Stranica 14 od 43
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 03 Avg 2023, 20:21
od ljubitelj
nidza napisao: 03 Avg 2023, 09:43
Pravo pitanje je _zašto_ te zanima baterija i uopšte EV iz VAG grupacije? To nikog ne bi trebalo da zanima, bar zasad.
To ti je samo primer tog tipa baterija, a koriste je VAG grupacija, HYU/Kia grupacija a to su 2 od 5 najvećih proizvodjača vozila na svetu. Postaje sve više zastupljena u raznim uredjajima.
Imam jednu takvu kod sebe i prosto ne znam šta da radim, gotova je a nemam gde da je predam tj odnesem da se bezbedno reciklira.
Dao bih je bukvalno za 1 dinar.
Pa naravno da me zanima tema baterija i da naravno hoću da budem informisan o aktuelnom stanju. toku razvoja, a ne da slušam bajke o medu i mleku EV baterija.
Pa ceo svet se zanima za pitanja i odgovore na temu baterija za EV, otkud tebi da ne bi trebalo nikoga da zanima?
Koliko god mi svi želeli da EV budu svakodnevna pojava u saobraćaju praksa pokazuje da baterije još uvek boluju od dečjih bolesti.
Pravo pitanje je zašto tebe zanimaju EV i propagiraš ih srčano a ne želiš sam da ideš u tom pravcu iako si gotovo idealan kandidat po načinu upotrebe vozila?
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 03 Avg 2023, 20:32
od ljubitelj
@ nidža Pa ne možeš po zakonu /ZOBS i pravilnik/ da održavaš EV sa aftermarket delovima ( a kojih nema) ako ih ne atestiraš pojedinačno prema modelu vozila.
Održavanje SUS motora je danas vrlo jednostavno, i prilično lako.
Elektro motori i nisu problem ali jesu baterije i delimično inverteri.
Mi pričamo o naponima 300-800V i strujama 200-1,500A a to su veoma ozbiljne stvari kada se radi o obezbedjivanju potrebne izolacije na fabričkom nivou.
Sve je to daleko skuplje nego kod popravke SUS motora, gde je najveći trošak vreme tj radna snaga.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 03 Avg 2023, 20:37
od ljubitelj
dzonic87 napisao: 03 Avg 2023, 10:31
Takođe ovo da SUS vozila traju 19godina bez problema - ne bih komentarisao. 19god bez problema je nemoguće ni za Toyotu Land Cruiser - ako se vozi iole (bar 20k km godišnje)
19 godina po 20k godišnje je nepunih 400k km.
Nikakav problem ni za Toyotu a ni za Fiat ni za gomilu drugih SUS motora.
A ne znam što se ustručavaš komentara, statistika je takva kakva je.
Btw, beše nekih 20,6 godina prosečan radni vek u EU zoni (SUS) vozila.
Toyota LC očekivano da traje duže od proseka rekao bih.
Problem dugotrajnosti EV i jeste u osnovi baterija i prateće oko nje. Sam elektro motor kao što si naveo niko i ne razmatra kao pitanje, to je lako savladiva prepreka za pitanje trajnosti i 30godina.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 03 Avg 2023, 21:07
od Geza
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 05 Avg 2023, 08:00
od Geza
Zoe na sve strane.

Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 05 Avg 2023, 08:17
od aboki
Ide covek na pijacu

Skoro su ga uvezli iz Nemacke.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 13 Avg 2023, 10:35
od Geza
Zoe na sve strane.

Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 13 Avg 2023, 21:06
od Uninuni
Komsa je vozio slican radi prodaju automobila Autodiv (mozda je i njegov).
Elem, prije ima 10 godina sam vidjao u inostranstvu dosta tih auta na struju i Zoe je jedan od rijetkih koji mi se svidio (i po karakteristikama i po pristupacnosti). Da budem iskren da i ja razmisljam o nabavci jednog manjeg za po gradu ... pogotovo sto imamo u okviru kompanije obezbjedjene punjace pa bi se zicao za "gorivo". U blizini imam i Lidl koji ima punjac tako da je to backup varijanta ... sako jos da presjecemo
Sent from my SM-A307FN using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 16 Avg 2023, 16:02
od Saša
Evo još jedno putešestvije na struju do grčke, ovog puta Teslom (ne znam koja je u pitanju), preuzeto sa Facebook grupe "Live from Greece" :
"Kako do Halkidikija na struju-dopuna Alviroviću. Put Ljubovija-Uranopolis oko 900 km. Mala dopuna baterije kod Ikea do 80 %. Potom kod Aleksinca na 100%(ovde taksisti sa Teslama pune baterije a ima samo četiri punjača, od kojih jedan nije radio), isto to u Sofiji(punjači na parkingu ispod tržnog centra, na -2 nivou). Stigli u Uranopolis sa 11%,. Vožnja 0 dinara, jer se u Srbiji, Bugarskoj a i Grčkoj punjenje ne plaća na Tesla supercharger. Do skora je bilo džabe i u Mađarskoj.Putarine u Srbiji 880+120+510 dinara, Vinjeta za mesec dana u Bugarskoj 13 evra i u Grčkoj 2+1 evro. Sve granice prešli brzo i bez detaljne kontrole...Paradajz nismo nosili ali paštete jesmo. Carnex"
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 16 Avg 2023, 16:59
od aboki
Model 3, pretpostavljam long range. Dosao je iz Norveske prvo do Srbije. Pa njemu je ovo milina. 20 i 2x45min na punjenja.
Ne zna on sta su muke
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 16 Avg 2023, 17:33
od Skipper
Na jednoj viber grupi gde sam član piše jedan korisnik da dolazi Teslom (čak je i zaposlen u Tesli) iz Norveške u Srbiju. Trenutno je u putu ali jutros smo razmenili par poruka. On se puni na svakih 400 km.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 16 Avg 2023, 18:32
od ljuba
Da samo ako se puni na svakih 400km po auto putu... mozda bez klime i do max 100km/h...
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 17 Avg 2023, 10:30
od nidza
Zimi 300+, leti 400+, to je podnošljivo da ti za 1-2 duža putovanja godišnje ne treba još jedan automobil.
Verovatno kada je smak sveta od vrućine bude kao zimi 300+, a uvek možeš da oboriš tempo na 90-100 i optimizuješ pauze.
Staviš na papir taj kompromis u odnosu na benefit punjenja u garaži, gde ne ideš na pumpu ostatak čitave godine, već samo sedneš i voziš za 15-20x manju cenu po km u Srbiji u odnosu na fosilno gorivo, nemaš servise, imaš 3,5s do 100, 12,5s do 200, za cenu Audija A4 dizel.
Svi se hvataju tog jednog puta u Grčku, a niko ne gleda ništa pozitivno šta se nudi. Najveći problem je što nemaš nikakav servis ni znanje u Beogradu, ko bi bilo koji problem sa takvim vozilom rešavao. Meni bi bio mnogo veći negativni argument što je najbliži servis Zagreb ili čak Ljubljana.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 17 Avg 2023, 12:05
od ljuba
Ti to iz iskustva? U firmii imamo 2 tesle 3 i jos 2 Audija Qtroniq već 3 godine. Nema šanse da pridju tim ciframa.. inace oba su long range..
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 17 Avg 2023, 12:19
od Saša
Hmm... Evo primera gore ovog sa Teslom: Aleksinac - Uranopolis, po Google Maps navigaciji ima 550 km (preko Makedonije) a čovek kaže da je stigao do tamo sa 11% baterije. Kroz Bugarsku ima 528 km. Ako je tačno to što je napisao - to je fenomenalno.
Edit: sad vidim da je lik u međuvremenu izmenio post tamo u grupi i dodao da je punio i u Sofiji. Kada sam kopirao taj tekst - toga nije bilo. Bilo bi ipak suviše lepo da je prešao 550 km i još mu ostalo 11%...
