Опет полеће "Ласта"
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/2160/Преносимо/1472233/Опет+полеће+%22Ласта%22.html
Авион "Ласта", који је Србија властитим средствима развила, после реализованих модификација испуњава услове за савремену основну и почетну обуку и за 2014. годину планирано је да он поново буде уведен у оперативну употребу, наводе за Данас у Министарству одбране. Они наглашавају да је, такође, планирано да се до краја 2021. године, у сарадњи са страним партнерима, модернизује авион "супергалеб Г-4" у "супергалеб Г-4МД".
Овом модернизацијом Г-4 ће задовољити захтеве савремене напредне и борбене обуке, попут ваздухоплова исте категорије у свету - кажу у министарству.
С друге стране, током ове године, тачније од септембра, у стално борбено дежурство система противваздушне одбране поново су уведени и авиони МиГ-29. Наиме, због недостатка резервних делова и недовољног броја сати налета, у дежурним снагама су више од четири године били авиони МиГ-21.
Но, мајор Никола Ковачић из Команде Ваздухопловства и противваздушне одбране за наш лист објашњава да је у претходним годинама извршен генерални ремонт МиГ-29, у склопу ког је урађена и модернизација дела опреме и уређаја.
После ремонта и периода потребног за увођење пилота у тренажу, авион је 2009. уведен у састав дежурних снага противваздушне одбране. Потреба за додатним усавршавањем и оспособљавањем младих пилота, као и сложена и отежана набавка резервних делова, условила је да се авион и драгоцени ресурс тежишно ангажује на обуци младих пилота и обезбеђењу квалитетног пилотског кадра.
Током ове године, интензивирањем летења, завршетком преобуке и борбеног оспособљавања пилота за овај тип ваздухоплова, створени су сви неопходни услови, па се авион МиГ-29 од септембра поново налази у дежурству у систему противваздушне одбране - наводи Ковачић.
У МиГ-29, за сада нашег најсавременијег авиона, сели су и нови пилоти. Но, услови које треба да испуни неко ко жели да постане пилот овог авиона нису нимало једноставни.
Кандидат мора да испуни све здравствене критеријуме на Ваздухопловно медицинском институту за наведени тип ваздухоплова, затим да током летачке обуке има одличне оцене, да поседује све неопходне способности које су захтеване за пилота ловачке авијације, а по препоруци наставника летења за даљом обуком на ловачкој авијацији, те да има завршене све профиле обуке на другим типовима ваздухоплова, пожељно на МиГ-21 - истиче Ковачић.
Безбедан ваздушни простор
Говорећи о години која је на измаку, мајор Ковачић из Команде Ваздухопловства и противваздушне одбране (ВиПВО) каже да је 204. ваздухопловна бригада (вбр) Војске Србије у 2013. реализовала редовне летачке задатке, а као тежишни издваја непрекидно дежурство у снагама за контролу и заштиту ваздушног простора Србије, што је уједно и главни задатак ВиПВО у миру.
"Сматрамо да овај задатак успешно извршавамо и да је ваздушни простор изнад Србије сигуран и безбедан. Као највећи успех 204. вбр у овој години истичемо чињеницу да су сви планирани редовни и ванредни задаци реализовани без угрожавања безбедности летења и критичних ситуација", каже Ковачић.