Zdravo svima,
Da odgovorim na prethodna pitanja:
1. Fiat ne. Razloga 1000, necu da se ponavljam. Ne svidjaju mi se, los kvalitet, statisticki lose stoje. To je cinjenicno stanje, svako koga zanima moze da proveri. Polovan auto mozda, ali ne bih davao pare za nov fiat.
2. Emocije i cinjenice: Svakako da treba imati emocije prema necemu sto vozite. Golf me je do sada odusevio tisinom, lezanjem u krivinama, generalno odlicnim ponasanjem. Razna misljenja o pouzdanosti i neubedljiv motor su me sprecili da taj auto kupim odmah. Dakle, Golf je na mene ostavio mnogo bolji utisak u voznji neko Octavia, Megane, Hyundai. Naravno, tu su i prioriteti, gde ja, ako imam zenu i jedno dete, gledam hatch, neko drugi, sa vecim potrebama gleda sedan (tj. pre ce Octavia nego Golf-a, sto je sasvim normalno). Na kraju, umesto pretpostavki da neko ima bezrazlozne emocije prema necemu, treba proveriti voznjom tog auta. Mozda ipak taj auto valja.
3. Test voznja Golfa:
Za vikend sam probao rent-a-car golfa. 1000km na satu, 2016-to, 1.2 TSI 86ks. Vozilo testirano sa 4 osobe, prosek 90kg + klima konstantno ukljucena. Utisci su sledeci:
Motor:
- 1. Grad, ekstra bez ikakvih zamerki. Situacija o kojoj sam pricao (druga brzina, 10 na sat) je samo moj trip, automobil se ponasa normalno. Treba mu vremena da sa ispod 1000 obrtaja stigne do 1500, ali je taj delay mali i moja tvrdnja je rezultat mog tripa sa prethodne test voznje, tako da ovaj problem mozete da zaboravite. Ne mora se vracati u prvu.
- 2. Magistrala, sasvim solidno. Lako ide, tih je i neravnine upija izuzetno dobro. Vrlo udoban osecaj. Uzbrdice koje cete sresti na magistralnim putevima savladava sa lakocom. Preticanja nisu prebrza, nema jack "kick" kada pritisnite gas, ali je sasvim dovoljno za bezbedno preticanje, bez vecih problema. Na magistralnom putu KG-GM i KG-Mladenovac, 99% vremena 4-ta i 5-ta brzina. Opet navodim da preticanja nisu preterano brza, ali daleko od nebezbednih. Ukoliko vas ne mrzi da menjate brzine, onda ta preticanja mogu biti i ostra i veoma brza.
- 3. Auto put: Testiran do 160 na sat. Zaista tiha i udobna voznja. Dok razgovarate sa saputnicima, necete da provalite da idete 150 na sat. Dobar osecaj u voznji, precizan upravljac. Na ovom testu, posebnu paznju sam obratio na uzbrdicu posle naplatne rampe kada se ide ka Beogradu. Sa klimom i 4 osobe, kada udjem sa 100 na sat, zavrsim sa oko 110, a zadnjih 10% moram da prebacim u 4-tu. Ovo je bio test, inace bih malo ranije vracao u 4-tu. Za ozbiljno preticanje pri ovoj brzini i na ovoj uzbrdici i pri ovom opterecenju, potrebna je treca. Brzine su dugo proracunate, treca ide preko 100. Ovako velike uzbrdice su jedine situacije gde se pri ovom opterecenju oseti nedostatak snage, tacnije, mozete da odrzavate brzinu, ali ne mozete da ubrzate sa 90 na 110 bez saltanja u nize brzine (treca...)
Potrosnja:
- 1. Grad: Po board-u, islo je i do 10, 4 ili 5 osoba, klima non stop i teza noga na gasu.
- 2. Magistrala: izmedju 5 i 7, izmedju 80 i 100 km/h uz preticanja
- 3. Autoput: Ovde nisam gledao detaljno kako se krece potrosnja, vozeno je jako brzo, 150-160
Prosek: Na kraju testa od skoro 500 km (30% grad, 40% magistrala, 30% autoput), prosek je bio 7.2 litra. Treba napomenuti da auto ima samo 1000km na satu, i da jos nije 100% razradjen, ali nisam siguran koliko to utice. Jos jednom, non stop je u autu bilo 4 osobe i konstantno ukljucena klima, a noga je bila jako teska na gasu.
Ostalo:
Auto je udoban. Prednja sedista su dobra, zadnja takodje. Mesta ima mnogo, osoba od preko 190cm i preko 180 cm mogu komotno da sednu jedna iza druge. Zadnja klupa veoma prostrana i udobna, najbolja od svih automobila koje sam probao i ima ventilacione otvore pozadi. Farovi odlicni, kocnice takodje. Upravljanje precizno, bas lako u gradu, pri vecim brzinama "teze" tj. bolje, pruza osecaj kontrole. Gepek dovoljan za dvoje + malo dete (dubina 69cm, visina 53cm do pokrivke gepeka, sirina 108 cm, a moguce je povecati visinu gepeka spustanjem laznog dna ako imate tocak manjih dimenzija). Auto je praktican, i to veoma. Mozete skloniti pokrivku gepeka ispod laznog dna gepeka, mozete spustiti zadnja sedista kroz otvor gepeka bez zapetljavanja pojaseva na zadnjem sedistu, a sedista se jednako lako podizu nazad. Osvetljenje enterijera je pretezno belo, ne smeta nocu i moguce je stelovati jacinu osvetljenja. Osnovna oprema dobra, mada bih dodao tempomat. Klima i ventilacija, super.
Finalni utisak:
Prednosti:
1. Udoban i izuzetno prostran.
2. Zadnja klupa odlicna.
3. Enterijer pomalo hladan, ali vrlo funkcionalan i korektan.
4. Auto se lepo vozi, pogodan za duga putovanja cak i sa malim motorom.
Mane:
1. Motor "samo" dovoljan. Dakle, za sve koji voze 2.0 TDI, ovo nije motor za vas. Medjutim, moram istaci da je motor sasvim dovoljan za svakoga ko zeli da se vozi bezbedno i udobno i isticemd da motor ide iznad svih ocekivanja, tako da prica "ide kao prebijen i slicno" apsolutno ne vaze. Probajte i videcete. Naravno, 1.4 je bolji izbor i to bi bio idealan izbor, ali tu je pitanje doplate od 4 hiljade evra, i pitanje je da li se ta doplata zaista isplati.
2. Desna noga vozaca nema udoban uslonoc. Tacnije, moje koleno desne noge, u voznji stoji naslonjeno kolenom na ivicu srednje konzole. Noga me nije bolela niti bilo sta slicno iako sam dugo vozio, samo nije da vam noga stoji lagano naslonjena na neku ravnu povrsinu. Inace je ovo "problem" u dosta vozila i dodao bih tempomat na osnovnu opremu kako bih izbegao problem na duzim putovanjima. Minorna stvar, ali meni znaci.
3. Potrosnja nije premala, dakle u gradu je znao da dodje do 10. Opet, motor nije razradjen i auto sam testirao, tako da nisam stedeo ni malo. Ne mogu reci da je potrosnja prevelika, jer znam da prosek sigurno moze biti ispod 7 litara, koliko je meni bio na testu. Ali toliko trosi prosecno, kada se jako vozi i kada je jako opeterecen. Pa sad, na vama je da odlucite jel vam to ok

Meni ne smeta.
4. U osnovnoj opremi, uticnica od 12v postoji negde kod rucne kocnice, pa vam treba duzi kabl za navigaciju, ako koristite.
Generalno, ovaj auto je sasvim solidna kupovina, kako za grad tako i za duzi put. Motor zvuci lepo, ide iznad ocekivanja i odlicno se ponasa. Medjutim, preticanja nisu super brza i na velikim uzbrdicama ne treba ocekivati da cete preticati sve. Ali se nikako, nikako necete vuci kao "prebijeni"

naprotiv. U osnovnoj opremi ide dvozonska automatska klima, el podizaci sa auto funkcijom na svim prozorima, hill assist i elektricna parkirna, start stop sistem, maglenke koje prate skretanje (korisna stvar, isprobao i odlicno je), solidan infotaiment sistem (mada bih doplatio za onaj sa handsfree).
====================================
Trenutno stanje je ovakvo:
Golf je dobar izbor i za sada je u najuzem krugu. Ne bih doplacivao za jaci motor, jer je to preskupo a i mislim da se za preko 20 000 moze uzeti bolji auto. Ovo je dobro, do 15-16 000. Dobra oprema i solidan motor.
Mazda 3 je sledeca na spisku za probu. Svidja mi se njen enterijer kao i eksterijer, a javicu kakvi su utisci test voznje. Dosta ljudi je pohvalilo ovaj auto, pa cu videti kako se vozi i da li je udoban za duzi put, sto je meni bitno.
Honda Civic ce takodje dobiti sansu. Iako je spolja ruznija, videcu kako se vozi kao i ostale aspekte (prakticnost, udobnost).
Isprobacu i Toyota Corollu 1.6 benz, ali ne ocekujem da cu je kupiti obzirom da tursku proizvodnju, cenu od 18 000 i motor na koji se dosta zale da je lenj. Ali kad vec probam ostale, necu zaobici najprodavaniji auto na svetu.
Ova tri cu probati u jednom danu, radi uporedjivanja.
Ostaviu necu probati vise jer sam resio da mi nije potreban toliki gepek sada, a i manji auto mi je dosta bolji za grad. Ona ce biti za sada "last resort".
Videcu da odradim jos jednu voznju Megane 1.5 dci, samo zbog motora, ali cu razmisliti jos malo o tome. Ne dopada mi se na prvu, tesna zadnja klupa, nekvalitetan enterijer.