Stranica 16 od 224

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 30 Jun 2012, 19:40
od Sloba
zuzazu napisao:To mu je realna cena (cim ga prodaju za toliko).
Đavola je realna. Prodaju kola, i to jedva, sa 100-200€ zarade, što je za kupce super, ali dugoročno nije jer će ceo sistem ovim tempom otići u pm. Više neki plac u Šapcu uzme na polovnjaku od 5.000€ nego Eurosumar na novom SX4.

Već su distributeri počeli da se osipaju, neki će tek pući, a za to su donekle sami krivi jer su u trci sa konkurencijom ubijali i sami sebe. Koliko god da prodaju, a prodaju manje u odnosu na ranije godine, sa ovakvim maržama imaju veće obaveze od prihoda. Školski primer recesije i bankrota.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 05:10
od zuzazu
misha napisao:Tako je,kao sto Yeti 2.0 TDI realno vredi 15.500e. ;)
Koji li je tvoj problem?

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 10:10
od Heinz
Slobo, ne bih se složio. Popustima rasterećuju lager, dobijaju sigurne radne sate u servisu i zaradu na delovima. OK, više zarade kad prodaju kola sa većom maržom, ali su njima pale i cene u nabavci novih kola. Inače, ko ne zna, prodaja novih vozila učestvuje sa manje od 50% u ukupnoj zaradi. Više se zaradi na servisu i dodatnoj opremi, rezervnim delovima... Primer, na 500 prodatih vozila godišnje, računa se 2500 vozila u servisu. Pa puta broj radnih sati...

Одг: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 10:21
od sasa lbg
Mislim da niko od vas ne zna kolika je fakturisana vrednost auta nekog proizvodjaca kad stize u Srb. tako da ne treba ni komentarisati ...
Ja sam bio iznenadjen kad sam saznao da kombi vozila da neimenujem proizvodjaca i uvoznika pre carinjenja ,poreza... "kostaju" 10000 i manje eur....pa vi sada vidite :)
Ne brinem se previse ni za jednog od uvoznika,narocito za one koji fingiraju poslovanje ....



Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 10:38
od zuzazu
@Heinz

:plusone:

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 10:54
od Paja
Činjenica je da mnogi dileri pucaju.
Po onome što sam čuo, i u šta nemam razloga da sunjam, Vitro je izgubio i zgradu u Radničkoj i licencu koju preuzima Delta, Verano je u blokadi preko milion eura, Mazda na Dušanovcu se zatvara kao i mnogo dilera po unutrašnjosti. Čak se i Mercedes povlači i predaje tržište nekom ko će ga zastupati.
Beograd je najmanje ugrožen jer je tržište najveće pa samim tim i zarada od post prodaje, ali je unutrašnjost Srbije u velikom problemu.
Zarada na akcijskim vozilima je 100 - 300 eura. Kada takvu cenu da Eurosumar kao uvoznik je jedna priča jer je verovatno pražnjenje lagera i jurenje obrtnih srestava, a druga priča je kada dileru uvoznik nametne takvu cenu. Taj diler mora da se ozbiljno naprodaje da bi zaradio samo da reživi.
Problem je i što je najveći kupac - država prestala da kupuje kao ranije.
Sve u svemu pitanje je ko će preživeti krizu.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 10:56
od Geza
Veće su šanse da preživi neko ko nudi jeftinija vozila. Fiat, Škoda, Dacia ...

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 11:02
od trojanac
Idemo malo u off topic, ali budimo realni i pogledajmo ko još od distributera "stoji na nogama" ? Mnogi pucaju, posebno ovlašćeni distributeri po Srbiji, dok generalni uvoznici još kako-tako opstaju jer prvenstveno ne žele da izgube licencu. Ne pomažu ni neverovatni popusti, besplatno održavanje i kasko, kao i druge slične akcije kojima pokušavaju da privuku kupce.

Prodaja u prvoj polovini 2012. manja za 44%
Pad prodaje automobila u Evropi

Sve u svemu, koliko god bilo neverovatno, može se očekivati još odličnih ponuda, posebno u ovom letnjem periodu kad je i u godinama najbolje prodaje, tokom leta prodaja bila slaba.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 11:18
od Sloba
Heinz napisao:Slobo, ne bih se složio. Popustima rasterećuju lager, dobijaju sigurne radne sate u servisu i zaradu na delovima. OK, više zarade kad prodaju kola sa većom maržom, ali su njima pale i cene u nabavci novih kola. Inače, ko ne zna, prodaja novih vozila učestvuje sa manje od 50% u ukupnoj zaradi. Više se zaradi na servisu i dodatnoj opremi, rezervnim delovima... Primer, na 500 prodatih vozila godišnje, računa se 2500 vozila u servisu. Pa puta broj radnih sati...
Sve to stoji, ali zar tako nije bilo i kada su zarađivali 1.000€ po jedinici, umesto današnjih 200€? Onih 1.000€ zarade je nudilo razvoj i širenje mreže, lepe salone, veći broj zaposlenih (koji su redovno dobijali platu), a ovo danas je tavorenje i puko preživljavanje. Istina je da akcije služe za čišćenje lagera, ali tome su služile i pre 5 godina, ali opet sa puno većom zaradom nego danas. To što su cene takve kakve jesu govori da mušterija nema i da su dileri spremni da rade i sa minimalnim zaradama samo da bi ostali u igri. Sve što sam rekao odnosi se na Eurosumar i Beta motors jer je od Suzukija krenula priča u ovom pravcu, ali ne sumnjam da je i drugima bolje.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 11:49
od milosdoktorabs
ibiza style sa lau felnama kao ova danas na akciji je pre 3 god kostala 14000 a sada,10000.Fabricka cena je ostala nepromenjena samo su zarade dilera mnogo manje.Ranije su na B segmentu zaras=de isle i do 1500 eur u zavisnosti od opremljenosti a prosek je bio 1000.Sada je to 200 do 300 i na to dodajte metalik boju jer fabrika metalik dodatno ne naplacuje vec to cini diler.

Re: Одг: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 12:24
od Delija
sasa lbg napisao:Mislim da niko od vas ne zna kolika je fakturisana vrednost auta nekog proizvodjaca kad stize u Srb. tako da ne treba ni komentarisati ...
Ja sam bio iznenadjen kad sam saznao da kombi vozila da neimenujem proizvodjaca i uvoznika pre carinjenja ,poreza... "kostaju" 10000 i manje eur....pa vi sada vidite :)
Ne brinem se previse ni za jednog od uvoznika,narocito za one koji fingiraju poslovanje ....


Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Kad kupujes novi auto dobijas sve papire jer bez njih ne mozes da registrujes auto, tako da jako dobro znas sve relevantne cifre.
Krivo mi je samo sto nisam fotokopirao za mog Civica...

Elem, ne brinite se vi za distributere - pucaju samo oni koji su u biznis plan uracunali hiljade evra zarade po automobilu :glavomuzid:

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 13:55
od Texonja
Porsche Cayman koji je u maloprodaji 56.500 eur je usao sa papirima na 28.000 eur, na sta treba dodati porez i carinu. Takodje nisam kopirao i takodje sam morao dati taj papir u SUP-u, pa ako neko ne veruje neka me preskoci... Inace su ga ovi iz Porsche Ade dali Mozzartu po 50.000 eur, verovatno jer je sa njim zajedno kupljen i 1x Cayenne, 1x Golf i 9x Polo.
Mozda otkrivam neke poslovne tajne, ali je&e mi se za Porsche Adu, kao sto se i njima je&e za mene, trolovi bezobrazni. Ne znam samo dal' je bezobrazniji servis ili prodaja.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 15:11
od Stjepa
Bice ovo malo duzi post, ali mislim da ga vredi procitati. :)
Mada cudno bi bilo da napisem post, a onda sam sebe pokopam i kazem kako nije vredan citanja :kezo:

Ova prica oko zarade 200-1000e po vozilu me zaintirgirala pa sam malo googlao. Priznajem ne podrobno, vec samo onaj prvi sloj leda. Cisto malo da zakopkam i da stvorim sliku o tome u glavi:
Dilera, samim tim i marku vozila, sam izabrao po sopstvenom nahodjenju: http://www.toyota-centar.rs/toyota/?naslovna,33.
Pa da kazem sta sam primetio i sta mislim:
Prostom matematikom iz cenovnika dobijam cena sa carinom i PDV-om / cena bez carine i PDV-a = 1.29...=~ 1.3 Recimo da je se diler ugradio u cenu pre dodavanja carine i pdv-a. Tebe kao kupca interesuje krajnja racunica - koliko ces morati da platis pa nek se oni dogovore oko podele kolaca.
I onda visis akcijsku cenu: http://www.toyotaadria.com/rs/pdf/cenov ... av4awd.pdf
Uhvatimo se za model RAV4 2,2 D-CAT Elegant Cross Sport A/T6, gde vidimo da je prvobitna formirana cena 34850e. A onda je data akcijska u iznosu 31750. => Razlka 3100e u korist kupca. Ako se drzimo koeficijenta 1.3 i pretpostavimo da zdusno diler i drzava (sa dazbinnama) omoguce popust od 3100e => diler je omogucio =~2385e. U prevodu on je od svog kolaca resio da zakine 2385e, ako ne i celih 3100 (pretpostavka da se drzava ne igra ulogu u popustu na ustrb dazbina).
Ako se neko odrice 2385e u nasu korist, pa koliko je on sebi u opste zacrtao prvi put zaradu? Sad je resio da umesto 2585e zaradi 200e? Cenim da nije bas dotle doslo, tj da diler i dalje ima zaradu na vozilu koja se krece po nekoliko hiljada evra.
Prevedeno opet malo u koeficijente: 2585/200=12.925. Pa onda primer kako bismo razumeli na sta ciljam - osoba X zaradjuje 60000din mesecno, ali eto stisla kriza i osoba X resi da koriguje svoju zaradu na dole kako bi imala posla i dalje. 60000/12.925=~4642.
Da li biste vi pristali da svoju platu korigujete sa 60000din/mesec na 4642din/mesec?
Pa na koliko biste onda pristali da korigujete platu samo da i dalje radite? => Eto sami cete dati odgovor o tome sta mislim koliko dileri i dalje zaradjuju na prodaji jednog automobila i nakon korekcije cene koja je daleko od zanemarljive.


Ne gledam ovde nase dilere kroz nisan zbog ove zarade. Cak naprotiv, slazem se sa Slobom i kazem da i treba da zarade. Kad kazemo diler, to nije jedna osoba. To je ceo lanac ishrane. I u tom lancu svako dobije po malo od te zarade, pocev od osobe zaduzene za higijenu (malo lepsi naziv za cistacicu/cistaca, cisto da se razumemo) u zgradi dilera, preko ostalih zaposlenih pa do samog vrha i dazbina koje se placaju za funkcionisanje zgrade zastupnistva. = Sio mu ga Djuro ako bi od 200e po komadu mogli da se pokrpe za bilo kakvo funkcionisanje. Pa morali bi prodati na stotine vozila mesecno sa tolikom jedinicnom zaradom da bi u opste opstali. A dajte mi jednog dilera u Srbiji koji svakog meseca proda 100vozila. Tako da slazem se sa Slobovim postom koji je bio upucen kao odgovor Heinzu.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 16:12
od dragvorl
Ne treba samo zaboraviti nesto sto je mislim vec ponavljano, a to je da je naglasak zarade na post prodaji, delovima i odrzavanju, kako za dilere tako i za fabrike.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 01 Jul 2012, 16:16
od milosdoktorabs
cena moje FABIJE sport tj,fabricka cena je bila 6700 eur a ja sam je platio sa svim dodacima 13840 eur te 2008.
Gde se dede 7100 eur tj jos jedan auto_ :srbin: