Stranica 134 od 899
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Jun 2013, 08:22
od pedja
Leteo sam u CG Embraeru i za ove lokalne raspadnute Boing/Fokker-e je keva
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Jun 2013, 08:29
od snork
Apsolutno!

Meni se sviđa i što ima dva motora u repu, kao što su nekada imale DC-9ke. To znači da svi putnici uživaju u manjoj buci, a ne samo oni koji sede ispred motora. Ok, pričali smo ranije u ovoj temi kakve probleme mogu imati avioni sa T repom, ali se Embraer za sada pokazao kao izuzetno pouzdan i bezbedan. E-jet familija prima u najdužoj varijanti preko 120 putnika, što uopšte nije malo.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Jun 2013, 08:49
od pedja
Montenegro ima 195ice - 116sedista.
Avion je unutra plastika i krcka/uvija pri poletanju/sletanju, ali dihtuje

Hocu reci, kompresija (ili tako nesto) je na nivou, ipak je nov avion. U ovim nasim me ubija bol u uhu, pri promeni pritiska (sada sam to valjda sredio operacijom), dok u Embraeru nisam osetio kada smo poleteli/sleteli.
To je tuga, kada si srecan sto letis ispravnim avionom.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Jun 2013, 09:03
od snork
I ja sam mislio da me uši bole jer nešto nije u redu sa avionom (najgori slučaj sam imao sa jednim raspalim British Airwaysovim B737-200). Kasnije su mi oni koji se razumeju objasnili da se pritisak u kabini zaista menja, ali kontrolisano. Posle poletanja se polako smanjuje, i onda održava kao što je normalan na visini od 3000-4000 metara. Ako bi se održavao pritisak koji je normalan na zemlji, onda bi oplata aviona morala biti deblja da ne "eksplodira" na većim visinama. Ovako se štedi materijal i smanjuje težina i potrošnja.
Da li će se javiti bol u srednjem uvu najviše zavisi od brzine penjanja/spuštanja (tj. brzine promene pritiska u kabini) i od toga da li si eventualno prehlađen (pa ti je začepljena Eustahijeva tuba koja spaja grlo i srednje uvo).

Eustahijeva tuba se odlično otpušava tako što se otpuši nos kapima za nos, a takođe i intenzivnim žvakanjem. Zato su nama kad smo kao klinci leteli JAT-om do Splita (na rekreativnu nastavu) uvek davali bombone tokom leta.
EDIT: Kod prvog mlaznog putničkog aviona, BAC Commet, širenje i skupljanje oplate usled promene pritiska je dovodilo do povremenih eksplozija i padova, zbog mikro-oštećenja oko prozora, koja su se vremenom širila. U početku, niko nije znao uzrok ovih nesreća, pa su svi avioni tog tipa prizemljeni. Tih nekoliko godina je jedini mlazni putnički avion u upotrebi bio Tupoljev-104. Naravno, u hladnoratovskom duhu, Tu-104 je pre svega leteo iz Moskve za London, kako bi se Englezi što više nervirali.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Jun 2013, 09:23
od pedja
E, i ja sam leteo kao klinac do Splita, pa na Hvar. Prvo su me jurili po Surcinu, ne bi li me naterali u avion, a onda su mi dali mentol bombone
Nego, imam (ili sam imao, sto cu ustanoviti) problem sa promenom pritiska/nadmorske visine, usled nekog nepravilnog zida unutar glave, i to ne samo u avionu. Sada ostaje da vidim da li je to operacija ispeglala, mada nisam optimista.
Kako god, bitno je da se dobiju novi avioni, kakvi god da su (dobro, ne bas bukvalno

)
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 02 Jul 2013, 14:53
od Geza
Jat postaje "Er Srbija"
Autor: Tanjug
Vicepremijer Aleksandar Vučić izjavio je danas da očekuje uspeh pregovora sa Etihadom i sporazum o partnerstvu te kompanije i Jat ervejza.
Vučić je na konferenciji za novinare rekao da će konačno uspešno biti rešen problem Jugoslovenskog aerotransporta i najavio promenu naziva u "Er Srbija".
Generalni direktor Jat ervejza Velibor Vukašinović izjavio je da stručnjaci Etihada - firme iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, intenzivno analiziraju poslovanje njegove kompanije.
Vlada Srbije i Etihad potpisali su 17. juna ove godine Memorandum o razumevanju, da bi unapredili razgovore o mogućem investiranju Etihada u Jat.
Etihad i Jat potpisali su 15. aprila ugovor o saradnji kroz zajedničke letove i prodaju karata, a Etihad ervejz je na osnovu tog dokumenta 15. juna uveo svakodnevne letove na liniji između Beograda i Abu Dabija
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 02 Jul 2013, 16:28
od snork
Mislim da bi bila velika greška odreći se imena JAT, koje je tokom decenija ipak postalo poznato širom sveta. Ako baš hoće da promene, bilo bi dobro da vrate "Aeroput". Ili pun pogodak - JAT Aeroput.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 02 Jul 2013, 17:36
od Ji 4Tze
Bilo šta jugoslovensko u imenu je malo bajato i tendenciozno. Kao i ime aerodroma, više bi mu pristajalo nešto prizemnije.
Er Serbia je još i ok.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Jul 2013, 00:08
od dragan
kako videh jat je dobio dva iznajmljena atr 75, a cini mi se i jedan 737 starije generacije...
@snork - taj kabinski pritisak ne bi trebalo da je naporan, ali kod nekih aviona mi se desavalo da sav izmucen izadjem posle 2-3 sata leta. za divno cudo, sad kad sam isao na letovanje, isao sam genexovim 737-200 ( koji je doduse mladji od mnogih jatovih 737-300 ), i let je trajao oba puta preko 3 sata i apsolutno nikakvih problema nisam imao...
secam se i da mi je prosle godine lakse pao let od 11 sati u air france-ovom b777 nego 2,5 sata u jatovom 737, bas zbog tog kabinskog pritiska...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Jul 2013, 12:48
od kvcali
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Jul 2013, 21:06
od NexT
Cemu grb na repu?
Meni ocajno izgleda avionce.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Jul 2013, 21:42
od snork
Slažem se, grb na repu je ok samo za predsednički i ostale državne avione. Trebalo bi i ozbiljno da razmisle o zadržavanju reči JAT (bez značenja) u delu imena... zbog kontinuiteta i mnogih pitanja koja se njegovim prekidom mogu pojaviti.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Jul 2013, 22:10
od BAJKER
Sa novim nazivom izgubice stare slotove t.j. termine za sletanje na glavnim Evropskim aerodromima a poznato je da je Jat imao odlicne termine za sletanje na Londonski, Moskovski, Pariski ...aerodrom. Neke kompanije bi dale suvo zlato za te termine al ovim nasima to ocigledno nema veze.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Jul 2013, 22:14
od NexT
Takođe, „Jat“ će uz zahtev za izdavanje dozvole za zimski red letenja vazduhoplovnu vlast svake zemalje gde leti morati da obavesti o promeni. Ako se menja samo ime kompanije, slotovi (vreme poletanja i sletanja na međunardonim aerodromima) i dozvole neće biti sporni.
Ne verujem da bi Etihad ugrozio tako nesto.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Jul 2013, 22:16
od methane.master
Jatihad.
Sent using Tapatalk