Re: Emisije CO2 i NOx
Poslato: 05 Avg 2016, 23:04
A, bre, Ljubitelju, ako tvoj Volvo ne moze 200 ti bi i drugima da uskratis zabavu? 

ljubitelj napisao:Strasno vala, pricas i pises a ne razmisljas o cemu se pise.Xepoj87 napisao: Strasno, kao da pricam sa pokvarenim diktafonom.
Dakle, GLE je ML iz 2011. godine, kome je dato novo ime kada je restilizovan 2015. godine i kada se svim SUV-ovima u gami menjalo ime(ML-GLE GL-GLS GLK-GLC SLK-SLC).
Dakle, isti motor sada izbacuje 146g co2 u GLE 250d, samo sa 9G-tronic menjacem, dok je sa starim 7G-tronic izbacivao 158g co2 sa 4x4 pogonom, a sada zbog 9G menjaca izbacuje 149g sa 4x4,
ML i GLE imaju modele 2011, pa 2012, pa 2013, ... i tako sada imaju model 2017.te. Svake godine se model prilagodjava i poboljsava.
Kao sto si i naveo ima promena tokom godina i nije to identican model sada 2017 modelske i 2011modelske godine.
Neverovatno je da ne kapiras da motor 3.000ccm V6 ne moze da ima istu potrosnju goriva i isto grama CO2 kao manji motor da bi zadovoljio normu, a da taj motor 2143ccm koji izbacuje 146grama ne moze da se uklopi u novu normu od oko 120grama koja uskoro stupa na snagu.
A tek motor V6 ni u masti.
Mercedes ce isto kao sto je Volvo uradio slediti downsizing i najveci motor u ponudi ce verovatno biti novi 1.9xxx ccm dizel jer ce se jedino taj moci legalno prodavati u EU a dizeli van Evrope su na nivou statisticke greske i gtovo nikome ne trebaju.
Nije poenta sta je bilo 2011. godine vec sta ce biti krajem 2019. godine.
Nije uopste pomenuto niti ima veze da li vredi platiti R4 priblizno kao V6. Naravno da ne, pravni propisi ogranicavaju (ogranicavace i dalje) sta se moze i sme ponuditi, nije downsizing tehnicko pitanje i tema sta je bolje.
Uzmi podatak koliko grama CO2 je za GLE 350D motor i granicu od 120grama za masu od 2.100kg pa ces nadam se sam uvideti da je taj motor neodrziv za primenu u godinama koje dolaze. Sve i da je najefikasniji i najbolji na svetu u svacemu, GLE 350D ispada iz dozvoljenih granica kako su najavljene.
Merc,BMW, VAG i bilo sta nece moci da se legalno prodaje sa V8 i V6 motorima osim ako nekom magijom naprave revoluciju i smanje potrosnju sadasnjh dizela za 30-40% a sto je priznaces nerealno jer su vec napravili efikasne motore.
Nije valjda da mislis da Volvo nije u stanju da postojeci 2.400ccm 5cil dizel doradi, poboljsa, bilo sta uradi i ugradi u novi XC90 a mogao je da ga ugradi u stari XC90.
Iznenadjujes me, bistar si pa ne bi ni trebalo uopste da pisemo o razlici danasnjih i buducih SUV modelskih godina i ponude motora koja ce se prilagodjavati legalnim zahtevima.
Jeste, bolji je svaki 6cil od 4cil, ali su ta vremena izbora proslost. Volvo je (prvi, medju prvima, kako god) prelomio i ima samo ponudu 4cil. motora u toj SUV klasi.
Ista prica je i sa S90/V90 gde je ista situacija, nema vise ni 5cil, ni 6cil ni V8 motora. Nece ih ni biti.
XC90 4cil dizel u verziji 190KS je deklarisan na 120grama sa danasnjim dizelom.
Verzija sa 235KS je deklarisana na 145grama.
GLE 4 cil dizel u verziji 204KS je deklarisan na 145-146grama sa danasnjim dizelom.
Do 2019. u EU ce morati da se prodaje nova mesavina dizela tako da tek ostaje da se vidi sta mogu ili ne mogu danasnji dizeli kao krajnju granicu smanjenja potrosnje odnosno CO2 koji je direktno posledica potrosenog goriva.
Ako i dalje ne kapiras zasto se radi smanjivanje kubikaze i broja cilindara, i zasto je to nesto sto ce svi slediti bolje da prekinemo pricu jer ne vodi nigde tvoje odsustvo zanemarivanja sustine.
Cena ili sta je bolje za kupca je potpuno irelevantno, da ponovim pravni okvir uklapanja u euro normu ce odrediti granice moguce ponude motora.
GLE 400 i GLE 500 ce tesko dostici potrosnju/CO2 vrednosti T8 XC90 sa mogucim razvojem tih motora do 2019. godine. Ako Merc ne uspe da drasticno smanji potrosnju GLE 400 i GLE 500 bice zabranjeni za prodaju i koriscenje u Evropi. Gledas previse usko i trenutno, probaj da projektujes buduce dogadjaje modelske 2019. pa 2020. pa sve do 2025. kada je vec najavljena nova LEV IV norma.
Merc je krenuto u tranziciju uvodjenjem novog nesto manjeg dizela tik ispod 2.000ccm umesto 2.143ccm. Oba su 4cil. mala je razlika u zapremini ali Merc sigurno zna zasto je potrebno, isto kao u Volvou nisu slucajno ponudili samo motore sa 4 cil i svi 2.000ccm.
Delija napisao:A, bre, Ljubitelju, ako tvoj Volvo ne moze 200 ti bi i drugima da uskratis zabavu?
Po obicaju, pises napamet uz predrasude.Xepoj87 napisao: Na kraju, ostaje da ti dokazes te tvoje tvrdnje o standardu koji ce zahtevati da sva vozila budu do 120g co2 do 2019. godine, posto ti se 90% posta bazira na tome, a iskreno, neverovatno mi je da ce cela Americka autoindustrija da se ugasi zbog toga.
Ja brigu nemam, ako si mislio na moj postFloyd napisao:Pitanje je vremena kad će Nemci uvesti ograničenje. Nemaš brige za to.
Ne radi to toliko lose na 1.4 TFSI COD (Audi) / TSI ACT (VW) .Ivan napisao:Racunam da ce usavrsiti tehnologiju iskljucivanja cilindara pa ce se ti veci motori koristiti samo 3-4 cilindra i 1.5-2.0l zapremine pri parcijalnom
Dakle, bas kako sam i mislio, apsolutno pojma nemas o cemu pises, a dodatno ubacujes fantazije koje veze sa zivotom nemaju, kao to da neki motor mora da ispunjava odredjeni co2 limit. Po tome Volvo ne bi ni postojao.ljubitelj napisao:Po obicaju, pises napamet uz predrasude.Xepoj87 napisao: Na kraju, ostaje da ti dokazes te tvoje tvrdnje o standardu koji ce zahtevati da sva vozila budu do 120g co2 do 2019. godine, posto ti se 90% posta bazira na tome, a iskreno, neverovatno mi je da ce cela Americka autoindustrija da se ugasi zbog toga.
Pismen si jel tako. Jesi. Jel imas internet. Imas.
Jel umes da skontas gde i ko objavljuje standarde. Umes.
Zasto se ne obavestis o zvanicnim dokumentima koji su deo zakonodavstva EU. Doneti, objavljeni, javno dostupni.
Naravno ako zelis da tebi budu dostupni procitaces a ako neces onda ces izmisljati opravdanja za ono sto ne znas jos ili ne razumes i pisati ovakve besmisleno nabacane neke podatke.
Ako nisi sposoban da sam procitas koliko su dozvoljene granicne vrednosti za buduce godine, ako ne mozes sam da izracunas prostu matematicku operaciju mnozenja i sabiranja koja postoji u formuli odredjivanja dozvoljeog CO2 u funkciji mase, nije problem da ti pomognem da se informises.
Za pocetak nudim ti na izvolte da procitas http://delphi.com/docs/default-source/c ... -15-16.pdf
odgovore na tvoje dileme a pre svega EC443 ce ti pojasniti postojanje ogranicenja CO2/km.
trenutna granica grama=130g/km +0.0457* [masa M kg -masa Mref kg]
masa 1393 kg je referentna vrednost za 2016. godinu, i menja se na svakih 36 meseci.
buduca granica grama= 95+ 0.0333x (M-Mref)
Mref je prosecna masa svih prodatih vozila za period 2017-2019.
Od 2019. se povecava taksa na 95 Eura po 1gramu CO2 iznad norme za svaki prodati komad auta.
Izvoli pa racunaj. 120grama jeste procenjena vrednost za 2100kg vozilo koja ce biti gornja granica. Imas u pdf-u na dijagramu.
BMW ce imati u novoj seriji 7 motore sa 4 cilindra do 2000kubika. To nije slucajna odluka.
I nema veze niti kod Volvoa niti kod Mercedesa niti kod BMWa niti kod drugih sa tvojom teorijom o jeftinoci prozivodnje novih motora.
Jesu veoma bitni podaci o broju grama, svaki gram viska se prevodi u 95 eura novca vise po svakom komadu prodatog vozila. To sto ti ne vidis dalje od svog prsta po ko zna koji put dovodi do apsurda da potpuno negiras sve sto jos nisi naucio.
I nije do 2019. nego od 2019. Nije 90% nego 100% razloga opisanih u postu da se prelazi na motore DO 2000 kubika jesu nove strozije norme koje su obavezujuce za sve proizvodjace i teraju sve proizvodjace da primene iste ili veoma slicne motore.
Otkuda ti uopste osnove zaa tvrdnju da je jeftinije uloziti u razvoj novog motora+ tehnologiju, nove proizvodne linije nego nastaviti sa doradom dosadasnjim motorima.
Imam utisak da nisi ni primetio u zanosu koji te uhvatio da ce 2019. godine biti uvedeno novo, drugacije, dizel gorivo a sto sam vec napisao.
Naravno, uvek postoji mogucnost da se promeni ili odlozi obavezujuca odluka ali za sada je stanje da buduce norme koje su vrlo zestoke jesu nedostizne za 6cil i 8 cil motore.
I zato, je promena koju vrse proizvodjaci prelaskom na samo 4 cilindra i do 2.000ccm nepovratan proces a sto ti po svemu sudeci ne razumes kao neophodan i dovoljan uslov.
I da, ULEV III standard je jos stroziji od evropskh, i da postojeca americka auto industrija ne moze da opstane sa sadasnjom ponudom vec ce morati da se prilagodi novim normama i uslovima.
Isto tako i evropska auto industrija ne moze da opstane sa sadasnjim motorima.
U ovom kracem pdfu imas i podatke o buducim Kalifornija normama do 2025. godine, a to jeste vazno i veliko trziste pa ima znatan uticaj na buduci razvoj motora kod svih.