Stranica 15 od 17

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 06 Mar 2014, 20:16
od dragvorl
Kako sam i obecao saljem ovde rezultate istrazivanja. Radi se o poredjenju habanja leteceg rukavca koji je deo radilice na koji se vezuje klipnjaca, tj. njena velika pesnica. Da sad ne ulazim u detalje, kasnije mogu objasniti ako nekoga bas interesuje. Dakle ovde je simulirano habanje tog dela radilice pri 1000 obrtaja i 100% opterecenja (sto je pun gas, svako manje opt. je delimicno stisnut gas), zatim na 3000 obrtaja 23%, 50% i 100% opterecenja, i 6000 obrtaja ista opterecenja. Motor je benzinac, 2000 kubika, 4 cilindra atmo. Ovo habanje se odnosi samo na sile koje deluju na sam rukavac, tu se ne racuna uticaj podmazivanja, temperature i ostali parametri. Koga interesuje sta neka pita.

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 06 Mar 2014, 20:19
od Delija
Po ovome do 3000-4000 rpm mozemo da mu J kevu opusteno :mrgreen:
E sad, atmo benzinac tek posle tog broja obrtaja prestaje da bude mrtav konj, tako da... truuuuuuuba... :D

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 06 Mar 2014, 20:24
od Heinz
Jel može drugačije da se izšrafira, nije baš pregledno?

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 06 Mar 2014, 20:24
od dragvorl
Ne moze. :mrgreen:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 06 Mar 2014, 20:28
od McGruja
Dakle, samo srednji rezim obrtaja, uz sto manje lera

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 06 Mar 2014, 20:30
od dragvorl
Sa gornje strane na habanje uticu sile gasova pri sagorevanju, a sa donje strane je inercija. Naravno, na 6k obrtaja inercija ubija.

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 06 Mar 2014, 21:24
od Heinz
Ako je sve dobro sračunato i dimenzionisano, ne bi trebalo da bude problema ni pri 6k? Naravno da je i ostatak OK, ulje, voda...

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 06 Mar 2014, 21:29
od dragvorl
Naravno, ne bi. Ovaj grafik je samo ilustrativan, ne bi se tolko pojeo rukavac na 6000, skoro do pola. To je samo do razmere za silu, moze sve to i prirodnije da izgleda, ali bi onda za manje obrtaje bilo jako sitno i neuocljivo.

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Mar 2014, 09:48
od dragan
ako dobro citam ovaj grafik, ispada da i nije toliko stetno patosirati na mali obrtajima ( iako nema ni svrhe ), koliko se pre mislilo?
mada i to zavisi verovatno koliko je savremen motor ( objasnjenje tipa knock senzor smanjuje detonacije na punom gasu i malim obrtajima dovoljno da dodatno ne haba motor )...samo razmisljam naglas...

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Mar 2014, 10:06
od dragvorl
Pazi, ovo se odnosi na karakteristiku pri stalnom polozaju gasa. Ovi dijagrami najvise govore o uticaju inercijalnih sila koje su dominantne na visim obrtajima.

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Mar 2014, 10:06
od Heinz
Sile nisu strašne, ali šta ako je podmazivanje loše na 1000 rpm?

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Mar 2014, 10:17
od dragvorl
Napisao sam u prvom postu da ovo ne uzima u obzir podmazivanje. Inercija pojede veliki deo sile gasova u cilindru ( citaj goriva) na visim obrtajima, ali to se ne vidi na ovim graficima.

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Mar 2014, 11:19
od TheWickerMan
dragvorl napisao: Motor je benzinac, 2000 kubika, 4 cilindra atmo.
Koji/čiji je ovo motor?

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Mar 2014, 11:31
od dragvorl
Motor je simuliran u programu jer merenje pritiska u cilindru ne znam da li neko radi u Srbiji. Ugl. ovo nije bezveze rezultat generalno. Na osnovu pV dijagrama i jos nekih dimenzija motora se moze nacrtati ovo za bilo koji motor.

Visoki obrtaji na benzincu

Poslato: 07 Apr 2014, 17:45
od cp6uja
Drugar i ja smo zapoceli ozbiljnu raspravu o tome kako on vozi svoj auto
Decko vozi toyotu yaris 1.3 vvti
2008.
Podigao je auto u drugoj na 80 km/h na blagoj nizbrdici
ja sam se prekrstio i rekao da mu nece trajati auto jos dugo,dok se on smejao i rekao da mu to prija povremeno,a povremeno je jednom nedeljno kad se trka sa ljudima od semafora do semafora
DA LI JE TO DOBRO ZA TAJ AUTO
Razuverite njega ili mene :)