Stranica 133 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 14 Jun 2013, 14:27
od snork
Pa zar neko ima drugačiji stav? :) Mene iskreno oduševljavaju svi oni koji profesionalno upravljaju vozilima/plovilima/letelicama, počevši od vozača gradskih autobusa (gde oni proteruju zglobne autobuse, ja ne bih umeo ni auto), vozova (ko je nekada probao simulator, shvatio je da sa kompozicijom od par stotina tona nije lako čak ni pogoditi stanicu, da ne staneš pre vremena ili da je ne "prošišaš"). Brodove i posebno avione da ne pominjem, jer tu osim upravljanja treba znati još mnogo toga o navigaciji, komunikaciji, i raznim drugim čudima.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 14 Jun 2013, 14:35
od cozmo
:plusone:

Inace, meni je A350 jedan od najlepsih aviona ikad. Prvi na listi mi je B727.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 15 Jun 2013, 11:42
od nikaragva

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 15 Jun 2013, 14:25
od BAJKER
http://www.youtube.com/watch?v=QzO8bi-JJi0
Prvo nisam mogao da verujem ali posle vidim dobra montaza :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Jun 2013, 21:51
od BAJKER
Montenegrov Foker nije mogao da uvuče stajni trap

June 14, 2013
BEOGRAD – Avion crnogorske avio-kompanije Montenegro Airlines zbog problema sa stajnim trapom vratio se na aerodrom u Podgorici danas nedugo nakon poletanja.

Slika
Novinska agencija Beta javila je večeras u 20:24 da je avion Montenegra na liniji Podgorica – Beograd (YM 102) imao manji incident:

“Avion “Montenegroerlajnza” koji je poleteo večeras u 18,30 časova iz Podgorice za Beograd vratio se sa pola puta, saznaje agencija Beta. Avion je, prema raspoloživim informacijama, zbog kvara morao da u vazduhu ispusti veću koiličinu kerozina. Uzrok nije poznat. Zbog incidenta moraće da se pomere večerasnji avionski letovi sa podgoričkog aerodroma. O ovom slučaju još nema zvaničnog saopštenja.”

Kako Tango Six saznaje, do povratka na podgorički aerodrom došlo je zato što stajni trap Fokera 100 4O-AOT nije mogao da se uvuče posle poletanja. Avion je posle rutinske procedure prekida leta nedugo zatim bezbedno sleteo.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jun 2013, 21:08
od blaugrana
'' zbog kvara morao da u vazduhu ispusti veću koiličinu kerozina.''.

Ako moze malo pojasnjenje oko ovog ispustanja?
Gde? Sta? Kako?
Imali neka procedura, cisto zbog "nekog tamo dole" :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jun 2013, 22:01
od dragan
pre svega, novinari su cudo, tako da bih ja ovo "ispustanje goriva" uzeo sa ogromnom rezervom, pogotovo sto se radi o avionu sa mnogo vecim doletom nego sto je ova linija ( hocu reci da kad se uzme u racunicu potrebna kolicina goriva do destinacije + kolicina goriva koju moras da imas zbog eventualnog cekanja + kolicina goriva koja ti treba do elternativne destinacije licno sumnjam da foker sa svim tim gorivom prelazi maksimalnu tezinu pri sletanju, tj da mislim da moze bukvalno da ako leti na liniji pg-bg sa potrebnim gorivom bukvalno posle poletanja da se okrene i sleti na isti aerodrom, ali zuzazu moze vise da kaze na tu temu ako gresim )...
kod nas nisu propisana mesta za odbacivanje goriva ( ili fuel dumping, ako ces da guglas ), na nacin kako to treba da se objavi...bar koliko ja znam...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Jun 2013, 00:21
od BAJKER
Kako Kinez tovari Japanske sivace masine u avion na kojima je jasno oznaceno da se ne tumbaju!


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PzRPga6uDg#!

This was amazing to watch. I think I was the only one noticing what was happening outside the window of the plane, and this time I captured it. On a previous occasion I saw a load of Japanese sewing machines with 'this way up' and 'fragile, handle with care' stickers over the boxes also being thrown on to the conveyor.
Lesson: Pack it well, because it wont be treated well.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Jun 2013, 00:28
od NexT
Koliko je lik retardiran, pa vise je bacio okolo i morace ponovo da podize :uf:

A koferi inace lete na sve strane, retko se desi da neki prezivi duze putovanje bez posledica

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Jun 2013, 22:04
od Geza
Eurocopter X3 Sets New Helicopter Air Speed Record Reaching 300mph
A new helicopter airspeed record has been set by the Eurocopter X3 helicopter which has been built on the technology included in the older Eurocopter EC155 helicopter.

The new Eurocopter X3 is fitted with a pair of rotors on the end of short wings that protrude from either side and assist the more traditional five blade main and tail rotor of the helicopter.

Eurocopter X3

The Eurocopter X3 helicopter is fitted with a pair of 2270 HP Rolls-Royce Turbomeca RTM322 turboshaft engines, that provide power to all four rotors and enable a helicopter to climb to 12,500 feet and of course it’s superfast speed. Enabling it to reach speeds 263 knots or 302 MPH. Eurocopter test pilot Hervé Jammayrac explained in an interview :

“While flying at both 255 knots and 263 knots, the X3 performed exactly as it has throughout its flight envelope, exhibiting outstanding stability and providing a low vibration level without any anti-vibration system.”

Slika
Slika

http://www.youtube.com/watch?v=JnsI8R6RWaM

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jun 2013, 07:39
od BAJKER
Top 10: Najmanje sigurni avioni

Na osnovu analize statističkih podataka o avio nesrećama koji su bili prikupljani proteklih godina, pre nekoliko dana je sastavljena lista aviona u kojima se putnici i osoblje osećaju najmanje bezbedni.
Let 410
Slika
Vebsajt AirlineRatings.com je tako na osnovu podataka o nesrećama putnicima savetovao da se naročito klone putovanja avionima tipa LET410, Antonov AN-12, lljušin Il-76 , i CASA C-212.

Model aviona LET410 na primer, bio je uključen u najmanje 20 fatalnih nesreća od 2003, prema istraživanjima, dok su lljušin Il-76 i AN-12 bili vinovnici 17 takvijh nesreća.

Model aviona LET410, koji je u avio saobraćaj ušao 1970.godine, još uvek koriste desetine avio kompanija, uključujući 4 u Brazilu, 3 u Hondurasu, 2 na Filipinima, 2 u Rusiji i 2 u Mađarskoj. Pored njih ove tipove aviona koriste i kompanije u Češkoj i Engleskoj.

Antonov AN-12 trenutno u svojoj floti imaju Egyptair, Iraqi Airways, ruski Aeroflot, kao mnogi drugi

Što se tipa aviona CASA C-212 tiče, njih koriste Bering Air i Bighorn Aireays u Sjedinjenim američkm državama, dok se Iljušin II-76 uglavnom koristi za prevoz tereta.

Od ukupno 55 modela aviona koje je analizirao AirlineRatings.com, najsigurnijim su se pokazali Boing 777, 717, 787 i 767/757, kao i Airbus A380 i 340, zatim Embraer 135/145 i Embraer 135/145 koji nisu nikada bili uključeni u bilo kakvu fatalnu nesreću.

"Podaci o avionskim nesrećama su bili izuzetno značajni sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka, ali danas su skoro irelevantni u putničkom saobraćaju, jer je sigurnost na mnogo većem nivou, a mi smo istraživanjem obuhvatili samo avione koji još uvek u 2013. godini prevoze putnike", rekao je Džefri Tomas, urednik sajta.

"Koristili smo Boingovu bazu podataka, koja predstavlja industrijski standard i dodali im svoje podatke, a istraživanjem nisu obuhvaćene klipne letlilice i mali avioni kojie se koriste uglavnom za čarter prevoz", dodao je on.

Prošle sedmice ovaj vebsajt je napravio listu 425 različitih avio kompanija u smislu ukupne bezbednosti, na čijem se poslednjem mestu našla avio kompanija One-star airlines, kao najmanje pouzdana.

Ukupno 137 avio kompanija je dobilo najvišu ocenu, 7 zvezdica, a među njima nalaze British Airways, Flybe, Virgin Atlantic, Lufthansa i Aer Lingus.

Više od 40 kompanija je dobilo 3 ili manje zvezdica, uključujući Lion Air iz Indonezije, Yeti Airlines iz Nepala i Solomon Airlines.

Top 10 najnesigurniijih aviona (sa brojem incidenata u zagradi)

1. LET 410 (20)
2. Iljuušin 72 (17)
3. Antonov AN-12 (17)
4. Twin Otter (18)
5. CASA 212 (11)
6. DC-9/MD80 (10)
7. B737-100 / 700 (10)
8. Antonov 28 (8)
9. Antonov 32 (7)
10. Tupoljev 154 (7)

Top 10 najsigurnijih aviona

1.Boeing 777
2.Boeing 717
3.Airbus A380
4.Airbus A340
5.Boeing 787
6.Boeing 767/757
7.Embraer 135/145
8.CRJ 700/1000
9.Airbus A330 (2)
10.Airbus A320 / Boeing 737NG (5)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jun 2013, 07:51
od snork
Uh... kad vidim ovakve statistike, ne znam šta da pomislim. Nije bitan broj fatalnih nesreća, već broj fatalnih nesreća u odnosu na ukupan broj letova tog tipa aviona. Tako je Concorde, koji je imao mali broj letova (jer je bilo samo 14 aviona) imao 0 nesreća i bio najbezbedniji avion na svetu do 2000. godine... a onda je imao jednu nesreću i postao najnebezbedniji.

Iskreno, ne znam koji je to avion Il-72 (Wikipedija kaže, projekat nadzvučnog putničkog aviona iz 1961), kao ni šta znači B737-100/700. A na primer nema aviona kao što je Il-96, koji do sada nije imao ni jednu jedinu nesreću (a lete čak i u zemljama gde nema mnogo novca za održavanje, kao što je Kuba). S druge strane, naravno da će Tu-154 biti među manje bezbednim, kada ih danas koriste samo neke totalno leve kompanije i zemlje.

Ili... ako je DC-9/MD-80 nebezbedan, a B717 (isti taj avion) bezbedan, to više govori o kompanijama koje ih koriste (tj. ko ima pare za novo, a ko leti na starom+verovatno ima loše odžavanje), nego o avionu.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jun 2013, 10:54
od cozmo
Sve zavisi od broja poletanja i sletanja odredjenog tipa aviona... koliko su dugacki letovi... kakvo je odrzavanje...

Mislim da vecina ovih "nebezbednih" aviona bi bili super bezbedni kada bi leteli u kompanijama koje postuju apsolutno sve procedure odrzavanja i obuke posade.

Pogledajte gde sve lete Iljusini, Tupoljevi... ili ovaj nesreceni LET 410.... a gde B777 ili A340.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Jun 2013, 07:58
od pedja
Etihad spreman za kupovinu naše avio-kompanije
NACIONALNA avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata spremna je za kupovinu 49 odsto “Jat ervejza”. O ponudi “Etihada”, koju stručnjaci iz avio-saobraćaja ocenjuju kao veoma korektnu, Vlada Srbije bi trebalo da se izjasni do sredine jula. Kako “Novosti” nezvanično saznaju, samo u ovoj godini “Etihad” će investirati u “Jat” između 40 i 50 miliona dolara. Do kraja godine sleću “erbas”, a razmišlja se i o nabavci aviona “bombardije”.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Jun 2013, 08:17
od snork
Eh... 40-50 miliona dolara... mali je to novac za ovakve stvari. Da je bar x10, pa da se nečemu nadamo...

U regional jet klasi, ja lično bih se uvek pre opredelio za Embraer, nego Bombardier. I odlični su avioni, ali još više iz političkih razloga.