Stranica 15 od 104

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 02:14
od NenadNR
Maksimalna snaga definiše maksimalnu brzinu i tu nema šta da se doda. Pa sam si sad napisao da je maksimalno ubrzanje kada je maksimalni moment na točku, a to je kada je maksimalni moment motora. Šta ima tu da se pogađa?

Ne vredi da se dalje ubeđujemo. Kad stignem uzeću Racelogic GPS data loger i snimiti krivu ubrzanja u odnosu na brzinu (broj obrtaja motora) i postaviti ovde. Biće isto kao na slici ispod ali izmeriću i sam. Lepo se vidi da u svakom stepenu prenosa ubrzanje opada kako se ide ka maksimalnoj snazi.

Slika

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 04:51
od Laki021
Mislim da sam par postova ranije lepo objasnio o cemu se tu radi i zasto nije tako. Ovaj novi grafik to potpuno potvrdjuje. Ovo sto ti kazes vazi samo unutar jednog prenosnog odnosa menjaca.

Ubrzanje unutar svakog stepena prenosa jeste najbolje pri max momentu motora, medjutim cak i u toj tacki jos bolje ce biti ako prebacis menjac u manju brzinu i time povecas prenosni odnos, povecas snagu, smanjis moment motora ali povecas moment na tockovima (moment motora puta prenosni odnos menjaca)...
Ti pri voznji zapravo samo na prenosni odnos mozes da utices i posledicno na moment i snagu motora.

Gde ce konstantno menjajuci prenosni odnos, CVT menjac da zakljuca obrtaje motora pri punom gasu, tamo gde motor ima max moment ili max snagu? Naravno da ce to biti tamo gde ima max snagu jer ce tako obezbediti max moment na tockovima.




Sve ovo nas dovodi na kljucno pitanje koje sam 5x postavio a ni jednom nisam dobio odgovor.:
Cime je odredjen max obrtni moment na tockovima pri nekoj brzini kretanja?


Da ovog puta dam hint:
Da nije to mozda max snagom motora? (odgovarajuci menjac se podrazumeva)?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 08:25
od dragan
Laki021 napisao:Kako jedva cekam da u ponedeljak sednem za komp :) Neke izjave su me fascinirale :)
Nenade zaista mi nije jasno kako ne vidis zasto snaga fantasticno precizno definise max ubrzanje i max brzinu dok ti moment ne govori to, cak i poznavanjem kompletne krive obrtnog ti bi metodom pogadjanja morao da nadjes tacku max ubrzanja (max proizvod momenta motora i prenosa menjaca, tj nax moment na tockovima), i naravno opet ce ta tacka biti bas ona u kojoj motor ostvaruje max snagu (slucajnost :) ).
laki ajde sad procitaj, posto izgleda ne citas, ponovo ovo
dragan napisao:
Laki021 napisao: Maksimalno ubrzanje pri bilo kojoj brzini se ostvaruje kada je moement na tockovima maksimalan. A moment na tockovima je maksimalan kada je proizvod obrtnog moemnta motora i prenosnog odnosa menjaca maksimalan. E sad fora je sto se to desava, tj taj proizvod je maksimalan upravo u tacki u kojoj motor ostvaruje maksimalnu snagu, te zato pri maks ubrzanju uvek treba da gadjamo obrtaje gde motor ima maksimalnu snagu.
ovi su izmerili drugacije, da je maks moment na tockovima najveci na obrtajima na kojima i sam motor razvija najveci moment, iako na istim ima nekih 80 posto max snage, evo u prikacenom pdf fajlu...
pored toga, mislim da je malo bespredmetno traziti samo jedan tacan broj obrtaja na kojem se dobija max ubrzanje, vec treba, u zavisnosti od zeljenog prirasta brzine traziti opseg obrtaja izmedju kojih ce se taj prirast brzine desiti.

edit - kakva slucajnost, ovaj motor razvija izmerenih 100kw pri 4000rpm...
i pogledaj ovaj pdf i reci da li je na tockovima max moment izmeren na obrtajima max momenta motora ili obrtajima max snage motora -
Laki021 napisao: Ubrzanje unutar svakog stepena prenosa jeste najbolje pri max momentu motora, medjutim cak i u toj tacki jos bolje ce biti ako prebacis menjac u manju brzinu i time povecas prenosni odnos, povecas snagu, smanjis moment motora ali povecas moment na tockovima (moment motora puta prenosni odnos menjaca)...
Ti pri voznji zapravo samo na prenosni odnos mozes da utices i posledicno na moment i snagu motora.
ovo je vec receno na drugi nacin, i sa tim se slazem, ali to ne govori samo o motoru vec o sklopu menjac-motor, kao sto sam vec i napisao -
dragan napisao:motor sam za sebe isporucuje vise u trecoj ali posto tada menjac smanjuje momenat na tockovima u odnosu na drugu brzinu u toj drugoj brzini ce na samom tocku biti vise momenta i auto ce imati vece ubrzanje...
ajde pogledaj pdf pa daj komentar...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 08:34
od nidza
Laki, motor je preko menjača krutom vezom vezan sa točkovima. Sve što se dešava na zamajcu se dešava i na točkovima uz određen umnožak koji prave menjač i diferencijal.

Zapravo je vrlo jednostavno i ne treba da ovoliko gnjavimo temu.

Tapatalk HD

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 08:38
od dragan
:plusone:

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 08:41
od Laki021
nidza napisao:Laki, motor je preko menjača krutom vezom vezan sa točkovima. Sve što se dešava na zamajcu se dešava i na točkovima uz određen umnožak koji prave menjač i diferencijal.

Zapravo je vrlo jednostavno i ne treba da ovoliko gnjavimo temu.

Tapatalk HD

Jeste jednostavno, jako jednostavno, ali zasto onda vecina clanova ne moze da prihvati da je max ubrzanje odredjeno snagom motora?

Dragane, koliko puta sam ponovio, prebaci u manji stepen prenosa i sve vrednosti ce skociti.
Ne znam zasto bi opste poredio ubrzanje na npr 70km/h i 100km/h sto bi bile brzine gde se u trecoj razvijaju max moment i max snaga (ne vidim grafik, pricam odokativno), logicno da je mnogo kakse ubrzavati na manoj brzini.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 10:42
od dragan
oko toga se slazemo, da vrednosti skoce kad prebacis u nizu brzinu jer se menjac tada posmatra kao multiplikator ( suprotno od reduktora ), ali sam te pitao za vrednost momenta na tocku iz onog prikacenog fajla, nisi u pravu da je vrednost najveca gde je snaga najveca, vec gde je momenat motora najveci...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 12:30
od moimoi
^
Mislim da nisi razumeo. Laki kaze da ako vozis 70km/h u nekoj brzini gde motor daje maksimalan moment (i u tom trenutku ima odredjeni moment K na tockovima) i hoces da ubrzas, isto vozilo ce imati maksimalno ubrzanje (vece nego da ostanes u istoj brzini na max momentu motora) ako prebacis u nizu brzinu u obrtaje gde motor razvija maksimalnu snagu (i verovatno manji obrtni moment). I upravo na tim obrtajima kad motor razvija maksimalnu snagu u nizoj brzini daje MAKSIMALNI obrtni moment na tockovima (tj vece od K) za 70km/h.

Automobil ima najvece ubrzanje kad motor razvija max obrtni moment, u DATOJ BRZINI.
Ako vozite nekom const brzinom, umete da menjate brzine, automobil ce imati najvece ubrzanje (obrtni moment na tockovima) kad motor razvija max snagu, a ne max moment.

p.s.
u pdf je merenje vrseno u JEDNOJ brzini zato je i max ubrzanje tamo gde je max obrtni moment motora.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 15:23
od dragan
verovatno se ne razumemo, ili ja pisem na neki cudan nacin, to sto ti kazes sam vec napisao i objasnio jos pre neki dan -
dragan napisao:motor sam za sebe isporucuje vise u trecoj ali posto tada menjac smanjuje momenat na tockovima u odnosu na drugu brzinu u toj drugoj brzini ce na samom tocku biti vise momenta i auto ce imati vece ubrzanje...
no nije ni bitno, sto se mene tice, stvar je razmrsena, i kad na tockovima u jednom stepenu prenosa ima najvise momenta, i kako se dobija najbolje ubrzanje sa saltanjem...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 15:51
od ljubitelj
Laki021 napisao: Gde ce konstantno menjajuci prenosni odnos, CVT menjac da zakljuca obrtaje motora pri punom gasu, tamo gde motor ima max moment ili max snagu? Naravno da ce to biti tamo gde ima max snagu jer ce tako obezbediti max moment na tockovima.




Sve ovo nas dovodi na kljucno pitanje koje sam 5x postavio a ni jednom nisam dobio odgovor.:
Cime je odredjen max obrtni moment na tockovima pri nekoj brzini kretanja?


Da ovog puta dam hint:
Da nije to mozda max snagom motora? (odgovarajuci menjac se podrazumeva)?
CVT drzi motor na obrtajima gde je max obrtni momenat.
Tacka.
Maksimalni moment na tocku ne zavisi od maksimalne snage.
Maksimalna snaga motora je fiksna vrednost, maksimalni moment na tocku je promenljiva velicina odredjena momentom motora i umnozivacem momenta (prenosom).
Tacka.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 27 Apr 2013, 16:53
od dragvorl
ljubitelj napisao:[
CVT drzi motor na obrtajima gde je max obrtni momenat.
Tacka.
Pricamo o max ubrzanju, da ne bude da si mislio na nesto drugo. :) Jer Laki je napisao upravo to.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uvd8#t=11s
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... X9dC0#t=2s

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 28 Apr 2013, 00:30
od Laki021
Uupppsss!!! Sta cemo sada :grin::shock:8-):o
A inace max moment na tockovima sa odgovarajucim menjacem zavisi SAMO od max snage motora :) :twisted:

Hvala dragvorl za clipove.

Moimoi, drago mi je da me neko razume, jer sada izgleda da ja ipak ne pisem na Spanskom :)

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 28 Apr 2013, 00:36
od ftj
Je*ote ovaj cvt je takvo bogohuljenje da je to strašno.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 28 Apr 2013, 11:44
od ljubitelj
dragvorl napisao:
ljubitelj napisao:[
CVT drzi motor na obrtajima gde je max obrtni momenat.
Tacka.
Pricamo o max ubrzanju, da ne bude da si mislio na nesto drugo. :) Jer Laki je napisao upravo to.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uvd8#t=11s
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... X9dC0#t=2s
Koji motor je taj za koji si dao klip.Npr "Max torque: 158 lb·ft (215 N m) @ 6000 rpm" je za F22 motor Honde.
Zasto mislis da CVT ne drzi na podrucju max momenta, zbog obrtaja ?

"Max torque: 158 lb·ft (215 N m) @ 6000 rpm
VTEC Engagement: 6000 rpm" F22C1 motor.
Honde su poznati po visokoturaznim motorima.

Za ovaj drugi klip isto pitanje, na kojim obrtajima je max moment a na kojim max snaga.


Uostalom, NenadR je objavio jasno vidljive dijagrame kada je ubrzanje a najvece, Dragan je objavio merenja RRI, u svakom udzbeniku fizicke mehanike je vise nego jasno matematicki objasnjena (i dokazano odavno) veza ubrzanja sa silom/ momentom sile.

Ne postoji nijedna varijanta da se povecava ubrzanje kao posledica smanjenja sile, sto Laki uporno pokusava da dokaze zaobilaznim zakljucivanjem.

I da pricamo o ubrzanju kada je maksimalno u odnosu na mogucnosti motora, a ne pricamo o vremenu kada je najkrace :)

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 28 Apr 2013, 11:56
od kapor
http://usnews.rankingsandreviews.com/ca ... an-355971/
evo ovde se vidi na koliko je max moment na hondi .