakijem
A Srbima je inace hejtovanje u genima

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:05
od drako
Kolika je garancija na 500L?
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:09
od Saša
Na sajtu im piše da je 2 godine, no mislim da je 3, obzirom da su toliko davali na Punta od januara 2011...
http://www.fiatsrbija.rs/servisi-i-uslu ... mreza.html
Re: Одг: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:10
od Sloba
Mene interesuje hoće li Nacionale za izvozni 500L biti isto što je Punto Classic bio za italijanskog Punta ili će se delovi za sve uzimati sa iste gomile?
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:12
od Laki021
Nesto cisto sumnjam da su napravili poseban pogon za pravljenje delova slabijeg kvaliteta za model koji se tek pojavio.
U principu uvek se vozila slabijeg kvaliteta pojave tek u poznim godinama zivota nekog modela.
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:13
od mr.Big
Sloba napisao:Mene interesuje hoće li Nacionale za izvozni 500L biti isto što je Punto Classic bio za italijanskog Punta ili će se delovi za sve uzimati sa iste gomile?
E to je u stvari najbitnije ...
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:14
od fq400
Off topicOk, moram da zagrizem i da pitam kako se puni budžet ako ne oporezivanjem (na ovaj ili onaj način) građana i privrede jedne zemlje? Ne računam naravno sive prilive (od dijaspore) ili kredite, računam realne izvore.
Btw, nisam hejter, ponavljam da od ove subvencije ja konkretno niti dobijam, niti gubim. Samo ne volim da me 'oni gore' prave ludim i izmišljaju profite od više stotina % dok ja koji radim (btw. izvoz je u pitanju i donošenje para u državu) znam koliko je teško ostvariti profit i koliko je to dugačak i mučan posao.
Pritom, izjava da je neka karakterna osobina (pritom loša) nekoj grupi u genima, pogotovu nacionalno određenoj grupi, bi mogla biti protumačena kao fašistička
Šta bi se desilo kada bi Konfederacija dala subvencije Nestle-u ili Rolex-u, i to za domaće tržište?
Valjda neće ići ispod tri godine, zar ima još nekoga ko daje manje...?
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:15
od Geza
Ovo je valjda jedina izmena.

Re: Одг: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:17
od Sloba
Laki021, ne mora biti poseban pogon. Mogu se od dobavljača poručiti jeftiniji delovi namenjeni za određenu seriju. Nadam se da neće doći do toga i da će nalepnice Nacionale biti jedina razlika u odnosu na izvozni 500L. Ne računam posebno konfigurisani paket opreme kao razliku. Bitno je da ne bude razlika u kvalitetu.
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Poslato: 25 Mar 2013, 13:20
od drako
To Slobo i mene interesuje.
Baš ću ovih dana probati da saznam od ovih FAS-ovaca što nam dolaze na preglede.