Turbo vs atmo iste snage
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ljubitelj, ja ne znam iz kog vremena su te price o poreskim olaksicama i to da prave auto sa 99 kW zato sto je u nekoj zemlji veci porez ako imas 100 kW.
To je davno proslo vreme. Jedina zemlja u Evropi koja ima neke zahteve od proizvodjaca po pitanju snage je Belgija, i jedino za njeno trziste postoje verzije sa drugacijim snagama nego u ostatku Evrope (mozda i Holandija, ali nisam siguran u potpunosti)...
Da ne pricam o onome sto si negde pomenuo i nase trziste, i da se njemu prilagodjavaju. Moze samo uvoznik da se prilagodjava i da ne uvozi, lupam, kola preko 2000 cm3 jer je porez veci na njih...
To je davno proslo vreme. Jedina zemlja u Evropi koja ima neke zahteve od proizvodjaca po pitanju snage je Belgija, i jedino za njeno trziste postoje verzije sa drugacijim snagama nego u ostatku Evrope (mozda i Holandija, ali nisam siguran u potpunosti)...
Da ne pricam o onome sto si negde pomenuo i nase trziste, i da se njemu prilagodjavaju. Moze samo uvoznik da se prilagodjava i da ne uvozi, lupam, kola preko 2000 cm3 jer je porez veci na njih...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Na sta mislis, razlicite snage pri 4800 i 6000 ili nesto drugo ?kapor napisao:Jel imas negde taj grafikon da nam pokazes taj fenomen. I svuda se navodila elektronsko ogranicena brzina na 250 km/h a ne max.
Max brzina koja je deklarisana na 250km/h nije i stvarno stanje mogucnosti vozila. Nisu se navodile ogranicena i neogranicena brzina u papirima homologacije.
@markoni, u pravu si ali se propisi stalno menjaju. To sto navodis snaga nije vise bitan poreski element ne znaci da nije bilo, i ne znaci da nece biti neki novi drugaciji kriterijum uveden.
Dat je jedan od x primera da se tako radilo, jednostavno proizvodjaci se dovijaju kako olaksaju prodaju vozila kada postoje administrativne prepreke a bitno je trziste toliko da se isplati prilagodjavanje i homologacija.
BMW je imao posebne modele za Jugoslaviju i Grcku, koji se nigde drugde uEvropi nisu prodavali, Reno je imao specifican model R21 samo za Jugoslaviju, prilagodjen ondasnjim poreskim propisima. Bilo nekada dok je ovdasnje trziste bilo vazno.
Sustina je da nisu za svako trziste identicni modeli iako se isto zovu, proizvodjac unosi izmene kada ima potrebe da zaobidje administrativna ogranicenja
Pre par poruka dat je link za nemacki sistem poreskog obracuna gde su granice obracunskih vrednosti postavljene prema datumima prve registracije (EZ).
Dovoljno je da je auto registrovan nekoliko dana kasnije pa je veci porez a za identicni podatak grama/km sto otvara prostor za stimovanje datuma u papirima.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Mislim na to da jedan motor koji je isti ista kubikaza ista konfiguracija, a razlika je u tome sto je jednom motoru fabrika napisala da daje snagu na 4800 obrtaja a drugom na 6000 obrtaja?
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Turbo vs atmo iste snage
mozes u najobicniji smederevac ugraditi tockove i motor sa 6 turbina i 5 hiljada konja, ali on ostaje sporet...
ali da se ne udaljavamo sa pricom, tek je postalo zanimljivo...
@ljubitelj - lepo je to slozena prica, ali pitanje je sledece - svakako je moguce da motor kome je definisana maksimalna snaga na odredjenim obrtajima nastavi da se vrti jos hiljadu ili dve iznad toga i da nastavi da manje-vise odrzava istu, ali koliko je takvih primera iz prakse?
nagledao sam se tih grafikona ali nekako ne mogu da se setim nijednog primera za ovo sto pises...
po ovom ispada da jedan motor razvija 200ks ali eto odlucili su da mu deklarisu snagu na obrtajima na kojima razvija 130 i kusur ks, radi taksi. tako su mogli i da ga deklarisu na 3000rpm i napisu da ima 90ks...ili se nismo razumeli..
ali da se ne udaljavamo sa pricom, tek je postalo zanimljivo...
@ljubitelj - lepo je to slozena prica, ali pitanje je sledece - svakako je moguce da motor kome je definisana maksimalna snaga na odredjenim obrtajima nastavi da se vrti jos hiljadu ili dve iznad toga i da nastavi da manje-vise odrzava istu, ali koliko je takvih primera iz prakse?
nagledao sam se tih grafikona ali nekako ne mogu da se setim nijednog primera za ovo sto pises...
po ovom ispada da jedan motor razvija 200ks ali eto odlucili su da mu deklarisu snagu na obrtajima na kojima razvija 130 i kusur ks, radi taksi. tako su mogli i da ga deklarisu na 3000rpm i napisu da ima 90ks...ili se nismo razumeli..
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ako motor ima deklarisanu maksimalnu snagu od recimo 200ks na odredjenom broju obrtaja, on nece posle tih obrtaja razvijati vecu, cak ni istu snagu, nego snaga pocinje da opada. Zato kod svakog auta imate maksimalnu snagu na odredjenom broju obrtaja i nema apsolutno nikakve svrhe "vrteti" ga u veci broj obrtaja....
Istina je da su se za razlicita trzista pravili razliciti modeli jos od pamtiveka, kao npr BMW M3 E30 je imao 2.3 motor sa 200ks, a za italijansko trziste je postojao takozvani italijanski M3 sa 2.0 motorom i 190ks. Kao i kod Citroena, u slucaju BX-a je samo za italijansko trziste imao 1.1 motor i ni za koje drugo trziste...
Istina je da su se za razlicita trzista pravili razliciti modeli jos od pamtiveka, kao npr BMW M3 E30 je imao 2.3 motor sa 200ks, a za italijansko trziste je postojao takozvani italijanski M3 sa 2.0 motorom i 190ks. Kao i kod Citroena, u slucaju BX-a je samo za italijansko trziste imao 1.1 motor i ni za koje drugo trziste...
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Da ali to je vise izuzetak nego pravilo, a i razlike uglavnom nisu tako velike, tipa 50+ ks vec eventualno 10ak ks. Npr. Bmw 520d e60 ima 163ks, a bile su verzije za neke zemlje deklarisane na 150ks i manje co2/km.
Evo jos jedan primer, 2.0tdi 140ks i 136ks, imaju identicni obrtni ali verzija sa 136ks taman ima malo manje co2 da upadne u povlascenu tarifu, znaci nikako razlike po 50ks.
Evo jos jedan primer, 2.0tdi 140ks i 136ks, imaju identicni obrtni ali verzija sa 136ks taman ima malo manje co2 da upadne u povlascenu tarifu, znaci nikako razlike po 50ks.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Imao si jos pre 20 godina Golfa 2 gti 16v sa 130 i 140ks, pezoa 205 gti 1.9 sa 120 i 130ks, 405 mi16 sa 147 i 160ks... Ali ti motori stvarno razvijaju tu snagu, nista vise od toga... Ne ide isto gti sa 130 i sa 140ks... Razlika u motorima nije u "deklaraciji" nego u drugim stvarima...
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Moj ujak ima g2 gti 1.8 od 130ks. Ono ide kao nevreme i sto je najvaznije bas lagano ubrzava.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Re: Turbo vs atmo iste snage
u ovoj prici je naglasak na turbini, ona moze da napravi razliku, ali ne znam koliko se to praktikuje pa bih voleo da cujem...16_Valve_ napisao:Imao si jos pre 20 godina Golfa 2 gti 16v sa 130 i 140ks, pezoa 205 gti 1.9 sa 120 i 130ks, 405 mi16 sa 147 i 160ks... Ali ti motori stvarno razvijaju tu snagu, nista vise od toga... Ne ide isto gti sa 130 i sa 140ks... Razlika u motorima nije u "deklaraciji" nego u drugim stvarima...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Isti motor Volvo 4 cilindra 2316 ccm,deklarisan kao 135KS (4900 rpm), kao 165KS (4800 rpm) i kao 190KS(5500rpm) .
Za nemacko trziste je nudjena varijanta 135KS koja je ispod granice od 136KS, koja je tada bila aktuelna (euro2).
Prvo je nastala verzija 190KS a onda je snaga smanjivana na 165 i poslednja verzija motora na 135KS. Ovaj najslabiji nije nikada prodavan u SAD
Oznaka motora je B230FT (volvo) FTX, FT4, FK i sve sto ih vizuelno razlikuje je jedna nalepnica na dekli zupcastog.
VW Pasat 2,3 i 4, Audi 80 i razni drugi modeli iz koncerna isti motor od 1781ccm 8V, od 52-70kW.
68KS, VW industrijska verzija
75KS / 5000 rpm
90KS/5200 rpm
98KS/ 5400 rpm
Verzija ovog motora, 1781ccm, ima mali milion,bilo kao atmo, turbo ili G kompresor.
Motor od 2226ccm ima 8 verzija od 107KS do 137KS, petak redni atmo verzija
Turbo vezija 2226ccm ima 7 verzija od 136 do200KS.
Da ih ne nabarajam pojedinacno.

Ova najslabija verzija motora ima vrh snage oko 4800 (+-100) rpm podesavanjem wastegate-a tako da ogranici turbinu na samo 0.25 bara natpritiska.
Samo i jedino stelovanjem jednog srafa (tj matice) to ogranicenje se skida i moze se podesiti motor po zelji sve do 0,80 bara na bilo koji medjupolozaj.
Time se pomera ka desno i ka gore zona maksimalne snage, na grafikonu.
Ali, time se gubi fabricka homologacija i formalno motor vise nije "ispravan" za voznju i na tehnickom pregledu u Nemackoj mogu da stave zabranu na takvu prepravku i da se auto proglasi tehnicki neispravnim. Nema ABE odobrenje kao jaci motor. Naravno, u praksi se to ne dogadja i na tehnickom ne stave auto na valjke da mere snagu...
U Nemackoj i drugim uredjenim zemljama svaka izmena zahteva i odobrenje, a svako odobrenje kosta, to vazi i za felne pa tako postoji zabrana koriscenja fabrickih drugacije dimenzije nego sto je upisano u saobracajnoj.
To je nama jos nepojmljivo ali ako se ovde sredi stanje pa krenu kazne zato sto je na autu stavljena felna koja nije odobrena u saobracajnoj, bice mnogo iznenadjenja.
Ima i drugih motora drugih proizvodjaca sa slicnim "trikovima" gde se po zelji podesava gornji limit snage.
Kod nekih savremenih motora je max snaga softverski "zakljucana" pa se prostom doplatom dileru iz fabrike posalje "kljuc" koji otkljuca dodatne konje.
Jedan te isti motor kupujes sa snagom A za novac A, sa snagom B za novac B itd.
To su uveli u Skandinaviji pre 3-4 godine u ponudi, i ostali ce se mozda prikljuciti jer je unosno za fabrike a lako izvedivo.
Za nemacko trziste je nudjena varijanta 135KS koja je ispod granice od 136KS, koja je tada bila aktuelna (euro2).
Prvo je nastala verzija 190KS a onda je snaga smanjivana na 165 i poslednja verzija motora na 135KS. Ovaj najslabiji nije nikada prodavan u SAD
Oznaka motora je B230FT (volvo) FTX, FT4, FK i sve sto ih vizuelno razlikuje je jedna nalepnica na dekli zupcastog.
VW Pasat 2,3 i 4, Audi 80 i razni drugi modeli iz koncerna isti motor od 1781ccm 8V, od 52-70kW.
68KS, VW industrijska verzija
75KS / 5000 rpm
90KS/5200 rpm
98KS/ 5400 rpm
Verzija ovog motora, 1781ccm, ima mali milion,bilo kao atmo, turbo ili G kompresor.
Motor od 2226ccm ima 8 verzija od 107KS do 137KS, petak redni atmo verzija
Turbo vezija 2226ccm ima 7 verzija od 136 do200KS.
Da ih ne nabarajam pojedinacno.
Da, razumeli smo se. Primera ima, samo nije lako pohvatati oznake,godista,verzije, trzista,deklaracije.dragan napisao:ili se nismo razumeli..

Ova najslabija verzija motora ima vrh snage oko 4800 (+-100) rpm podesavanjem wastegate-a tako da ogranici turbinu na samo 0.25 bara natpritiska.
Samo i jedino stelovanjem jednog srafa (tj matice) to ogranicenje se skida i moze se podesiti motor po zelji sve do 0,80 bara na bilo koji medjupolozaj.
Time se pomera ka desno i ka gore zona maksimalne snage, na grafikonu.
Ali, time se gubi fabricka homologacija i formalno motor vise nije "ispravan" za voznju i na tehnickom pregledu u Nemackoj mogu da stave zabranu na takvu prepravku i da se auto proglasi tehnicki neispravnim. Nema ABE odobrenje kao jaci motor. Naravno, u praksi se to ne dogadja i na tehnickom ne stave auto na valjke da mere snagu...
U Nemackoj i drugim uredjenim zemljama svaka izmena zahteva i odobrenje, a svako odobrenje kosta, to vazi i za felne pa tako postoji zabrana koriscenja fabrickih drugacije dimenzije nego sto je upisano u saobracajnoj.
To je nama jos nepojmljivo ali ako se ovde sredi stanje pa krenu kazne zato sto je na autu stavljena felna koja nije odobrena u saobracajnoj, bice mnogo iznenadjenja.
Ima i drugih motora drugih proizvodjaca sa slicnim "trikovima" gde se po zelji podesava gornji limit snage.
Kod nekih savremenih motora je max snaga softverski "zakljucana" pa se prostom doplatom dileru iz fabrike posalje "kljuc" koji otkljuca dodatne konje.
Jedan te isti motor kupujes sa snagom A za novac A, sa snagom B za novac B itd.
To su uveli u Skandinaviji pre 3-4 godine u ponudi, i ostali ce se mozda prikljuciti jer je unosno za fabrike a lako izvedivo.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Turbo vs atmo iste snage
Dakle, nije dovoljno da poteras motor preko 4800rpm da bi dobio vecu snagu, vec se razlikuje pritisak koji stvara turbina. Sto znaci da taj motor ima stvarno 135 konja maksimalno, i voznjom preko 4800 rpm se nece dobiti vise (pod uslovom da je tacno sve sto si rekao, jer se ovde iznose mnoge stvari za koje ocigledno niko na forumu ne zna, sem tebe)
Jel znas koji su to motori, kojih proizvodjaca, kod kojih je snaga zakljucana, pa se otkljucavanjem dobije vise?
Jel znas koji su to motori, kojih proizvodjaca, kod kojih je snaga zakljucana, pa se otkljucavanjem dobije vise?
Re: Turbo vs atmo iste snage
pretece me djijuliju, dakle, ako pise da dobijes 130 i nesto ks kad kupujes taj auto onda toliko i dobijes. kad kupis polo 1.6tdi 75 onda i dobijes 75ks a ne 105 ili koliko vec razvija najjaca verzija tog motora, koja je hardverski ista, kako smo vec ranije utvrdili negde...
Re: Turbo vs atmo iste snage
istelko vreme za edit
Fiat 1.4 turbo deklarisan 206Nm na radilici, izmereno 245Nm na tocku.
150KS /5500 na radilici a izmereno 152KS/5250 na tocku (dakle sa gubicima u prenosu).
Primer motora koji je jaci nego sto je nominalno deklarisano u papirima.
Ali je kriva obrtnog specificna, kao da je podeseno za potezanje sa semafora

Fiat 1.4 turbo deklarisan 206Nm na radilici, izmereno 245Nm na tocku.
150KS /5500 na radilici a izmereno 152KS/5250 na tocku (dakle sa gubicima u prenosu).
Primer motora koji je jaci nego sto je nominalno deklarisano u papirima.
Ali je kriva obrtnog specificna, kao da je podeseno za potezanje sa semafora

