zuzazu,
presretanje UL helikopterom ima smisla. Nisam siguran u procedure vazduhoplova koji se presrece, ali pretpostavljam da su duzni da jedan radio prebace na IAD kanal (121,5MHz) kad uoce presretace u blizini, ispravi me ako gresim.
TL Ultralight generalno
NE NAVODI podatak o radio stanici ni na jednom avionu koji je trenutno u produkciji. Na osnovu fotki ja mogu da kazem da ih upucani modeli imaju. Ali, ostaje piranje da li pilot presretaca moze zbog razlike u brzini da uoci antenu. Nisam siguran za procenat, ali sam siguran da postoji izvestan broj UL-ova bez radija.
Prepoznavanje vazduhoplova... ViPVO je danas pretplacena samo na Janes Defence. Globalnu verziju Janes-a ne dobijaju. Prepoznavanje UL je samo na pilotima entuzijastima, mada, nisam bas ni siguran koliko je UL letelica obuhvaceno kroz Janes.
Dakle, upravo iz ovih razloga, pod znakom pitanja je uspostavljanja kako radio veze tako i vizuelnog kontakta
u smeru presretnuti-presretac. Upravo iz tog razloga, da sam na mestu ON-a, poslao bih i helikopter. Scenario bi bio ovakav:
-Uljez ulazi u prostor i ja, kao ON, dobijam podatak o neidentifikovanom letecem objetku sa smerom, brzinom i visinom. Kontrola, kako civilna tako i vojna nije u stanju da ostvari radio kontakt, nema najave leta;
-Posle prenosa informacija nadleznom, dizem dezurnu paru i usmeravam je na presretanje. Dezurna para stupa u vizuelni kontakt i javlja sta su uocili;
-Prenos informacija nadleznom i nakon konsultacija, a zbog bezbednosti pilota i letelica dezurne pare, saljem najblizu gazelu kao pomoc presretacima. Posada gazele
PILOT I KOPILOT;
-Po pristizanju uljeza, i uocavanju gazele od strane pilota uljeza, pilot gazele se priblizava dok kopilot (ako radio veza jos uvek nije uspostavljena) pocinje da gestikulira i usmerava uljeza. U ovom slucaju, zbog relativno malih brzina leta, ovo je i prakticno mogce.
Vec sam pomenuo da ma kako procedura bila napisana, svako presretanje je
VANREDNI DOGADJAJ. Zarad bezbednosti ljudi i letelica u vazduhu,
SIGURAN samda zbor par prekrsaja u proceduri nikome ne bi falila ni dlaka s glave.
Zvanicni izvestaj koji sam ja nasao nakon sto je se prasina slegla je sledeci:
Do incidenta je došlo zato što pilot nije poznavao procedure u Srbiji (Direktorat civilnog vazduhoplovstva). Za letove u “G zoni” - do 450 metara nadmorske visine, u EU nije potrebna nikakva dozvola ili prijava. U Srbiji je, međutim, neophodno da se let u ovoj zoni najavi kontoli letenja, što on nije uradio, iako je imao uredno popunjen plan leta, od Italije, preko Hrvatske sa Smederevom kao krajnjim odredištem.
Ako se
snork,
par Lasta naoruzanih mitraljezima... HA! 26.09.2012. je pala lasta u Pazovi. Profil pilota, major (R.I.P. Gorane) i potpukovnik. Laste su krenule da stizu tek pocetkom 2012. godine tako da ni svi instruktori nisu prosli obuku, o kadetima necu ni da govorim. Tek od ove godine moze da se ocekuje da lasta krene na zvanicnoj obuci kadeta.
Kobac, JOJ majko, bolje da se ne smejem! Kobac koji je do sada prikazivan je samo atrapa, dakle, jedna VELIKA (1:1) maketa. Do sada sam video dve atrape (ili jednu koja je sklepana razlicito od prve za neku drugu prezentaciju). Samo malo bolje pogledaj donju fotku kobca pa ces i sam videti da je to maketa.
