Ne i ne, ne valja ti ceo koncept računa.
Pošto si se zaista potrudio da nacrtaš ono što je matematički formalno korektno i hvala na tome evo i ja da se potrudim da ti nacrtam opisno gde mašiš suštinu u odredjivanju novčane uštede i time isplativosti ugradnje.
Primer 1
Troši se u vožnji 11 litara benzina na svakih 100km, znači ideš od Beograda do Preševa 390km, ajde da zaokružimo 400km i za taj predjeni put se potroši 44 litre goriva.
44x 134,40din tj. 5913,60 dinara
Troši se u vožnji 12,3litara plina na svakih 100km nakon zagrevanja motora na radnu temperaturu, znači ideš od Beograda do Preševa 400km i za taj predjeni put se potroši statistički 0,26litara benzina (za recimo prvih 10km) + 48,0 litara plina.
0,26x 134,40 + 48x 72,4 tj zajedno oba goriva 3475,20
Ušteda na gorivu 5913,60 -3475,20 iznosi 2438,40 ili 6,096 dinara po 1km
Znači ušteda nije 2,3din po 1 km već 6 dinara, za ovo putovanje.
Takodje, ne može auto da potroši 47% više goriva na plinu nego na benzinu pri istim uslovima korišćenja iz prostog razloga
TNG sadrži energiju 25,5 do 28,7 Megadžula po 1litri.
https://en.wikipedia.org/wiki/Autogas
Benzin sadrži 33,6 Megadžula po 1 litri
https://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Energy_content
što je identična količina energije potrebna i potrošena za pokretanje auta na bilo koje od ova 2 goriva.
Zakon o održanju energije uvek važi.
33,6 /25,5 je 31,7% više litara potrošenog TNG najgore sipane mešavine a 17,1% više litara potrošenog TNG najbolje sipane mešavine i to u odnosu na benzin.
Znači, benzin + 17 do +32% je opseg očekivane više potrošnje TNG za predjeni identični put u identičnim uslovima.
Prosto nije moguće više uneti energije (u litrima TNGa) nego što će auto utrošiti za svoje kretanje.
Benzin kod TNG konverzije se koristi prevashodno za zagrevanje a vožnja nakon toga je na TNG sa 0grama benzina. I prilikom zagrevanja puno litara benzina se potroši dok auto stoji u mestu, na semaforu a predje 0 metara a što takodje treba uzeti u obzir.
Zato su "matematiike" uštede u ceni po km vrlo promenljive i šarolike i jako zavise od načina korišćenja vozila. Ako su kratke relacije sa hladnim motorom i vozi se najveći deo predjenog puta na benzin onda je ušteda minimalna, ako su duže relacije od barem 30tak km onda je potrošnja benzina u ukupnom predjenom putu mala a glavnina potrošenih litara je TNG i naravno najveća ušteda.
Način na koji ti postavljaš podatke potrošnje goriva nije dobar, pa otuda i dobiješ neadekvatne procente kako povećane potrošnje plina tako i uštede novčane.
Potrošnja goriva jednog motora je drastično različita kada je hladan (obogaćena smesa, nema regulacije smese) i kada je na radnoj temperaturi (smesa stehiometrijska sa elektronskom regulacijom).
Kao što se vidi u mom primeru auto se pretežno koristio za kratke relacije i dosta stajanja /rada na leru/ pa je visok odnos udela benzina u odnosu na udeo plina.
Inače, u tim uslovima samo na benzin kratke vožnje sa nezagrejanim motorom potrošnja benzina ide i do 20litara jer tada ubedljivo neekonomično troši benzin dok se zagreva uz jako bogatu smesu.
Veliki motor 2300ccm + automatik a ta kombinacija guta gorivo
A šta bi sa pitanjem podataka za tvoj auto nakon 5500+5500km, koje su brojke dugoročno na više desetina hiljada km?
ps. postavio sam 2 linka za potrošnju goriva Astre H na spritmonitor.de i kao što se vidi i sami Nemci za prosečnu potrošnju plina navode vrednost bez ono malo benzina za zagrevanja.
Tako i kod nas majstori navode, tako navode i proizvodjači automobila kada daju zvanične podatke o potrošnji bi fuel modela auta.
Ne sabira se potrošnja plina + potrošnja benzina.