Danas sam bio do BG, svratio do Delte da provozam test vozila X1 i X3... posto X1 nije bio tu, provozao sam samo X3...
Utisak? Jedna rec = WOW!
U pitanju je 2.0d , sa bogatom opremom, 8-stepenim automatikom, idrive sa onim centralnim displejom, bla bla... Uglavnom, na putu lezi kao zalepljen, ne naginje se uopste u krivinama (tj naginje se isto koliko i neki obican hatch), sasvim dobro ide sa tim 2.0 od 184ks, menjac menja glatko (mnogo bolje nego moj 6-stepeni automatik jer ima i vise brzina na raspolaganju), uopste se ne osete promene brzina. Udoban je, udoban, udoban... za takve gabarite da naprave auto koji tako lezi na putu, a opet da ne trpi udobnost, svaka cast!
U X1 sam sedeo, zagledao ga, ok je i on. Visok klirens, narocito kada se doplati za 18" felne, xdrive pogon, sasvim dobar gepek (mislim 420 lit), prostora na zadnjoj klupi otprilike kao u mojoj 320, mozda malo manje cak. Napred slicno, s tim sto je polozaj za nijansu visi, ali ne dovoljno visok da bi se osetilo da si u SUV vozilu. Generalno, cesto lici na nekog karavana sa povisenim klirensom i 4x4 pogonom, a opet iz nekih uglova deluje kao klasican SUV. Ako se proguta ne bas lep dizajn (stvar ukusa), jedan jako funkcionalan auto, s tim sto ako bude drugog deteta u porodici (a bice u naredne 2 god nadam se), obavezno mora krovni kofer jer je 420 lit premalo za neki put na nekoliko dana (ili 10-dnevni odmor). Na leto treba da se pojavi facelift, pa me zivo zanima da li ce ga prolepsati malo. Facelift ce imati motor od 184ks (sadasnji X1 ima prethodni od 177ks).
Ulazak u X1 je slican ulasku u recimo neku vislju limuzinu/hatch, moras malo da se sagnes, a opet nisi u niskom polozaju kada sednes. Cudan je. Prvi put kada sam ulazio udario sam glavu

jer sam ocekivao da ne moram da se sagnem nimalo prilikom ulaska. Kvalitet plastike je losiji u X1 nego kod X3 (naravno) tj negde je plastika, a negde "upada prst". Ustvari, glavna zamerka je sto je deo iznad kontrolne table od plastike, bas onako tvrde jeftine. Ostatak je ok. Recimo, na mojoj 320 je bolja plastika (tj nema je, vec svuda gde pipnes je meko) i uopste kvalitet enterijera je bolji. Za X1 sam cuo "da je plastikander", slicno sam i gledao na testovima da je navodno mana sto je kvalitet enterijera los, ali to je prepumpana prica po meni, tj slusajuci ih zamisljao sam da je uzas, medjutim sasvim je ok to.
Ulazak u X3 je kao u svaki SUV, isto kao i izlazak. Nema saginjanja, a prilikom izlaska nema stenjanja nas debelih.

Kvalitet materijala je na nivou renomea BMW-a, bez zamerki. Gepek ne znam koliki je, ali je prilicno velik. Takodje, na zadnjoj klupi ima vidno vise mesta nego u mojoj 320 i X1... U osnovnoj opremi ima dosta stvari koje se kod X1 doplacuju, tako da kada napravis X1 i X3 onako kako zelis, razlika u ceni i nije neka grandiozna.
Sad moram da provozam Q5 u skorije vreme i tu cu se obratiti nekome od kontakata koje sam dobio na PM od nekoliko clanova foruma. Poredjenje u voznji njega i X3 ce mi puno znaciti. U startu Q5 vodi sa 1:0 jer mi je lepsi auto, a 2:0 bi mogao biti provereni TDI motor koji ne brlja kao BMW-ov N47. Nekako slutim da ce ponasanje u voznji biti smanjenje rezultata na 2:1 , a iz BMW-a su mi rekli da odaberem opremu za X3 i da ce mi dati ponudu za doplatu kakva se ne odbija. Takodje slutim da ce dileri Audija (tj Weltauto) proceniti moj 320 na vrednost jedno 30% manje od realne i time me oterati u startu, no videcemo. Mozda i gresim.