Akumulator odleži 1 dan nakon proizvodnje, i spreman je za prodaju, upotrebu, ugradnju u auto.
Zavisno od tipa rešetke magacioniranje akumulatora bez da se održavaju (čitati dopunjuju kvalitethim programiranim punjačem) je od 3-4 meseca za obične Antimon, 12 meseci za Kalcijum/Kalcijum sa tečnim elektrolitom, do 18 meseci sa gel elektrolitom ( AGM i ostale podvrste).
Ukoliko se tokom lagerovanja pravilno dopunjuju periodično i kontrolišu onda je isto kao i u autu, 5-8 godina oečekivani minimalni radni vek.
Kako trgovci nemaju uslove a niti znanje o punjenju onda fabrika lepo napiše ( da se ogradi pravno) da se aku ukoliko nije prodat u odredjenom roku treba vratiti u fabriku/ ovlašćeni njen servis da se aku proveri, dopuni i ili vrati u promet ili u reciklažu.
U uputstvima se navodi granica napona od 12,40V kao mera, ispod toga u reciklažu a preko toga dopuniti i može dalja upotreba.
Akumulator je hemisjki izvor struje, i svaki pa i najskuplji i naj naj premijum se prazni sam od sebe protokom vremena. Samo je pitanje brzine samo pražnjenja i time intervala održavanja.
Akumulator bez održavanja ne postoji, nije izmišljen i neće skoro biti izmišljen sve dok se koriste postojeći hemijski procesi punjenja i pražnjenja (na olovne se odnosi) a "bez održavanja" označavanja podrazumeva da se tokom garancije nije potrebno baviti novim aku, da ima dovoljno vode (elektrolita) u sebi za tih 25, 36, 40, 41 mesec ili koliko već navedeno korišćenja.
Akumulatori sa održavanjem (čitati čepovima) nemaju ograničenje radnog veka i mogu/ trebaju se tokom kontrole po potrebi dopuniti destilovanom ISKLJUČIVO vodom tako da bude elektrolit nekih 26mm iznad ploča.
26mm nije kritično, koji mm gore dole ne menja bitno stvar.
I takvi akumulatori uz to održavanje (čitati dolivanje vodom) mogu da traju i 5- i 8 i 10+ godina.
Mogu i ovi bez obržavanja/ dolivanja u nekim baš povoljnim uslovima, recimo da se koriste u hladnijim krajevima sa većom vlagom vazduha (čitiati manje isparavanje pri stajanju).
Kako se kome zalomi, odavno akumulatore proizvode i fabrike koje nemaju nikakvu proizvodnju niti rude, niti preradu rude niti bilo šta osim pakeraja/ sastavljanja a deklarišu sebe kao "proizvodjače". U suštini kupe pastu, rešetke, separatore i šta treba i namažu/zamašu, sklope u kutiju i nelepe nalepnicu...malo karikiram ali suština je ta su konfekcionari nečega što je neko drugo napravio a oni spakovali, nemaju svoju proizvodnju ni olova, ni sumporne kiseline itd....
Kod nas su Trepša, Zletovo, Mežice bilo proizvodjači akumulatora i sve počevši od rude imali kompletan ciklus i ti akumulatori su po 10tak godina trajali uz dolivanje vode/održavanje i primitivne mehaničke reglere punjenja.
Mislim da je praktično sve što sada radi objedinjeno u slovenačkim rukama, brendovi Vesna, Topla, TAB, akumulatori za prodavnice su MKD proizvodnje dok akumulatori za isporuku prve ugradnje na traci su SLO proizvodnje. Barem sam tako shvatio iz dostupnih informacija.
A ove strane brendove ne možeš pohvatati ni ko je ni gde je zapravo proizveo, na kraju ostaju nalepnice i manje ili više "jače" ime brenda iz nekih ranijih vremena.
AKo ti nešto znači, aku koji sam ja uzeo je imao 12,64V u prodavnici, 24 nakon punjenja je napon 13,08V a u autu se stabilizovao nakon par dana na 12,90V.
ps. to što ti kažu neka napišu pismeno, koliko je star. Ili ipak neće hteti
Ako je taj primerak već 2 godine stajao po magacinima ja bih zaobišao, ponuda je velika pa što rizikovati da li je punjen i održavan u servisu ili je samo stajao bez kontrole.
ps 2. tehničke literature oko teme akumulaotra ima na tone pa sve što te zanima možeš proveravati iz više izvora tj raznih autora što pojedinaca što fabrika.