Stranica 16 od 30
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 15:00
od Day Walker
Ma jok, ja mislio samo na sam far na svemircu, posto je isti u verziji sa i bez xenona.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 17:33
od Delija
Nije isti, samo jako lici jer nema socivo. Xenoni u obicnim farovima ne rade bas najbolje iliti imaju nezeljene "artefakte".
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 17:43
od McGruja
Mesec osvetljavaju
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 21:48
od mikiwolf
Ako ćemo baš sve po propisima (što je ovde omiljena disciplina) ima velike razlike i između halogenih i xenon projektora jer i oni onda nisu napravljeni za isti izvor svetlosti što je već ranije duhovito ilustrovano, a da ne govorimo o tome koliko halogeni projektori bez autonivelacije sa višestruko jačim xenon sijalicama mogu da zaslepe dolazeca vozila jer imaju značajno jači snop svetlosti. To je pogotovo izraženo na prevojima i neravnim deonicama puta kao i kod ubrzavanja.
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 21:50
od Grujic
Nema autonivelacije veze sa time, i da je imaju ako prste xenoni ona ne pomaze
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 22:02
od mikiwolf
Nisam tako nešto ni napisao, pomenuo sam ugradnju xenona u halogene projektore bez autonivelacije kao i naknadnu ugradnju xenon projektora u obične farove. Kod takvih farova se javlja drugi problem jer višestruko jači snop svetlosti bez autonivelacije mnogo češće zaslepljuje nadolazeća vozila nego fabrički xenoni.
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 22:07
od Delija
Ne bih se slozio sa tobom iliti rekao bih da situacija uopste nije toliko ozbiljna kakvom je predstavljas (daleko blaza od xenona u obicnim farovima bez sociva) jer je snop kod projektora kao isecen ziletom, tako da tu nema sta da smeta ako je visina dobro podesena. Jedini izuzetak mogu da budu izrazena uzvisenja, ali to je bas retko.
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 22:09
od Grujic
Ma poenta je da nivelacija nema takvog uticaja kao sto mu ti dajes
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 22:12
od mikiwolf
Kod projektora je cutoff perfektan, nema tu dileme, ali činjenica da tako pojačan snop svetla izlazi iz projektora bez ikakve aktivne nivelacije dovodi do priličnog zaslepljivanja vozača koji idu u susret. Ovo naravno ne važi za vas iz Vojvodine, kod vas je sve ravno, ali nama u brdovitijim gradovima ovakve situacije su prilično česte

Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 22:28
od nuk
Verovatno da si upravu ali ni fabrički ksenon projektorski farovi sa autonivelacijom često ne mogu da isprate neravnine na putu dovoljno brzo pa dolazi do zaslepljivanja a u to slučaju isto važi i za obočan far sa halogenom sijalicom i efekat je daleko blaži od konstantnog zaslepljivanja prilikom mimoilaženja
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 22:39
od Paja
Nema te autonivelacije koja može da isprati naše puteve.
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 22:45
od mikiwolf
Da, i fabrički xenoni tj. njihova autonivelacija ne može da odreaguju uvek dovoljno brzo, ali to ne znači da je nepotrebna.
Iz nekog ličnog iskustva sam primetio da u reflektorskim farovima najviše rasipaju oni sa H7 sijalicama kada se stave jeftini H7 xenoni koji nemaju maskirane delove na samoj sijalici dok kvalitetnije H7 gde su pojedine zone sijalice zacrnjene mnogo manje rasipaju. H4 sa onim metalnim oklopom su u startu mnogo bolji po pitanju rasipanja ali i tu dosta zavisi od primerka sijalice. Dobro sklopljena H4 može da ima minimalno rasipanje. Na većini reflektorskih farova ima minimalnog rasipanja i sa halogenim sijalicama ali zbog mnogo slabijeg intenziteta svetlosti to nije upadljivo. Isprobavao sam razne varijante na više različitih farova i rezlike su od katastrofalnog do sasvim korektnog, što može da se vidi i na ulicama, imamo vozila koja zaslepljuju i u sred bela dana a viđaju se i ona gde je sve ok.
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 22:51
od Xepoj87
Autonivelacija sluzi da spusti far kada je auto pod opterecenjem, nema nikakvog efekta kod rupa i neravnina.
Kod e klase iz 96e godine, xenonski i halogenski far se dosta razlikuju. Naravno, bez ikakvog sociva, svetla ne oslepljuju.
Opet, drugacija konstrukcija fara je obavezna.
Sent from my Sony
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 23:18
od nidza
Ranije je bila stalno aktivna, ali sad mislim da nije po novim propisima, već reaguje samo na opterećenje. Poprilično je kasnila sa reakcijom tako da je bila više štetna nego korisna.
Tapatalk
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Poslato: 19 Dec 2014, 23:33
od Paja
Upravo se o tome radi. Mi opet imamo svoja pravila koja su na štetu svih.
Autonivelacija nije neophodna. Dovoljna je i ručna ako vozač ima i malo tehničkog znanja i vozačke kulture. Prskalice su isto sviranje, a njih je bar lako ugraditi.
Suština je da mi kažemo ne mogu xenoni i tačka. Time gube svi. Vozači preglednost, uvoznici profit, država poreze...
U nekim normalnijim državama su načelno dozvojeni ako imaju atest pa je tako pun web xenon setova sa TUW i sl sertifikatima za konkretan model. Uvezeš set, daš ga na sertifikaciju, ako far ne rasipa preko dozvoljene granice evo ti pečat uvozi do mile volje i nek ljudi ugrađuju. Dobro svima.