ZeljkoBG napisao: 16 Avg 2020, 12:51
Imam
Peugeot 208 Active 1.6 HDI 5st 5p (2012. god.) mada pozadi pise
e-HDI. Presao 125.000 km. Interesuje me neko jeftinije zamensko ulje. Do sada je sipan Quarz INEO ECS 5w30. Voleo bih nesto jeftinije ulje. Ne razume se ama bas nista i ne znam koji standard ulja je za moj Peugeot.
Da li mogu da sipam NISOTEC ulje, i koje? Ili je to greh prema Peugeot-u.
PS: godisnje predjem 10.000. Najvise do posla 7km i nazad.
Hm, ovo sam ispustio da je bilo inicijalno pitanje.
Sa suštinom da se može upotrebiti Nisotec Autoline 5W-30 bih se generalno složio, s tim što, pošto sam proveo najbolje godine srednjeg doba između ostalog buljeći i u preporuke za izbor motornog ulja od strane PSA, kao i u specifikacije proizvođača ulja koji je PSA-u partner u poslu tj. Total-a - napomenuću sledeće:
PSA za sva vozila (do oko godišta 2017. - kojima je dozvoljena upotreba i tih motornih ulja) na teritoriji Evprope (uključujući Srbiju i okolne države) favorizuje upotrebu ulja koja imaju odobrenje po normi PSA B71 2290 ili po normi PSA 2312, odnosno ulja Ineo ECS 5W-30 i Ineo First 5W-30, respektivno.
Prema zvaničnim dokumentima koje je ona izdala, dozvoljavaju za dolivanje i upotrebu ulja koja nemaju ta odobrenje, a zadovoljavaju ACEA C2 i/ili ACEA C3 (ovo potonje zadovoljava pomenuti nisotec autoline 5W-30).
Pošto se u celoj priči pominje e-HDI (za koji nismo sigurni da jeste baš taj motor) sasvim bi bilo uputno znati tačnu kodnu oznaku tog 1,6 HDi jer on postoji u više varijanti (u različitim godištima) pri čemu je za određene varijante dozvoljena upotreba npr. samo Ineo First 5W-30 ali ne i Ineo ECS 5W-30 (što je donekle mdiskutabilno, ali je PSA tako propisala).
Ukoliko je tom motoru dozvoljena upotreba ulja po PSA B71 2290 odnosno Ineo ECS 5W-30 - onda bi sasvim došlo u obzir upotrebiti FAM-ov Fenix Energy PSA 5W-30 (koga inače lično koristim). Nekada sam to ulje plaćao sa pdv oko 1000 din za litar, međutim pre par meseci kada sam ga kupovoa od distributera Valvoline-a (koji je kupio deo kruševačkog FAM-a) to ulje sam platio bitno jeftinije, nešto oko 2400 din za 4 L. Distributer je firma u Beogradu pod nazivom West Beocar (morao sam da uplatim u pošti po njihovoj profakturi koju su mi poslali na mail, pa da im to odnesem u ulicu Dobropoljsku na Autokomandi, pa su mi tamo dali pakovanje ulja. Naravno, pre toga se treba čuti sa njima da li imaju to ulje u magacinu koji im se nalazi na istom mestu.).
Inače, totalova ulja su ionako ne baš skupa, pa tražiti jeftinije od toga, nisam siguran da bi se moglo naći, s tim da ovaj pomenuti famov egzemplar trenutno ima takvu cenu, a dugo je bio bitno skuplji od Ineo ECS. U vreme kada su ga tek razvili, iz FAM-a mi je napomenuto da ima najmoderniji paket aditiva što je bilo sasvim tačno za tadašnji trenutak. Međutim, za sadašnje prilike je to nešto standardno (npr. detergent na bazi kalcijum-sulfonata u kombinaciji sa baznim uljem III grupe.).
Sa obzirom da se voza relativno kratka gradska vožnja - to favorizuje upotrebu tanjih ulja kakva su po ACEA C2, iako ne bi bila prevelika greška upotrebiti i nešto deblja/viskoznija ulja kakva su pomenuta po ACEA C3 (dakle nisotec autoline 5W-30).
Suštinska razlika između ACEA C2 i ACEA C3 ulja je u najnižem HTHS, odnosno (najjednostavnije rečeno, mada ne baš tačno) u minimalnom viskozitetu - a to za praksu znači da nekome ko je skloniji oštrijoj vožnji eventualno (donekle) može više odgovarati nešto deblje ulje, dakle po ACEA C3. Naravno - pričamo o dizelima koji poseduju DPF, a za drugačije motore je priča (nešto) drugačija.
Obrni/okreni - za taj motor prvo da vidimo koja mu je kodna oznaka (to se može videti iz VIN tj. broja šasije), a sva je verovatnoća da mu je preporučeno/autorizovano za upotrebu i Ineo ECS. To ulje mu je praktično default i čovek bi morao da ima dobar razlog zašto bi umesto njega upotrebio neko drugo ulje.
Za mene lično jeste bitan razlog da upotrebim FAM-ovo ulje umesto totalovog, a verovatno bih upotrebio i Nisotec Autoline 5W-30 iz sličnog razloga zbog koga sebi favorizujem upotrebu kruševačkog ulja.
Međutim, na ovako postavljeno pitanje - mislim da onaj koji ga postavlja treba da bude upoznat sa člinjenicom da oba pomenuta domaća ulja (kao i što je slučaj sa gomilama ulja drugih, najrenomiranijih/najpoznatijih proizvođača) nemaju odobrenje (koga inače PSA naplaćuje 70,000 evra, donekle štiteći tako Total) po PSA normama.
To znači da su za PSA totalova ulja default.
Što se tiče HDI motora (osim onih u poslednjim godištima koji zahtevaju ulja po najnovijim PSA normama) ako neko ne pita za cenu - mislim da je odličan izbor upotrebiti Mobil1 ESP 5W-30 (ima odobrenje po PSA B71 2290, a zadovoljava ACEA C2 i ACEA C3 istovremeno) kao i vrlo slično ulje koje je Total koncipirao kasnije od ineo ecs - Ineo Efficiency 0W-30. Oba ova ulja su za nijansu deblja/viskoznija od većine ulja po ACEA C2, i zbog toga se mogu razmatrati kao zgodan izbor i za najteže uslove pod vrlo visokim ambijentalnim temperaturama kakvima smo izloženi u proteklih par nedelja (a iz sličnog razloga bi moglo da bude zgodno upotrebiti nisotec autoline 5w-30).
Ipak, znajući sve to gore pomenuto - lično bih opet upotrebio/izabrao famovo, ili npr. nisotec ulje (ili galax ili optimu, odgovarajuće varijante).
Ja sebi tako, a ko nije siguran ili ima bilo kakve sumnje u drugačije izbore osim onih koje je propisala PSA - drži se servisne knjižice i onoga što piše u njoj (ili u tzv. Planu Održavanja za taj konkretni auto, u šta se ima uvid na PSA servisnom sajtu).
Srećno.