Stranica 15 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Mar 2012, 23:25
od snork
Da li se neko seća ovih reklama u NIN-u? :)

Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Mar 2012, 17:00
od Geza

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Mar 2012, 20:26
od BAJKER
snork napisao:Da li se neko seća ovih reklama u NIN-u? :)

Slika
Bilo nekada sada se pripoveda, sada nemaju sa cim da dobace do Amerike a nekada smo imali 5 komada DC 10-30. Evo malo istorije o ovom najvecem avionu koji je bio u sastavu Jat-a.
Употреба код нас
Први авиона типа DC-10 је слетео на Београдски аеродром 12. децембра 1978. године и добио је име „Никола Тесла“ по нашем великом научнику. Други авион овог типа је преузет од произвођча 6. маја 1979. године а добио је име „Едвард Русијан“ по југословенском пилоту првој жртви авио несреће код нас. Због свог капацитета као и долета авиони DC-10 се користе за интерконтиненталне летове. Због нараслих потреба у интернационалном саобраћају ЈАТ је изнајмљивоа „десетке“ од Ер Африке, Сабене, Мартин Ера и Финера. ЈАТ је између 1978. и 2005. имао укупно 9 авиона овог типа у својој флоти, али никада више од 5 истовремено. По дневном налету авиони типа DC-10, ЈАТ је 1990. године био апсолутни рекордер у Европи. Четири DC-10-30 у ЈАТ-овој флоти летела су по 13,22 сата сваког дана, што је уједно и највећи налет по авиону било ког типа остварен код европских превозника. Други рекордер је био фински Финер који је са пет истих таквих „десетки“ летео по 12,31 сат дневно. Авиони DC-10-30 су летели у флоти ЈАТ-а до 24. јуна 2005. године када је последњи примерак овог авиона продат.
http://www.youtube.com/watch?v=DZqLv6YEXVs
http://www.youtube.com/watch?v=WV4xLuM9 ... re=related

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 08:53
od robbief
Slika
Slika

Poslednje slike nase desetke YU-AMB (city of Belgrade) pred rasturanje u Nimsu.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 09:38
od zuzazu
YU-AMB je bila druga JATova desetka, prvobitno sa imenom Edvard Rusijan, kasnije promenjeno u City of Belgrade.
Bukvalno je poklonjena zajedno sa rezervnim delovima, i, mislim jednim novim motorom.

Edvard Rusijan je bio prvi jugoslovenski pilot koji je nastradao (1911), i to tokom aeromitinga kod Kalemegdana.

Prvi srpski pilot, Mihajlo Petrovic je nastradao tokom I Balkanskog rata na borbenom zadatku (1913).

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 10:13
od zuzazu
:(

Lepotice. Domace i Strane. Neke treniraju i borilacke vestine...

I nase 9ovde gde radim) su obucene da savladaju putnika. Pre neki dan sam im gledao vezbu. Smesno :rofl:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 10:15
od zuzazu
A imamo mi i ovo.
Neke od njih su odlicne u drugim disciplinama :trljamoci:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 11:02
od Geza
zuzazu napisao:Neke od njih su odlicne u drugim disciplinama :trljamoci:
Kvalitet proveren, s' moje strane overen ? :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 11:06
od methane.master
Kod ove dve iz Lufthanse fale samo Teresa Orlowski i onaj lik sa brčićima. :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 11:54
od robbief
zuzazu napisao:YU-AMB je bila druga JATova desetka, prvobitno sa imenom Edvard Rusijan, kasnije promenjeno u City of Belgrade.
Bukvalno je poklonjena zajedno sa rezervnim delovima, i, mislim jednim novim motorom.
Koliko je bila pri kraju resursa te 2005? I kad je uopste isporucena JAT-u, '79 bese?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 17:05
od zuzazu
@Geza, nista sa platnog spiska i spiska stanara...
Ali sam ih gledao u akciji "lovac na novac". Ko ih ne zna, skupo ih je platio. Ja ne igram u njihovoj ligi.

@robbief, DC10 je sa kompletnim alatima i novim rezervnim delovima otisla za par stotina hiljada, a mogla je da leti bar jos 10 godina. Ciklusi je nisu limitirali, amislim da su sati letenja bili tu negde kao i ciklusi.
Glavni trgovac je bivsi generalni Misa Vojinovic, legendarni "strucnjak", kod koga B92 ide na divan po neki strucni komentar, a ovaj opet - u Jat ne sme glavu da promoli da ga ne bi odrali od batina. Nekada mi je do usiju doslo i kako su se talili za kintu, ali sam to brzo propustio kroz mozak.

Na fotki je 10 dana pred poslednji let.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 17:46
od Floyd
Standardna politika nasih "strucnjaka" i "menadzera" sto se tise uspesnih drzavnih firmi.
Upropasti, probaj kao da prodas strancima a kad niko nece onda poklonis lokalnim bizbismenima i patrijotama.

Pricao mi je tast da su 70ih i 80ih nasi gastarbajteri sa ponosom leteli Jatom i birali ga pre bilo koje druge kompanije.
Jat je takoreci medju nasom dijasporom imao privilegovan polozaj.

http://www.youtube.com/watch?v=38U0FyWvH-k

Koja je to sila od kompanije bila...
Kakva je to drzava bila...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 18:10
od zuzazu
http://www.youtube.com/watch?v=ZCZ9Gi9M ... r_embedded


Aerodrom u Dubaiju, u to vreme pustinjska prcija - a sada...

Smesno je videti pistu koja je tada bila siroka 45m a sada je k'o Dunav siroka
Na platformi stoji Emirates B727, a sada A380

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Mar 2012, 21:31
od BAJKER

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 23 Mar 2012, 04:00
od snork
Red letenja, "Politika" od 30. 6. 1986. Kao što se vidi, ima manje linija nego što će biti 1990-1991 (npr. nema još leta za Los Angeles):

Slika Slika
Slika Slika

Zanimljivo što npr. postoji let Beograd - Osijek. Mislim, wtf, ako si već na auto-putu i dođeš do Surčina, isto je da li nastavio još jedno sat i po do Osijeka, ili potrošio tri puta po pola sata na ukrcavanje, let, iskrcavanje iz aviona. :D