Stranica 15 od 54
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 23 Maj 2014, 23:24
od Bax
De je on znao, da mu je to termicki maksimum

On ga je vozio kako ga obicno vozi, a on sva kola vozi muski, profesija mu je to.
Ja sam odradio tih prvih 1500km, kad kao naleze motor, i promenio ulje, ali nije bilo dovoljno.
Vozi auto 5 puta zesce od mene, posle samo par km, takve voznje, voda je pocela da siklja...
Imam neku nadu da je cep, kad ga skidam, uopste nema natpritiska, ili pusta na njemu, ili negde drugde, da je dihtung, valjda vi neki pritisak nabijao?
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 23 Maj 2014, 23:46
od dragvorl
Napravljeno je to da na svim rezimima mora da radi, nema sad vozi ga ostrije pa pocne da posustaje. To sto ga jadnog iz vise puta nisu sklopili kako valja je druga prica.
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 00:27
od Bax
Izgleda, da mi je stigao senzor iz Kine, sutra cu da cekiram postu...
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 08:43
od Dzoni_m
Bax, druze, ne experimentisi vise sa tim motorom ako nisi majstor i ne umes da otvoris motor. Shvati da neces naci problem tako lako bez ozbiljnog majstora. Imas novi motor, steta bi bilo da ga zahebes tvojim testiranjima i opterecivanjem rashladnog sistema a samim tim i motora. PRVI korak ti je provera prisustva gasova i rashladnom sistemu. Prvi. Tada ces da znas da li je motor u problemu ili ne.
Da ti ponovim, imao sam identicne probleme i sve sto ti probas probao sam i ja. Ako vozis polako, on cuti, cim malo nagazis on kuva, cim stanes posle ostrije voznje on kuva, temperatura izgleda normalna, nema majoneza u posudi za vodi itd itd. I opet je bio dihtung koji je probio izmedju 2 i 3 ceg cilindra taman pored vodenog kanala i tu je nabijao pritisak u sistem.
Ako ti test pokaze da je sve OK, onda promeni vodenu pumpu ako nisu menjali. Tek onda kreni sa ozracavanjem i vazdusnim cepovima. Uradi to sto pre jer samo vecu stetu mozes da napravis.
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 08:46
od Velja
+1
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 08:50
od Bax
Videcu da nadjem negde da se izmeri prisustvo gasova u sistemu, za neke ozbiljne majstorluke, nema vise para, za taj auto. Svi budzeti za njegovo odrzavanje su odavno prebaceni, jedino da ga ja kupim, pa da krenem da ulazem, sto je glupo ako ne znam sta je u problemu.
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 09:08
od McGruja
Ko je taj motor sklopio?
Vrati mu ga, i zahtevaj ispravan auto
Covece, placeno je puno da bi nagadjao i igrao se
Ili ga kupi

Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 09:13
od Bax
Nemam pojma gde je radjen, ali od tih majstora nema nista, drzali su auto 1,5 godinu, i razjebali brdo delova, sve je to vec bilo reklamirano, ali bezuspesno.
Drugo para vise nema, da se ulaze, tako da je sve na idejama sa ovog foruma, ili ce da proradi, ili nema nista od svega...
Evo kompletna sema sistema....
http://tacuma.zxq.net/en/documents_2007 ... d0.en.html
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 09:16
od steva_anya
Koliko ovako vredi a koliko u delovima?
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 09:18
od Bax
Pa recimo da vredi, kad je ispravan oko 5000e. U delovima, to nemam pojma, verovatno brdo para, ali to zahteva bavljenje tim autom, narednih par godina...
Evo ovako sad sam malo gledao ponovo, oko ventilatora...
A/C OFF or Non-A/C Model
The cooling fans are actuated by the electronic control module (ECM) using a low-speed cooling fan relay and a high-speed cooling fan relay. On A/C-equipped vehicles, a series/parallel cooling fan relay is also used.
The ECM will turn the cooling fans on at low speed when the coolant temperature reaches 93°C (199°F) and at high speed when the coolant temperature reaches 97°C (207°F).
The ECM will change the cooling fans from high speed to low speed at 94°C (201°F) and will turn the cooling fans off at 90°C (194°F).
A/C ON
The ECM will turn the cooling fans on at low speed when the A/C system is ON. The ECM will change to high speed when the coolant temperature reaches 115°C (239°F) or the high side A/C pressure reaches 1859 kPa (270 psi).
The cooling fans will return to low speed when the coolant temperature reaches 112°C (234°F) and the high side A/C pressure reaches 1449 kPa (210 psi).
Sta zakljucujem iz boldovanog dela?
MEni auto vec krece da kljuca, u sledecem trenutku, posle par sekundi se pali ventilator na drugu brzinu, a pali se na 97 stepeni. Po mojoj logici, meni sistem pocinje da kljuca ispod 97 stepeni, sto je odlika sistema koji nije pod pritiskom. Mirise, da ipak nemam pritisak...
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 14:48
od ljubitelj
Moguce. To mozes lako proveriti, ne treba nikakav alat.
Upali auto ili nakon voznje kada se barem jednom upalio ventilator
Ugasi auto, digni haubu.
Nista ne diraj, sacekaj oko 5-8 minuta i naculji usi.
AKo je sve ok i sistem je pod pritiskom pocece da opada pritisak jer se otvara drugi ventil koji pusta vazduh u sistem.
To se cuje, povremeno nije u kontinuitetu.
Ako se cuje sistem je pod pritiskom tokom rada motora i ok je.
Ako se ne cuje nijednom imas problem.
Ne znam kako da opisem zvuk, ako imas neki drugi ispravan auto da mozes na njemu da cujes kako to izgleda.
Za ovaj test ti treba oko sat do sat i po vremena, to opadanje pritiska je vrlo polako i kroz to vreme se moze vise puta cuti to specificno sistanje.
Bitno je da znas da li je stavljen obicni, klasican dihtung glave koji se sleze i zateva dotezanje (jeftiniji) ili skuplji kompozitni koji se ne doteze.
Takodje potrebno je znati za taj tvoj konkretan motor da li je obavezna zamena srafova glave, tj da li su srafovi za jednokratnu upotrebu jer ulaze u zoni istezanja plasticne deformacije.
Ako jesu ti su srafovi morali biti zamenjeni ma kako dobro na oko izgledali.
AKo su naprotiv srafovi za 2-3 dotezanja njih je trebalo premeriti, duzinu, i ako su unutar fabricke mere koristiti odnosno ako nisu zameniti.
Ja bih ako biram u svakom slucaju menjao srafove, preveliki je rizik da popuste i smanji se sila kojom deluju a onda ode glava ili u boljem slucaju samo dihtung.
To pise u servisnom uputstvu i to bi trebali da znaju majstori kojima je poznat taj motor.
U praksi ima i jednog i drugog resenja, pozeljno je obratiti paznju i na takve detalje.
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 14:58
od Bax
Evo sad sam isao jedno 150 km po auto putu, stao nisam gasio auto, otvorio cep posle par minuta, i nista nikakav natpritisak...
Jel ovo normalno?
Vozen je na visokim putnim brzinama i bas nista, ni najmanji problem, creva mogu da pritisnem, nemaju tvrdocu.
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 18:27
od ljubitelj
Nije normalno.
Nisi morao da vozis 150km. Pritisak nastaje usled porasta temperature u zatvorenom sistemu.
p x V=konstanta x T , znaci samim zagrevanjem antifriza u sistemu raste pritisak, odnosno hladjenjem opada.
Ako nema pritiska nakon zagrevanja motora sistem nije zaptiven- cep, posuda, crevo, sastav creva na selni, dihtung glave, vodena pumpa, izmenjivac toplote ulja automatskog menjaca, izmenjivac grejanja u kabini, slavina za taj izmenjivac tj grejanje... mozda sam nesto zaboravio.
U svim tim slucajevima osim cepa posude na mestu gde je nezaptiveno moze da udje vazduh i time nastaje problem tzv neodrzracenog sistema.
Ali tada obicno na tom mestu i curi tj ostaje vdljiv trag.
Prvi korak je taj cep odnosno analiza gasova u posudi.
Za analizu gasova idi do nekog tehnickog pregleda i zamoli da stave sondu u otvor posude na mesto cepa. I najmanji trag izduvnih gasova znaci da je probio dihtung glave ili pukla glava.
Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 20:05
od Bax
Hvala care, sve cu tako i da uradim, da bar nadjemo sta je, zasluzila je Epica, posle muka da proradi

Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 24 Maj 2014, 20:39
od Heinz
Ne sme ništa da kuva na 97 stepeni, ni čista voda. Antifriz ako je u dobroj smeši pogotovo.