Eeee, nisam ovo ocekivao, ali automatik mi se svideo.
Zadnjih 10ak dana vozim dva potpuno ista auta, sa istim motorima, samo je jedan manuelni sa 6 brzina, a drugi je automatik sa 5.
U pitanju su E klase 220 CDI, restilizovane sa 170 konja, avantgarde oprema oba. (dakle, lezanje na putu isto)
Paaa, da krenemo
Generalno me smara Mercedesov menjac sa 6 brzina pri kretanju. Ima neverovatno kratku prvu i drugu brzinu, bukvalno, samo za kretanje.
Pracenje kolone moze da bude malo naporno ako potraje. Pezo je znatno laksi i prijatniji za voznju u takvih situacijama.
Brzine su i generalno kratke (al ubrzava kao da ga neko sutne u dupe) i u gradu je potrebno dosta rada menjacem da bi se potrosnja odrzala na nekom nizem (normalnom) nivou. Sam menjac je izuzetno precizan, ali jednostavno E sa 170 konja + manuelni menjac nisu kombinacija za grad.
Automatik je naravno skroz druga prica. Uvek si prvi na semaforu, bez jurcanja, davanja jaceg gasa itd.. Sem ako sa manuelnim cekas zeleno sa stisnutim kvacilom i menjac u prvoj.
Nekako je mnogo opustenija voznja, opustenije je i jurcanje gradom, jer pri neplaniranim manevrima ne moras da skaces na menjac. Kompletno ponasanje auta regulises desnom nogom. Upravo to je i bio najveci problem izmedju mene i automatika.
Napravio sam nekih 2500km za nedelju dana sa ovim kolima, u svim uslovima, od gradske guzve, do auto-puta i magistrale (ibarska + sicevacka).
Na otvorenom mi se mnogo, mnogo vise svidjao manuelni, posle prve voznje automatika. I sada sam prilicno siguran da je manuelni brzi u takvim situacijama. Nekako je agresivniji kad se stisne gas.
S druge strane, sa automatikom sam se svadjao oko menjanja brzina. Generalno je bilo ok, al imao je situacija da se zaglupi. Npr na magistrali se penjem uzbrdo, konstantan gas, u trecoj je na 2500o/min. Ja pokusavam da ga nateram da promeni u cetvrtu, drzim gas konstantno pa ga lagano popustam, al on i dalje ostaje u trecoj. Onda sam ga manuelno prebacio u cetvrtu, i ostao je tu bez da se buni.
Bilo je par slicnih situacija, ali sam onda shvatio da je sve u nacinu davanja gasa.
Nevezano sto je u C modu, i dalje ce prilikom naglog dodavanja gasa saltati na jako visokim obrtajima. pritom, ne treba da bude gas pritisnut do kraja. Dovoljno je da se naglo stisne papucica samo par cm, i on ce to prepoznati kao promenu nacina voznje.
Ukoliko se lagano dodaje gas, makar i do kraja, on ce saltati na 2000-2500. U gradu normalnom i stalozenom voznjom salta na savrsenih 2000 obrtaja i ima potrosnju kao manuelni. Pritom je voznja savrseno glatka, za razliku od manuelnog s kojim mora da se oseti pogotovo 1>2.
I jos jedna stvar. Peta brzina na automatiku :trljamoci: Na 165-170kmh je tek na 3000 obrtaja :trljamoci:
Potrosnja, koju sam ocekivao dosta visu za automatik mi je u gradu bila 8.5 litara, na otvorenom oko 6-6.5.
Dakle, ja koji sam bio kategoricki protiv manuelnog, vise nisam. Nisam nesto odusevljen, ali pocinje vrlo da mi se svidja
