Stranica 133 od 787
Re: Ratna tehnika
Poslato: 25 Okt 2013, 17:38
od Jumbo
BAJKER napisao:Pa sada se Grci i Turci lizu

Ne zaboravi da smo zadnji put ratovali protiv Turske za vreme prvog Balkanskog rata 1912-1913god.
A već u drugom 1913 smo bili na istoj strani.
Re: Ratna tehnika
Poslato: 25 Okt 2013, 18:08
od BAJKER
Da ali u II Balkanskom ratu Turci su profitirali bez ispaljenog jednog metka i bez ijedne zrtve, povratili su izgubljene teritorije u Trakiji koje su Bugari napustili. Jbg a mi smo i za druge krvarili u svim ratovima.
Re: Ratna tehnika
Poslato: 25 Okt 2013, 18:10
od Heineken
Nama nema rata bez turaka..

Re: Ratna tehnika
Poslato: 25 Okt 2013, 18:25
od BAJKER
Re: Ratna tehnika
Poslato: 25 Okt 2013, 22:16
od kvcali
povodom ovog A-380 wien, na ove nase nove 319 treba nalepiti u najmanju ruku banjaluka, a mozda cak i podgorica ili cetinje

Re: Ratna tehnika
Poslato: 25 Okt 2013, 22:26
od methane.master
Solun, Zagreb i naravno Tokijo.

Re: Ratna tehnika
Poslato: 25 Okt 2013, 22:43
od Cica Maca
zuzazu napisao:Cica Maca napisao:
Da se sad vratim na konkretno pitanje. TL-96 Star sa svojom krstarecom koja je manja od minimalne na Migovima nece moci da se njima presretne. Sta preostaje? Upotreba neceg sto pokriva podrucje brzina izmedju brzine TL-96 Star (maksimalna od 250km/h) i minimalne BEZBEDNE brzine za Migove koja na toj visini (1000-3000m) ne bi smela da bude manja od 400-450km/h. Dakle, Gazela. Migovi u ovom slucaju vrse borbeno obezbedjenje presretaca, gazele.
Hvala na detaljnom obrazlozenju i konacnom odgovoru.
U svetlu zakljucka - pa kako su onda datog datuma 2 MIG 21 "PRESRELI" ultra laki avion?
Nisam uspeo da se dokopam izvestaja vojske. Verovatni scenario je ovakav:
1. Nalet dezurne pare zarad vizuelnog otkrivanja cilja (vodjenje od strane ON sa zemlje);
2. Nakon razmene informacija sa ON,
verovatni prelet sa manje udaljenosti brzinom od 500-600km/h sa ostrim penjucim zaokretom i (verovatno ukljucenim forsazom

da skrenu na sebe paznju);
3. Jos jedan prelet preko ULJEZA sa izvucenim stajnim trapom u smeru najblizeg pogodnog (za uljeza) aerodroma za sletanje.
Ovde ima jos par faktora koji su uticali na uspesnost prestretanja i prinudno spustanje uljeza:
1. Dobra obuka nasih pilota dezurne pare pa nisu srljali i preskakali pojedinacne elemente procedurure presretanja;
2. Hladna glava ON na zemlji i njemu nadredjenih (nije bilo naredbe
ukljuci naoruzanje);
3. Verovatni strah pilota uljeza kad je video sta pored njega prolece ali i iskustvo tako da nije napravio gresku i uradio nesto nepromisljeno nego je uradio po naredjenju dezurne pare koja ga je presrela.
Pravila presretanja su lepo napisana od strane SMATSA-e (od 02.05.2013.):
ENR 1.12 PRESRETANJE CIVILNIH VAZDUHOPLOVA
1. POSTUPCI PRESRETANJA
Vođa presretnutog vazduhoplova dužan je:
a) da se pridržava instrukcija dobijenih od vazduhoplova presretača, tumačeći i odgovarajući na vizuelne signale
koji su prikazani u tački 2;
b) da neprekidno obaveštava nadležnu jedinicu kontrole letenja o svojim postupcima koje vrši po nalogu i instrukcijama vazduhoplova presretača;
c) ako se radio-veza sa nadležnom jedinicom kontrole letenja ne može uspostaviti na radnoj frekvenciji, da koristi
frekvenciju 121.500 MHZ;
d) ako se radio-veza sa nadležnom jedinicom kontrole letenja iz tačke c) ne može uspostaviti, a vazduhoplov je
opremljen SSR transponderom, da uključi mod A kod 7700.
2. SIGNALI U UPOTREBI U SLUČAJU PRESRETANJA
2.1 Znaci koje daje presretač i odgovori presretnutog vazduhoplova
1
Znaci PRESRETAČA - DANJU – Približavanje na rastojanje do 100 M sa leve strane na visini leta vazduhoplova koji se presreće. Mahanje krilima, a posle primljenog potvrdnog odgovora vrši se lagani zaokret u željenu stranu.
Značenje - Pratite me
Odgovor PRESRETNUTOG - DANJU – Mahanje krilima
Značenje - Razumeo, izvršiću
Znaci PRESRETAČA - NOĆU – Isto kao i danju, ali umesto mahanja krilima pale se i gase navigacijska svetla, odnosno reflektor za sletanje u nejednakim intervalima.
Odgovor PRESRETNUTOG - NOĆU – Paljenje i gašenje navigacijskih svetala, odnosno reflektora za sletanje
2
Znaci PRESRETAČA - DANJU i NOĆU – Energičan manevar u levu stranu, pod uglom od 90 stepeni od presretnutog
vazduhoplova.
Značenje - Možete produžiti
Odgovor PRESRETNUTOG - DANJU i NOĆU – Mahanje krilima
Značenje - Razumeo
3
Znaci PRESRETAČA - DANJU – Kruženje iznad aerodroma, izvlačenje stajnog trapa i preletanje RWY u pravcu sletanja.
Značenje - Sletite na ovaj aerodrom
Odgovor PRESRETNUTOG - DANJU – Izvlačenje stajnog trapa, praećenje presretača i posle preleta RWY odlazak na
sletanje.
Značenje - Razumeo, izvršiću
Znaci PRESRETAČA - NOĆU – Isto kao danju, ali uz paljenje reflektora za sletanje u nejednakim intervalima.
Odgovor PRESRETNUTOG - NOĆU – Isto kao danju uz paljenje reflektora za sletanje.
4
Znaci PRESRETAČA - DANJU – Sa rastojanja većeg od 100 M, na visini presretnutog vazduhoplova, izbacivanje kratke
serije infracrvenih mamaca ili u pravcu leta ispaljivanje dva kratka rafala.
Značenje - Sledite me, ovo je zadnja opomena, ne garantujem za vašu bezbednost
Odgovor PRESRETNUTOG - DANJU – Mahanje krilima.
Značenje - Razumeo, izvršiću
Znaci PRESRETAČA - NOĆU – Isto kao danju, uz paljenje i gašenje navigacijskih svetala odnosno reflektora za
sletanje.
Odgovor PRESRETNUTOG - NOĆU – Paljenje i gašenje navigacijskih svetala, odnosno reflektora za sletanje.
2.2 Znaci koje daje presretnuti vazduhoplov i odgovori presretača
5
Znaci PRESRETNUTOG vazduhoplova - DANJU – Uvlačenje stajnog trapa iznad RWY na visini 1000–2000 FT (300–600 M) i kruženje iznad aerodroma.
Značenje - Aerodrom koji ste odredili ne odgovara
Odgovor PRESRETAČA - Ako se želi da presretnuti vazduhoplov prati presretača na alterantivni aerodrom, presretač
uvlači stajni trap i daje signal „pratite me“ 1.
Značenje - Razumeo, pratite me
Znaci PRESRETNUTOG vazduhoplova - NOĆU – Paljenje i gašenje reflektora za sletanje na visini od 1000–2000 FT (300–600 M) i kruženje oko aerodroma. Ako se ne poseduje reflektor, može se dati znak nekim drugim svetlom.
6
Znaci PRESRETNUTOG vazduhoplova - DANJU – Uzastopno propinjanje i obrušavanje.
Značenje - U opasnosti sam
Odgovor PRESRETAČA - Daje signal „pratite me“ 1 ili „možete produžiti“ 2.
Značenje - Razumeo, pratite me ili možete produžiti
Znaci PRESRETNUTOG vazduhoplova - NOĆU – Paljenje i gašenje reflektora za sletanje u dužim intervalima.
Re: Ratna tehnika
Poslato: 26 Okt 2013, 00:19
od dragan
odakle ti ovo iz smatse, leba ti?

Re: Ratna tehnika
Poslato: 26 Okt 2013, 00:26
od Laki021
kvcali napisao:a da su se ovi nasi, ma kako bili nesposobni, odmah reagovali
A sto nesposobni?
Re: Ratna tehnika
Poslato: 26 Okt 2013, 00:27
od kvcali
tehnicki nesposobni, jbg. ruska tehnika stara 30+ godina, prosla sankcije i bombardovanje, razni nemar, sto namerni sto iz moranja
Re: Ratna tehnika
Poslato: 26 Okt 2013, 10:35
od zuzazu
Sve ja to znam i lepo sam ti postovao procedure, al me niko nikad nije ucio da ce da me presretne helikopter, mase krilima i spusta stajni trap. U tom svetlu ne znam odakle ti ideja da se helikopterom presrece makar i spori avion.
Procitaj proceduru koju si postovao
Re: Ratna tehnika
Poslato: 26 Okt 2013, 10:40
od snork
Mogli bi da dodele par Lasta 95 (naoružanih mitraljezima

) za presretanje sporih ciljeva.
Re: Ratna tehnika
Poslato: 26 Okt 2013, 11:23
od Geza
Zašto kad Kobac već ima sve to.

Re: Ratna tehnika
Poslato: 26 Okt 2013, 12:14
od pedja
Ko ima (nesto malo

) novca viska i zelju da se provoza u Mig-u
Re: Ratna tehnika
Poslato: 26 Okt 2013, 12:23
od Geza
Sve je super, samo Google translate prevod...
