Stranica 1558 od 1592
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 08:21
od dag81
To je Stjepa.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 08:27
od Dare4x4
Pa o tome vam i pričam.
Zar je normalno da prikolica sa dve osovine ima manju nosivost? To se ciljano radi zbog izbegavanja kočnica.
Zakomplikovali su tehnički za one sa kočnicama, teško je naći teh. pregled koji ih radi i onda imamo ovu situaciju. I ja se lično razmišljam da pređem na prikolicu bez kočnica samo zbog tehničkog ali mi je to prelazak s konja na magarca pa odugovlačim svake godine. Ali došlo se do toga da u krugu od 100km samo jedan tehnički pregled radi ove s kočnicama.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 08:47
od ljubitelj
Nosivost nije direktno vezana za broj osovina, postoje fabrički jednoosovinske prikolice sa torzijom 1.000kg ali glavna problematika kod nosivosti je dozovljenih 750kg ukupne mase (znači uračunata i masa prazne prikolice u to) koju sme da vuče vučno vozilo.
Već za 751kg potrebna je naletna kočnica, bilo da je 1 ili 2 osovine prikolica.
E sad zašto je teško naći adekvatni tehnički pregled je druga tema, i zašto se uopšte vrši tehnički pregled jer to nije postojalo decenijama pa opet ne znam da je ikada iko imao problem tehničke prirode sa naletnom kočnicom.
Ja imam prikolicu 890kg sa Alko Kober naletnom koja je proizvedena 1977. godine i koja i dan danas ima perfektan rad (doduše i podmazivanje naletnog klipa je redovno radjeno preko ugradjenih mazalica ) u kombinaciji sa doboš kočnicama.
Za svo to vreme niti je radjen tehnički jer nije ni trebao niti je ikakav problem u radu nastao da bi zahtevalo neko merenje a to je tako prost mehanizam kočnica da i nema šta da se pokvari.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 08:57
od Dare4x4
Ma sve je to meni jasno. Moja je 750kg nosivosti i 1000kg ukupno. Vožena na treću tablicu od 2003. do 2011. valjda, kada su uvedene nove tablice i registracija svake godine. Onda kreću problemi jer za vrstu vozila O2 je potrebno posebno odobrenje i oprema za tehnički.
Mehanizam kočnica je Knott i jeste jednostavan.
Ali ovi primeri koje sam naveo, očigledno je pravljeno da se izigra propis. Zašto bi neko plaćao skuplje prikolicu sa dve osovine, habao 4 gume umesto dve, da bi prevozio manji teret? Ova sa dve osovine sigurno može da nosi tonu tereta ili više ali zamislite kako se to ponaša bez kočnica. A voziće mnogi tako jer kontrole u saobraćaju nema.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 09:37
od Dzoni_m
Zato sto neko vozi kabasti teret (ne nuzno tezak) i prikolica sa dve osovine je stabilnija. Eto.
To sto neko tovari preko limita je problem tog sto to radi a ne zakonodavca, proizvodjaca vozila, prikolice, tehnickog pregleda, policije i sl.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 10:48
od Stjepa
Pozdrav svima,
Vesta trailers poseduje EU homologaciju (EU whole vehicle type-approval in accordance with Regulation (EU) 2018/858 amended by Regulation (EU) 2021/1445).
Prikolice oko kojih se vodi polemika spadaju u MK tip, kategoriju O1.
Tako da ni po čemu nije po sredi bilo kakva mućka niti kod Vesta trailers, Trigana ili nekog trećeg proizvođača prikolica.
Kod prikolica je pre svega u ovom slučaju burto nosivost bitna (750kg). Tako da postoji veliki asortiman prikolica raznih proizvođača gde tovarne dimenzije prikolica variraju.
Samim tim bruto - masa prikolice = neto nosivost prikolice.
Kod prikolica s 2 ili više osovina je lakše rasporediti teret, manje opterećenje na vučno vozilo, stabilnija boznja, u slučaju kočionih prikolica u eksploataciji je bolje da ima3 osovine koje koče nego jednu, itd, itd.
Ljudi voze pretovareno i jednoosovinke. Njihova odgovornost. Kao što je odgovornost i vozača ako vozi brže od ograničene brzine, a ne proizvođača vozila.
Nije proizvođač automobila kriv što njegov automobil može 230km/h da se vozi.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 10:58
od Dare4x4
Stjepa napisao: 19 Avg 2024, 10:48
Kod prikolica je pre svega u ovom slučaju burto nosivost bitna (750kg).
Pa ja to i pričam sve vreme.
Gledaju da uklope u 750 kako bi se izbegla ugradnja kočnica, komplikovan tehnički itd.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 13:02
od Markoni
Ja ne znam kako ne kapiraš da ne uklapaju oni ništa. Kupac je taj koji to traži, da nema kupaca ne bi ni oni pravili.
Čemu konstantna teorija zavere?

Niko te ne bije da je kupiš, ni nju ni neku drugu.
Kao kad bih ja sad bio kivan na VW kako može da pravi verziju Caddy-a od 102 KS, a ja imam 122 KS, to su isti motori a moj ne može da vozi početnik a taj može. Ili mu je nešto jeftinija registracija. I ja kažem to oni namerno nameštaju da može da vozi početnik.
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 19 Avg 2024, 15:27
od Dare4x4
Jasno je to meni ali, iako je legalno, ne znači da je normalno niti logično.
Zakomplikovali su maksimalno sve. Samogradnju ne možeš da registruješ nikako sve i da je od homologovanih delova, mene teraju da ugrađujem nešto što ni fabrika nije ugradila, da skidam rezervni točak jer se vidi, itd, a ovamo se pravi situacija da te očigledno navodi da budeš u pretovaru. I sami prodavci to otvoreno pričaju, čak u nekim oglasima stoji kolika je stvarna nosivost osovine.
Nema potrebe dalje da se ubeđujemo. Shvatam da većini ova tematika nije bitna jer ne voze prikolice ali mi koji ih vozimo zaista svake godine imamo nova iznenađenja i sve nas prosto tera da svoje prikolice zamenimo za lošije, a skuplje.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 24 Avg 2024, 17:25
od DukeNS
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 24 Avg 2024, 17:35
od pedalaš
Da ga je barem oprao pre fotografisanja. Ovako stvara utisak nemarnog vlasnika.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 24 Avg 2024, 17:37
od Markoni
Veli čovek u voznom stanju. Šta bi ti?
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 24 Avg 2024, 17:52
od dag81
I u garanciji.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 25 Avg 2024, 09:46
od OMP
Ma samo malo da se opere, ispolira, stave stakla i gas
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 27 Avg 2024, 14:01
od Milos