Stranica 136 od 176
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 18 Jun 2021, 22:06
od stefankmn
Svakako dobra vest ukoliko ne naplaćuju više IPS scan. Nije imalo nikakve logike
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 19 Jun 2021, 01:39
od snork
Možda nije problem u QR skeniranju, već to što se svaki prenos preko IPS sistema tretira kao hitan, tj. praktično je trenutan? Ne čeka se vreme za kliring (tipično u 12 h i 16-17 h, zavisno od banke). U Intesi, Unicredit i većini drugih banaka su npr. sva plaćanja automatski počela da se realizuju preko IPS čim je ovaj sistem uveden (bez dodatnog plaćanja), a pojam "hitnih" naloga je ukinut.
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 19 Jun 2021, 08:16
od stefankmn
Da, ima i to logike sto kazes, IPS uglavnom vezujemo za QR scan. A mozda ima veze sa hitnim nalogom.
Ja sam sinoć probao preko raiffeisen app da scsn neki qr code racun I izbacilo mi je neku grešku, doduse stari je bio racun, plaćen odavno, mozda ima to veze zašto je bilo greške
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 19 Jun 2021, 12:59
od Skipper
Mislim da nema veze što je stari račun, ne može app da zna da li si ga platio ili nisi.
Kod mene u Eurobank svako plaćanje putem skeniranja qr koda je označeno kao hitno, mada to i ja štikliram kada nešto plaćam pošto do 300k nema naknade.
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 20 Jun 2021, 08:19
od snork
Pitam u ovoj temi, jer ne znam da li je problem vezan za Banku Intesu, ili za Telekom Srbije (mada će biti pre da je za ove druge):
Platio sam tri Telekomova računa za aprili 17. maja preko Intesa e-bankinga. Datum dospeća je 20. u mesecu. Na računima na maj vidim da mi je za svaki obračunata zatezna kamata od nekoliko dinara.
Mala je šansa da Intesa nije izvršila prenos više od tri (radna) dana. Ako ga Telekom nije proknjižio, to je njihov problem. Najveća šansa je da se radi o sistematskoj krađi od strane Telekoma. Da li je još neko primetio ovakav slučaj?
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 20 Jun 2021, 09:57
od ljubitelj
O da, stara i učestala praksa. Ne samo Telekom, Infostan takodje muva sa datumima.
Ja zato i dalje sva plaćanja obavljam na klasičan način sa pečatom datuma kada je izvržena uplata i sa papirom koji čuvam 10 godina. NIkada se ne zna kada će nekome da dune da izmisli neko navodno knjigovodstveno dugovanje a u startu si kriv i grbav kada imaš bilo šta sa državom pa dokazuj da nisi.
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 20 Jun 2021, 10:24
od Skipper
Zašto plaćati na klasičan način kada može i karticom a i e/m bankingom i tu uvek imaš dostupan izvod.
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 20 Jun 2021, 10:25
od snork
Znam za aferu sa Infostanom, koji je nekim korisnicima izmislio neplaćene račune posle više godina.
Imao sam svakakva iskustva sa Telekomom Srbije, još od vremena pre e-bankinga i mobilnih telefona, pa do slučaja sa čudnim prenosima podataka u inostranstvu (ovo je takođe bilo masovno, pretprošlog leta - onima koji su se žalili, vratili su novac, nažalost mnoge je mrzelo da podnose prigovor).
Ali sada sam mislio konkretno na zateznu kamatu za april, iskazanu na računu za maj (ovom koji je sada stigao). Iako je račun blagovremeno plaćen.
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 20 Jun 2021, 10:44
od Kabal
Skipper napisao:Zašto plaćati na klasičan način kada može i karticom a i e/m bankingom i tu uvek imaš dostupan izvod.
Zato sto je tako neprakticno, ovako ke sigurica fizicki u banci/posti sa pecatom i imas lepo datum i posle stavis u kovertu na 10 god
Sent from my HTC U11 using Tapatalk
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 20 Jun 2021, 11:20
od Eskimko
Snork probaj da placas preko aplikacije moj mts racune,mislim da tu onda neces imati problema
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 20 Jun 2021, 14:28
od ljubitelj
Skipper napisao: 20 Jun 2021, 10:24
Zašto plaćati na klasičan način kada može i karticom a i e/m bankingom i tu uvek imaš dostupan izvod.
Zato što sam već imao situaciju da je sam izvod e bankinga koji ti stigne na email nedovoljan kao dokaz da si nešto državi platio. Platio tu školu i što bih ponavljao mogućnost problema kada može overen račun koji je nesporan iz prve.
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 21 Jun 2021, 11:38
od Delija
Skipper napisao: 20 Jun 2021, 10:24
Zašto plaćati na klasičan način kada može i karticom a i e/m bankingom i tu uvek imaš dostupan izvod.
Naravno, ali ima i specijalnih situacija u specijalnoj "drzavi".
Postavi to pitanje ljudima koji su bili u SoGe, pa "presli" u OTP.
Gde im je istorijat transakcija?

Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 21 Jun 2021, 11:45
od Delija
ljubitelj napisao: 20 Jun 2021, 14:28
Skipper napisao: 20 Jun 2021, 10:24
Zašto plaćati na klasičan način kada može i karticom a i e/m bankingom i tu uvek imaš dostupan izvod.
Zato što sam već imao situaciju da je sam izvod e bankinga koji ti stigne na email nedovoljan kao dokaz da si nešto državi platio. Platio tu školu i što bih ponavljao mogućnost problema kada može overen račun koji je nesporan iz prve.
Naravno da mail nije dovoljan dokaz.
Ako postoji istorijat transakcija - mozes da odes u banku i trazis "pecat" za svaku transakciju od interesa.
Problem je sto je u Srbiji sve dozvoljeno, pa i da se integracija dve banke uradi na takav amaterski nacin da se kompletna istorija transakcija jednostavno obrise, a klijentima kreiraju totalno novi nalozi.
Da sam bio u SoGe banci - zahtevao bi da mi bukvalno za sva placanja izdaju dokaz - pa makar im tri dana trebalo za to.
A placanje na klasican nacin za nekoga ko nije totalno IT nepismen i/ili ne vidi i/ili ima 80+ godina ne moze da se racionalno objasni.
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 21 Jun 2021, 15:08
od milanns
Upravo je to mene izbezumilo kod soge otp konverzije. Neverovatno da nema istorije transakcija. Bio sam ubedjen da je nemoguce da ce se to desiti, ali izgleda da je tako. Bar iz aplikacije. A verovatno i u njihovoj "bazi".
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 21 Jun 2021, 20:11
od klisko
Nisam siguran da oni smeju tek tako da obrišu istoriju. Jedna je stvar da li će dozvoliti korisnicima stalan pristup, ali prilično sam siguran da moraju da imaju istorijat transakcija i u slučaju spora moraju dostaviti sudu informacije da li je do transakcije došlo ili nije.