Stranica 142 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Avg 2013, 15:13
od zuzazu
Znam nesto iz rekla-kazala, bojim se da ne bih pricu preneo korektno. Radim sa Bugarima, morao bih da pitam.

Inace, mozes da kazes snorku koga cujes kada ti se javi iz Emirates-a. Arapina ili klasicni cockney akcent?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Avg 2013, 15:29
od dragan
uglavnom su cockney koji me inace nervira...
cesto se cuju zacudjujuci akcenti iz nekih kompanija...a i nasih akcenata, i srpski jezik, cesto cujem iz bas neocekivanih aviona...

sto se tice bugara pitao sam jer mislim da su prosli kroz slicnu pricu ranije...pretpostavljam da je i kod njih sastav pilota bio kao i kod nas u jatu, sa mozda vecim procentom bivsih vojnih pilota, pa mi je taj deo zanimljiv...inace ih jako cenim kao pilote, ne mislim da su vrh obucenosti ili tako nesto, ali overall utisak je jako dobar, slican turcima...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 00:52
od BAJKER
Ozren Vukajlović bio Titov pilot skoro dve decenije

Za rad u neposrednom Titovom okruženju birani su najbolji ljudi posebnog kova. Može samo da se zamisli kakvi su bili piloti koji su ga vozili, kao što je Ozren Vukajlović, pukovnik u penziji. Kad je predsednik bio u pitanju, nisu slušali ni kontrolu leta.

Slika
Ozren Vukajlović, pukovinik u penziji

Put u Havanu, na Samit šefova vlada nesvrstanih zemalja 1979, bio je poslednji Titov državnički put. Na takva daleka putovanja naša delegacija išla je sa dva aviona.

Prvi, “jedinica”, poletao je 30 minuta pre Titove “dvojke”, noseći osoblje i opremu, ali i služeći kao izvidnica meteoroloških prilika. Tokom leta iz bezbednosnih razloga, da se ne bi znalo u kojoj je letelici Tito, menjali su mesto... Tokom šest dana samita u Havani je bilo vreme kao u raju, a baš na dan povratka počele su kiše.

- Ja na pisti, a kontrola leta kaže da ne postoje uslovi za poletanje. Onaj ispred aviona odbija da skloni podmetače... Izađem iz aviona, sam ih sklonim, vratim se u kabinu i dam gas! Točkovi mi dopola bili u vodi, ali poletim... Posle pola sata zove me general Žutić, pilot “dvojke” sa Titom, i oni su poleteli tako... A posle nas niko! Sve su delegacije narednih sedam dana ostale na Kubi - kaže Ozren Vukajlović (81), pukovnik u penziji.

Slika
Kad smo leteli s Titom, nismo slušali ni kontrolu leta: Vukajlović s Titom

Po završetku vojne škole deset godina bio je nastavnik letenja, a onda 1962. prebačen u jedinicu koja je vozila Tita. Ili je bio kopilot Nikoli Žutiću, ili je upravljao „jedinicom“ sve do Titove smrti. Žutić i on vozili su Tita i na njegovom poslednjem putovanju na operaciju u Ljubljanu.
Tito je voleo da na posebnoj karti sa ucrtanom maršrutom i na visinomeru na svom radnom stolu prati let, inače se nije mešao u posao pilota. Nerviralo ga je samo kad je na dalekim putovanjima morao da sleće usput zbog goriva, jer je tada morao da se sreće sa liderom zemlje domaćina i da vrši smotre.

Zato ga je, priča Vukajlović, prilikom nabavke novih aviona jedino zanimao dolet. I kad su sedamdesetih kupovana dva “boinga 727”, tražio je da se jedan deo prtljažnika pretvori u rezervoare.
Navigacija
Još šezdesetih godina prošlog veka Titov avion bio je opremljen sistemom za navigaciju koji je koristio i predsednik SAD. Tek deceniju kasnije taj sistem će prestati da bude važna vojna tajna i ući će u širu upotrebu.
Vitrine u stanu na Novom Beogradu, gde živi sam kao udovac, prepune su uspomena na te dane.

- Ovu kutiju poklonio mi je Sandro Pertini, predsednik Italije, ovo je od predsednika Sudana... a ovo je od jednog predsednika, zaboravio sam kog... - priča. Tito mu je poklonio zlatan sat sa potpisom, Nikolaj Podgorni, predsednik SSSR lovačku pušku... a on na ruci i danas nosi pilotski sat, dar jordanskog kralja Huseina.

Slika
Sat poklon od Josipa Broza Tita

- Vozim kralja iz Beograda na Brione i njegov ađutant mi kaže: Njegovo veličanstvo pita da li biste mu dozvolili da malo upravlja avionom? Kralj je bio pilot, imao je “boing”, samo manji. I ja mu dam komande. Sutra, kad sam ga sa Briona vozio u Ljubljanu, on skine sat sa ruke i da mi ga...

Posle Titove smrti, Vojska je “boinge” prodala „Aviogeneksu“, a Vukajlović se penzionisao, pa je i on otišao za avionima. „Aviogeneks“ ga je “iznajmio” Egipćanima, pa je za njih leteo do početka rata u SFRJ.

- Od tada nisam leteo, ali sad da mi daju “boing”, bila bi dovoljna dva dana pripreme... - kaže.

Nema sta prava sofercina :)
http://www.blic.rs/Vesti/Reportaza/3974 ... e-decenije

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 05:51
od dragan
"Nerviralo ga je samo kad je na dalekim putovanjima morao da sleće usput zbog goriva, jer je tada morao da se sreće sa liderom zemlje domaćina i da vrši smotre."
:kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 06:29
od McGruja
Tile, smarale ga smotre :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 07:28
od zuzazu
Covek koji mi je prvi dao komande aviona (727) u ruke.
Taj trenutak i ovog coveka pamticu dok sam ziv.
Drago mi je da je jos uvek "operativan". Piloti obicno bace kasiku cim odu u penziju.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 09:09
od McGruja
Splasne adrenalin

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 19:22
od zuzazu
Zbog očuvanja tradicije Er Srbija još neko vreme zadržava prepozatljivo Jatovo osoblje i hranu

BEOGRAD, 6. avgust 2013, (Njuz) – Džejms Hogan, direktor kompanije Etihad, obećao je prilikom potpisivanja sporazuma sa Jatom da će, u cilju očuvanja tradicije i postepenog privikavanja putnika na novu kompaniju, na letovima Er Srbije povremeno moći videti stjuarti i stjuardese starije od 70 godina, ali i da će se još neko vreme služiti bajati sendviči i suva šljiva prelivena čokoladom.

Hogan je objasnio da su putnici Jata tokom proteklih godina navikli na određen kvalitet usluge i da bi nagli prelaz na drugačije standard mogao izazvati šok i negodovanje putnika.

Umesto toga, povremeno će i dalje moći da računaju na pomeren red letenja i druge sitnice koje su ih u poslovanju Jata redovno iritirale.

- Mi ćemo se potruditi da i letovi sa „Er Srbijom“ budu podjednaki uzbudljivi i zanimljivi, kao što su bili letovi avionima Jata. Nove avione nećemo odmah uvoditi u flotu, a stare ćemo koristiti još neko vreme i selektivno ih zamenjivati kako bi se putnici lagano privikli – poručio je Hogan prilikom potpisivanja sporazuma o strateškom partnerstvu Jata i Etihada.

- U cilju očuvanja tradicije rešili smo i da do kraja godine zaposlimo 300 radnika koji će predstavljati višak i za koje nećemo imati ni jasan plan ni socijalni program. Osim toga, želimo da primerci “Jat revije”, koje ćemo još neko vreme deliti putnicima tokom leta, obavezno budu izgužvani bar 40 odsto – rekao je direktor kompanije Etihad.

Hogan je istakao i da zbog generacijskog jaza novo osoblje neće činiti mladi ljudi.

- Novo osoblje će upotpuniti postojeće osoblje Jata, ali ćemo insistirati da na tome da to ne budu ljudi sa manje od 25 godina iskustva jer ne želimo da stvaramo generacijski jaz i nerazumevanje među našim zaposlenima. Putnici su ionako navikli da posadu Jatovih aviona čini iskusno osoblje koje uliva poverenje i daje sigurnost – izjavio je on.

Džejms Hogan je dodao i da je planirano da prvi avion Er Srbija za Abu Dabi poleti u oktobru ove godine, a da će tačan termin leta i dužina njegovog odlaganja putnicima biti saopšteni na licu mesta.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 21:14
od NexT

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 22:36
od BAJKER
zuzazu napisao:Covek koji mi je prvi dao komande aviona (727) u ruke.
Taj trenutak i ovog coveka pamticu dok sam ziv.
Kolliko te secanje dobro sluzi, meni je 727 jedan od omiljenih tromotornih aviona, leteo sam sa njime dosta puta kao klinac, kolika je razlika upravljati sa 727 i 737, s obzirom do je ovaj prvi veci i da ima motore pozadi, ima li razlike u upravljanju (soferiranju :kezo: )?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 22:40
od NexT
Kao zadnja vuca i 4x4 ? :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Avg 2013, 23:12
od zuzazu
To je bilo prilicno davno, u vreme kada je u toku leta svako ko je zeleo mogao da poseti kokpit i kada su se ljudi vozili sirom Juge na "dobar dan, mogu ja sa vama?". Vreme kada su kontrolori obavezno leteli u kokpitu i kada su se razmenjivala iskustva jednih i drugih...

Zapravo, prvo sam leteo B727 (i to ovaj Tiletov) do duse - nesto kratko, par minuta na levelu, mislim da je bilo Split-Pula-Mancester pa tek onda Cessnu 172 :mrgreen: Normalno, nisam znao gde mi je dupe a gde glava jer je VOZ (to mu je bila skracenica u AGX) rekao "ajde mali, da probas..."

Normalno, nije to mogao bas svako, a ja sam imao srecu da je moj rodjak isto bio sa Ozrenom kod Tileta, a onda su zajedno presli u AGX.

Moj prvi utisak je bio da je prilicno inertan i spor na komandama, ako se moj sud iz tog doba u opste moze uzeti za merodavan.

@BAJKER, mrzi me da trazim, ali nisam siguran da je 727 veci od ovog sto letim, a mislim da nema ni jace motore. 727 ima vece tezine i brzi je.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 08 Avg 2013, 22:44
od maxer
zuzazu napisao: i kada su se ljudi vozili sirom Juge na "dobar dan, mogu ja sa vama?"
Evo uzmimo moj primer: jesam se vozio širom Jugoslavije ali u vozu a avion sam u životu video samo na slikama i visoko na nebu :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Avg 2013, 14:54
od zuzazu
Tamo neke godine, kada je JAT bio veliki a drzava jos uvek nepodeljena, krenuo na posao iz centra Beograda prema aerodromu, lafcina od coveka kapetan Miki R.

Negde na auto putu ugleda dva stopera sa tablom "Zagreb" i zaustavi kola.

"Vi, momci za Zagreb?"

"Da, dokle moze..."

"Ajde, ulazite"

Prvo su se iznenadili kada se odvojio sa auto puta prema aerodromu, a neverici nije bilo kraja kada ih je ispod tornja proveo kroz "C" izlaz i uveo u avion kojim je pilotirao za Zagreb.

Takva su vremena bila i tada se to moglo. Danas ni dete ne mogu da uvedem u kokpit (moze da pogleda samo kratko sa vrata, dok je avion na zemlji) inace rizikujem prijavu i otkaz.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Avg 2013, 21:50
od Djole
Kakav car :)