Isti motor Volvo 4 cilindra 2316 ccm,deklarisan kao 135KS (4900 rpm), kao 165KS (4800 rpm) i kao 190KS(5500rpm) .
Za nemacko trziste je nudjena varijanta 135KS koja je ispod granice od 136KS, koja je tada bila aktuelna (euro2).
Prvo je nastala verzija 190KS a onda je snaga smanjivana na 165 i poslednja verzija motora na 135KS. Ovaj najslabiji nije nikada prodavan u SAD
Oznaka motora je B230FT (volvo) FTX, FT4, FK i sve sto ih vizuelno razlikuje je jedna nalepnica na dekli zupcastog.
VW Pasat 2,3 i 4, Audi 80 i razni drugi modeli iz koncerna isti motor od 1781ccm 8V, od 52-70kW.
68KS, VW industrijska verzija
75KS / 5000 rpm
90KS/5200 rpm
98KS/ 5400 rpm
Verzija ovog motora, 1781ccm, ima mali milion,bilo kao atmo, turbo ili G kompresor.
Motor od 2226ccm ima 8 verzija od 107KS do 137KS, petak redni atmo verzija
Turbo vezija 2226ccm ima 7 verzija od 136 do200KS.
Da ih ne nabarajam pojedinacno.
dragan napisao:ili se nismo razumeli..
Da, razumeli smo se. Primera ima, samo nije lako pohvatati oznake,godista,verzije, trzista,deklaracije.
Ova najslabija verzija motora ima vrh snage oko 4800 (+-100) rpm podesavanjem wastegate-a tako da ogranici turbinu na samo 0.25 bara natpritiska.
Samo i jedino stelovanjem jednog srafa (tj matice) to ogranicenje se skida i moze se podesiti motor po zelji sve do 0,80 bara na bilo koji medjupolozaj.
Time se pomera ka desno i ka gore zona maksimalne snage, na grafikonu.
Ali, time se gubi fabricka homologacija i formalno motor vise nije "ispravan" za voznju i na tehnickom pregledu u Nemackoj mogu da stave zabranu na takvu prepravku i da se auto proglasi tehnicki neispravnim. Nema ABE odobrenje kao jaci motor. Naravno, u praksi se to ne dogadja i na tehnickom ne stave auto na valjke da mere snagu...
U Nemackoj i drugim uredjenim zemljama svaka izmena zahteva i odobrenje, a svako odobrenje kosta, to vazi i za felne pa tako postoji zabrana koriscenja fabrickih drugacije dimenzije nego sto je upisano u saobracajnoj.
To je nama jos nepojmljivo ali ako se ovde sredi stanje pa krenu kazne zato sto je na autu stavljena felna koja nije odobrena u saobracajnoj, bice mnogo iznenadjenja.
Ima i drugih motora drugih proizvodjaca sa slicnim "trikovima" gde se po zelji podesava gornji limit snage.
Kod nekih savremenih motora je max snaga softverski "zakljucana" pa se prostom doplatom dileru iz fabrike posalje "kljuc" koji otkljuca dodatne konje.
Jedan te isti motor kupujes sa snagom A za novac A, sa snagom B za novac B itd.
To su uveli u Skandinaviji pre 3-4 godine u ponudi, i ostali ce se mozda prikljuciti jer je unosno za fabrike a lako izvedivo.