Stranica 151 od 219

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 13:44
od nikaragva
Koliki je procenat povratnika od onih koji su bili na robiji?
Bukvalno svi za koje znam (zivim u malom mestu) da su bili na robiji, kada su izasli, bavili su se apsolutno istim poslom.
Ne 70%, ne 90%, nego 100%.



Imas recimo na putu BP-NS, jednu benzisku pumpu, gde cak i nema ogranicenja. Mislim nije 60, kao na nekim drugim slicnim mestima.
Bila puna linija, jer je nepregledna krivina, sve po PS.
Onda su stalno preko pune skretali na tu pumpu i izlazili sa nje.
Tako da su na kraju napravili isprekidanu liniju da to ipak bude po zakonu.

Poserem se na taj zakon, na onog ko ga donosi i na onog ko ga implementira.

Da se ja pitam, to pumpe bi stajala metalna bankina. Ima ulaz sa druga strane iz sela, 50m dalje.


Imas takvih nebuloza gomilu svuda po Srbiji sigurno. Vise bi doprinelo bezbednosti da se takve gluposti rese, nego sto ce nekog sa 81km/h zaustaviti presretacem koji kosta 100 hiljada i koji je napravio hiljadu i jedan prekrsaj da bi ga zaustavio.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 14:00
od goblin
Nikako se ne slazem da je politika represivnih mera kaznjavanja usmerena ka podizanju bezbednosti saobracaja, apsolutno sam uveren da je prvi i glavni cilj punjenje budzeta pa tek onda ostali usputni rezultati ako ih uopste i ima.
Ne kazem da se represivnim merama i kaznjavanjem ne postize i odredjen stepen povecanja bezbednosti, ali ne treba mazati oci da je drzavi u tom slucaju bezbednost bila na prvom mestu poreg glavnih ciljeva a to je iskljucivo harac.

Kada pocnu drasticnije da ulazu u putnu mrezu (asvalt, prosirivanje, signalizacija svih vrsta, ograde, zastita od odrona....).
Kada vidim represivne mere policije i prema ucesnicima u saobracaju koji na drugi nacin ugrozavaju bezbednost, ne mozes da prodjes 100-200km nocu a da ne naletis na nekoliko vozila sa delimicno ili potpuno neispravnim stop svetlima, a o rastemovanim farovima da ne pisem... pa sve ostale tehnicke neispravnosti koje direktno ugrozavaju bezbednost, pa traktori koji iznose blato na asvalt, pa neadekvatno obezbedjen teret koji se prevozi (opet na prvom mestu mislim na poljoprivredne proizvode poput transporta repe)....
Kada vidim da se ozbiljnije pristupa odrzavanju putne mreze (ciscenje snega, posipanje leda, sredjivanje rupa nakon zime...).
Kada vidim da se tehnicki pregledi rigorozno kontrolisu da ne moze proci vozilo koje nije u besprekornom stanju.
Kada vidim da auto skole ne izbacuju kadrove koji jos uvek nisu spremni za saobracaj.
Kada vidim da ne moze za volan stariji covek koji fizicki vise nije sposoban adekvatno da reaguje....
Kada vidim OZBILJAN rad na edukaciji (ovo sada je smejurija)...

E kada vidim da sa istim zarom i entuzijazmom krenu da resavaju ove probleme koji zahtevaju jos vise ulaganja nego kupovina radara i presretaca a za uzvrat nemaju nikakve ekonomske koristi osim cistog podizanja bezbednosti... e onda cu opravdati i represivne mere i akcije poput reketiranja vozaca zbog nevezivanja pojasa i prekoracenja brzine na nebuloznim deonicama i preticanje kolone gde se sleper vuce 40km/h na pravom putu.........

A uz sve to, posebna je tema i resavanje korupcije. Realno gledano evo ja od 50 zaustavljanje realno dobijem mozda 2-3 prijave. Pritom uopste ne mislim da pozivanje na veze, vec se 95% zavrsava iskljucivo cascavanje i ne treba se folirati da se stvari drugacije odvijaju kada je to realnost.
Mozda meni prvom ne bi odgovaralo da se korupcija na neki nacin iskoreni, ali nikada necu reci da je to lose zbog toga sto meni licno ne bi odgovaralo.

Ali sve dok ne vidim da drzava radi bas konkretne poteze sa GLAVNIM CILJEM podizanja bezbednosti, a ne akcije koje sluze ISKLJCIVO za punjenje budzeta a prica o bezbednosti se koristi samo kao propaganda za zamazivanje ociju javnosti, do tada imam svoj stav i nacin ophodjenja koji se nece menjati.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 14:04
od HKS
Kad se podignu plate, nek se dižu i kazne :) Ovako je to čisto punjenje budžeta i lomljenje kola na "slabijima". Zna se ko će i dalje suvereno vladati putevima. :cool!:

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 14:05
od H4wkeye
Mislim da je jos jedan problem nas mentalitet. Skoro sam pricao sa jednim taksistom, sto nije vezan, kaze ma ja u gradu slabo se vezujem male su brzine nije strasno. Tako isto ljudi sto prevoze decu van sedista ili napred bez pojasa. Ma samo do prodavnice, drzim ga ja lepo. Niko od njih pojma nema sta bude kada se sudare vozila pri 50km/h, a da nije vezan.

Mislim da svima treba pokazivate one video klipove, gde se lepo vidi sta se desava pri sudaru sa decom itd koja nisu vezana, kako lete po kabini, prolecu kroz prozore, soferku itd. Nimalo lep prizor za gledati u stvarnosti kada se ne daj Boze desi.

Pre par nedelja je bio tezak udes u Cirikovcu, klinac slavio rodjendan i sa Audijem A8 4.2 motor sleteo sa puta sa nekih 200km/h i isekao drvo. To je ona slika sto sam okacio bio. On jos nije bio vezan, taj prizor nije bio lep. Ne bih da pisem ovde sta je ostalo od tela. Suvozac i putnik pozadi preziveli hvala bogu, ovaj pozadi je polomio kuk, dok suvozac je imao nesto teze povrede ali mislim da se opravlja lepo.

Slika

Edit: I hteo bih da napomenem da je akcija koju je MUP sprovodio, a i ovde godine ce verovatno u saradnji sa Navakom ono 1000 mladih vozaca dala odlicne rezultate. Od tih 1000 vozaca koji su praceni nakon te akcije nekih godinu i vise dana, samo je jedan imao laksi udes, nesto bezveze. Ostali nista, a nisu ni kaznjavani cak. E takva edukacija nama treba sto vise.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 14:17
od goblin
Mislis da bi ga na 200km/h spasio pojas?
Ovi sto su preziveli samo treba da zahvale sreci i jakom autu koji ih je koliko toliko zastitio cito da prezive...

Sto se tice vezivanja, moja teorija je sledeca.
Apsolutno se slazem da se treba vezivati, slazem se da se tako drasticno podize bezbednost.... sve je to neosporno.
Medjutim, kao prvo, podrzacu kaznjavanje za nevezivanje kada vidim da drzava o meni brine po gore navedenim stavkama u mom predhodnom postu koje daleko vise uticu na moju bezbednost, a ne tako sto gledaju da me reketiraju.
A sa druge strane, ovo vec pisem samo iz mog licnog ugla i ne odnosi se u globalu. Posto celo leto provodim na motoru, ako uporedim rizik kojem sam izlozen svaki dan kada sednem na taj motor i kada 100% ispostujem sve propise i opremu, opet sam drasticno ugrozeniji nego u bilo kojoj varijanti voznje kolima. Ugrozeniji sam i o samog rizika da uopste i dodje do nesrece s obzirom kako se veliki procenat vozaca ophodi prema bajkerima (ali to je posebna tema), a da ne pominjem moguce posledice i od najmanjeg moguceg kontakta gde je ozuljani branik na kolima vrlo cesto ekvivalent gubljenju zivota na motoru, nazalost. I onda kontam da je u mom slucaju to vezivanje pojasa u kolima kada se vec toliko izlazem riziku nekim drugim aktivnostima, ravno drzanju dijete tako sto pijem koka kolu lajt posle pice u ponoc.

Da ne bude zabune, ne opravdavam nevezivanje pojasa, samo smatram da je kanjavanje neprimereno sve dok drzava stvarno ne pokaze kako se zaista brine o bezbednosti, i da taj vid podizanja bezbednostu i licno mom slucaju nije znacajan.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 14:21
od H4wkeye
Sa 200km/h samo sreca moze da te spase ali ovo su ekstremi. Najvise nastradalih kod nas se je u naselju, ne van naselja. Mislim da je taj odnos 70% prema 30%. A u naselju se najmanje vezuju pojasevi. A bas pri tim brzinama imaju znacajan udeo u bezbednosti.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 14:24
od Floyd
Pojačane kontrole su samo lak način da se dopuni budžet... nije to samo u Srbiji.

S druge strane malo je licemerno da se vozači bune protiv toga.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 14:43
od goblin
Tako je!
Ali u Nemackoj, Svajcarskoj, Austriji.... iako vrse istru represiju ipak ima ogromne razlike.
1. Tamo vidim da drzava stvarno vodi racuna o bezbednosti posto vozim na vrhunskoj podlozi, sve sluzbe obavljaju svoj posao da se ja bezbedno vozim (bolje se ciste putevi, bolje se odrzava putna mreza u svakom smislu...), necu naleteti na neosvetljen traktor ili 30 godina star auto sa zrikavim farovima, necu naleteti na 10cm blata u sred krivine i nece mi padati repa na auto sa kamiona i traktora dok vozim iza njih........
2. Cak i kada dodje do kaznjavanja, ta kazna nece za banalni prekrsaj da iznosi 20-30% on prosecne plate u toj drzavi.
3. Tamo je taj nacin kontrole samo jedan od citavnog niza ozbiljnih akcija i ulaganja koji zdruzeno daju rezultat podizanja bezbednosti, sve to cini jedan ozbiljan sistem koji funkcionise. Dok kod nas imamo SAMO tu represiju kaznjavanja i apsolutno NISTA drugo da funkcionise kako treba.

Velike su to razlike i upravo zbog toga i nije licemerno kritikovati takve akcije.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 14:52
od samo polako
H4wkeye napisao:Sa 200km/h samo sreca moze da te spase ali ovo su ekstremi. Najvise nastradalih kod nas se je u naselju, ne van naselja. Mislim da je taj odnos 70% prema 30%. A u naselju se najmanje vezuju pojasevi. A bas pri tim brzinama imaju znacajan udeo u bezbednosti.
Odakle podatak da je najveći broj nastradalih u naselju?
I da je to zbog nevezivanja pojasa?

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 15:00
od Ji 4Tze
Pa kad pročitaš u novinama o povredama, kroz redove zaključiš da nije vezan. S druge strane, ne pišu imena. I to je edukacija - da piše bar neko ime a ne samo inicijali.
Kao i o bolestima kad se piše, skoro svi umrli od lakše i teže bolesti a ne i od čega a onda se šokiramo ciframa umrlih od kancera...

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 15:14
od samo polako
Nisam siguran da treba donositi zaključke na osnovu novinskih članaka.

Zato pitam postoji li neka analiza?

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 16:57
od H4wkeye
Naravno da postoji. Mozes i sam da procitas, idi na sajt ABS i citaj imas izvestaj i za 2014 i 2015, vrlo detaljan. Cak i u koje vreme od koliko do koliko casova, i kojim danima itd.

Sent from my LG-H500 using Tapatalk

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 17:00
od Mr.Rotor
Ja sam pre par godina imao udes Jeepom u naselju Stepa i dečko koje me udario nekim Pežoom je prošao sa lakšim povredama jer je bio vezan. Da nije bio vezan verujem da bi proleteo kroz šoferku jer se dobrano zaleteo.

Tada u Stepi još uvek nije bilo označeno i nije bilo ležećih policajaca pa su jurili kao nenormalni.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 17:02
od botr
Kad smo vec kod price o pojasevima, upravo sam prisustvovao razbijanju glave :) Sledeca situacija, auto izlazi sa parkinga, ne gleda desno, drugi vozac koji se krece ulicom, s desne strane u odnosu na ovog sto izlazi sa parkinga, uopste ne obraca paznju na auto koji izlazi sa parkinga, verovatno zato sto "ima prvenstvo", kasno koci i dolazi do sudara. Epilog, ovaj sto je imao prvenstvo je zaradio razbijenu glavu, verovatno nije bio vezan.

Re: O presretačima

Poslato: 23 Feb 2016, 17:03
od H4wkeye
A sto se tice pojasa, poslednji broj kojeg se secam da su procenili da oko 125 ljudi bi bilo spaseno da su imali pojas, to nije mali broj. To je petina nastradalih. Racunaj takodje da od ukupnog boja poginulih, dobar deo jedno 40% su pesaci i biciklisti/motociklisti, nisu sve vozaci/suvozaci/putnici. Tako da kazi ako si imao 535 poginulih, od toga ~300 ljudi u motornim vozilima, a vise od trecine jer nije imalo pojas i racunica je jasna.