Stranica 158 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Okt 2013, 13:35
od Heineken
Dzoni_m napisao:Bolje i da propadne nego imati bilo sta sa Rusima.
:glavomuzid: :glavomuzid: :glavomuzid: :glavomuzid:

Da, a sa ovima ce biti puno bolje :kezo: :rofl:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Okt 2013, 16:32
od cozmo
The 49% stake by Etihad Airways in JAT Airways is consistent with the ECAA agreement and with the terms of Regulation 1008/2008 on common rules for the operation of air services in the community, which will become applicable in Serbia during the second transitional period period of the said agreement.

This could not be the case when it comes to the effective control of JAT Airways which will be seemingly in the hands of a non-ECAA state. Such a situation would be in contradiction with the above mentioned regulation, meaning that Serbia would not be able to comply with the provisions of the ECAA agreement until the rules for JAT Airlines' management control would have been modified or its license revoked.

Videcemo sta ce da bude.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Okt 2013, 20:11
od zuzazu
@cozmo, ajde pusti link gde si ovo iskopao. Zivo me zanima izvor, kao i tekst ako nisi sve postovao.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Okt 2013, 20:22
od kvcali
e moj brate, hebu nas ovi iz EU na sve moguce i nemoguce nacine, a za uzvrat ne dobijamo nista i to apsolutno, rasulo u drzavi a ovi vode neke pregovore, stvarno nisu pri zdravom razum, sve sto se radi sa eu treba suspendovati na neodredjeno dok se ne srede unutrasnji problemi, bankrota cele privrede i drzave, a to uz pomoc eu moze da bude samo gore bolje ne zasigurno, kako ljudi ne shvataju da oni nas zele da uniste na svim poljima ( ne samo nas nego sve drzave naseg kalibra)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Okt 2013, 20:34
od BAJKER
zuzazu napisao:@cozmo, ajde pusti link gde si ovo iskopao. Zivo me zanima izvor, kao i tekst ako nisi sve postovao.
Nece Cozmo hoce Bajker :mrgreen:
http://ww.airliners.net/aviation-forums ... 5896684/1/

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Okt 2013, 20:49
od cozmo
zuzazu napisao:@cozmo, ajde pusti link gde si ovo iskopao. Zivo me zanima izvor, kao i tekst ako nisi sve postovao.
Airliners.net

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Okt 2013, 21:00
od BAJKER
:mrgreen: :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Okt 2013, 21:12
od zuzazu
@Bajker, hvala. Kao i uvek brzo, i precizno :thumbup:

Sve sa linkom, a ne da lutam po airliners.net

Zanimljive diskusije, vidim da je zapetljancija maksimalna. Juce sam otvarao vlasnicku strukturu Ryanair, pa me je zabolela glava kada sam video kakve sve vrste deonica postoje.... teska materija.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Okt 2013, 10:58
od ljubitelj
zuzazu napisao: Vi izvucite zakljucak.
Zakljucak je da se vrsi preuzimanje propale firme po tipicnim poslovnim obicajima koji vaze u svetu, a koje smo i mi primenjivali kada su nase firme preuzimale strane.
Gotovo kao iz "udzbenika" kako treba da se postavi upravljanje u takvim prilikama.
Pokazuje da Etihad ozbiljno radi da iz temelja promeni zateceno lose stanje i postavi nove zdrave temelje poslovanja.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Okt 2013, 15:50
od zuzazu
Ja se nesto ne bih slozio, ali hajde da pricekamo pa da vidimo...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Okt 2013, 19:28
od cozmo
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... trols.html

Caught on camera: Heart-stopping moment light aircraft passenger, 77, brought plane into land after pilot collapsed at controls

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Okt 2013, 11:14
od zuzazu
ljubitelj napisao:
zuzazu napisao: Vi izvucite zakljucak.
Zakljucak je da se vrsi preuzimanje propale firme po tipicnim poslovnim obicajima koji vaze u svetu, a koje smo i mi primenjivali kada su nase firme preuzimale strane.
Gotovo kao iz "udzbenika" kako treba da se postavi upravljanje u takvim prilikama.
Pokazuje da Etihad ozbiljno radi da iz temelja promeni zateceno lose stanje i postavi nove zdrave temelje poslovanja.

Bas iz "udzbenika", samo ne znam kog? :mrgreen:


Sporazum Vlade Srbije i kompanije Etihad iz Abu Dabija vrlo brzo bi mogao da preraste u prvorazredni skandal umesto u konačno spasenje nacionalne aviokompanije. Od pompezne najave „novih krila Srbije“ kako je posao nazvao srpski vicepremijer Aleksandar Vučić, do ozbiljnih sumnji u to da li je reč o dobrim namerama i da li je posao koristan po interese građana Srbije, ugovor je za javnost potpuna misterija.

Meni je od prvog trenutka bilo jasno da su oni došli po takozvana saobraćajna prava. To je sve. Država im je dala 49 odsto, a da zapravo ljudi iz Etihada nisu uložili ništa! Građani ove zemlje preuzeli su 190 miliona evra duga Jata, vlada je dala 40 miliona evra za iznajmljivanje aviona tipa erbas, a Etihad je nama samo dao garancije za kredit od 140 miliona evra koji će uzeti Er Srbija za obnovu flote. Za ovakav posao nama Etihad nije ni bio potreban – kaže izvor „Vesti“ koji je imao uvod u zaključenu dokumentaciju i tok pregovora.

Inače, vlada nije objavila ugovor, odnosno niz sporazuma kojima je osnovana Er Srbija. Takva tajnovitost je nezakonita, s obzirom da vlada ne može da sklapa ugovore i na njih stavlja oznaku tajnosti.

- Nema opravdanja za tajnost komercijalnih ugovora. Do mene još nisu došli zahtevi da se ugovori objave, ali čim dođu mi ćemo pokrenuti zakonske procedure. Ti sporazumi moraju biti dostupni javnosti – kaže za naš list Rodoljub Šabić, poverenik za informacije od javnog značaja.

Vlada se upinjala da prikaže sporazum s Etihadom kao veliki trijumf, ali sumnju na ceo posao baca upravo ta tajnovitost, jer, ukoliko je nešto zaista sjajno kako vlada tvrdi, onda nema nikakvog razloga da se ugovori skrivaju.
Da se stvar zahuktava svedoči i novi sukob i to unutar same vlade. Naime, kako prenose beogradski mediji, ministar privrede Saša Radulović odbio je da potpiše garancije vlade za sporazum s Etihadom, tvrdeći da „ljudi iz tima vlade zajedno s Aleksandrom Vučićem, a koji su ugovarali ovaj posao, nisu proceduru sproveli po zakonu“.

Sve to dovelo je ugovor pod znak pitanja i to samo dve nedelje uoči promotivnog leta nove aviokompanije. Stav Radulovića je razbesneo vicepremijera Vučića koji je navodno zahtevao od ministra privrede da kovertira ostavku!
Sumnje u ispravnost posla imaju i opozicione partije koje takođe zahtevaju da vlada poštuje zakone Republike Srbije i pokaže ugovore.

- Prikupljamo dokumentaciju i obaveštenja jer sumnjamo da je interes građana povređen i da ugovor nije u skladu s interesima države. Ta aviokompanija iznajmljuje neke stare avione i mi samo želimo da vidimo ugovore. Oni ne smeju biti tajni – za „Vesti“ ističe Božidar Đelić, nekadašnji ministar finansija Srbije i funkcioner Demokratske stranke.
Pritisak da se razjasne sumnje i poštuju zakoni u Srbiji nisu jedini problem vlade u Beogradu. Naime, jedna od najvećih svetskih aviokompanija, američka Delta erlajnz je uputila dopis američkom Ministarstvu saobraćaja sa zahtevom da se ne dozvole kod šer aranžmani i korišćenje saobraćajnih prava za koje su aplicirali Jat i Etihad u SAD.

- Etihad pokušava da se domogne naših uspavanih slotova, odnosno rezervisanih vremena poletanja i sletanja na određene aerodrome. Er Srbija nema dugolinijsku flotu, kao ni Jat. Ali ima Etihad. E sad, Jatovi slotovi u Vašingtonu, Njujorku, Čikagu i Dalasu su jedni od najpovoljnijih koji postoje na tim aerodromima, jer je reč o vremenima koja omogućavaju brza presedanja. To je ono što interesuje Etihad – ističe naš sagovornik.

Šta će se dogoditi sa ugovorom između vlade i Etihada ostaje da se vidi. On je, istina, zakonit, ali nije transparentan. Aktuelna vlada, kao i sve prethodne, posezala je tajnom kad god bi se veliki poslovi ugovarali. Ono što brine je što se vremenom pokazalo da su mnogi of tih ugovora štetni po državu. Vlada ima samo jedan način da odagna sumnje – da objavi sporazume koje je u ime građana zaključila.

Er Srbija zapravo i ne postoji, nije upisana u privredni registar

Neverovatno je da samo dve nedelje pre prvog leta, Er Srbija zapravo i ne postoji! Ova kompanija nije upisana u Agenciji za privredne registre. Kako stvari stoje, taj tehnički upis i nije moguće izvesti do kraja godine, tako da će građani verovatno videti erbas u bojama nove aviokompanije, ali će zapravo biti reč o Jatovom letu.

- Paradoksalno je da vlada ima većinski udeo u kompaniji od 51 odsto, a da nema ni upravu ni nadzor nad njom. Pregovarano je da Dane Kondić bude generalni direktor kao predstavnik Etihada, a da predsednik Borda direktora bude neko koga odredi vlada. Međutim, Kondić je dobio obe funkcije. Protivzakonito je izmeštanje sektora finansija iz Beograda u Abu Dabi i službe reda letenja. Takođe, kad je reč o novim avionima, Er Srbija će uneti u trojni aranžman sa Etihadom i Erbasom depozit od 23,5 miliona dolara za nove avione (koji je Srbija uplatila još 1998. godine) a ostatak će biti kupljen kreditom. Ti avioni će najverovatnije biti u registru bliskoistočne aviokompanije koja će ih samo davati na lizing Er Srbiji – kaže sagovornik „Vesti“ upućen u detalje pregovora, a koji je želeo da ostane anoniman.

Bitka za tržište SAD

Kompanije Etihad i Jat su zatražile dozvolu za poslovanje u SAD i u toku je odlučivanje o njihovom zahtevu. Jat ne leti u SAD od 1992. godine, a pokušaji da se vrati na ovo tržište, gde bi mogao da dobije oko 100.000 putnika, bili su neuspešni jer srpska kompanija nije ispunjavala standarde. Delta erlajnz je jedna od najvećih aviokompanija u svetu, sa sedištem u Atlanti, zvanično se protivi dolasku Er Srbije na tržište SAD jer nije objavljen ugovor o saradnji kompanija Etihad i Jat i zato što se ne znaju njihovi vlasnički odnosi – ne zna se da li je reč o zajedničkoj kompaniji ili je jedna vlasnik udela u drugoj.

I Evropa traži objašnjenje

I Evropska unija je tražila razjašnjenje od Srbije jer ugovor o otvorenom nebu zabranjuje da kompanija iz zemlje koja ga nije potpisala ima više od 49 odsto akcija firme iz zemlje koja jeste potpisnik. Formalno, Etihad ima 49 odsto, ali ima potpunu kontrolu nad Er Srbijom kao da je stoprocentni vlasnik.

- Pridružujem se zahtevu mnogih da se ugovor objavi. Nema likovanja, javnost ima pravo da zna kakav je ugovor – ističe funkcioner DS-a Vladimir Todorić.


http://www.vestinet.rs/tema-dana/arapim ... li-milione

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Okt 2013, 13:22
od maxer
Otpustili radnike, primili nove ... a firma zvanično još ne postoji tj. baš me interesuje šta stoji na ugovorima koje su novi radnici potpisali (JAT ili AirSerbia) :think:
Ako je ovo drugo - to bi značilo "privredni kriminal" i nevažeće ugovore :glavomuzid:
A ako je ovo prvo - onda je u pitanju obmana i to kakva :glavomuzid:
A na stranu sve ovo što je napisano u predhodnim postovima o "biznisu" za spašavanje nacionalnog avio-prevoznika ... to je tek :glavomuzid:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Okt 2013, 14:19
od zuzazu
Danas, 19 Novembra 2013 u pratnji dva MIG 29, sleteo je prvi avion tipa Airbus novoosnovane aviokompanije Air Serbia na aerodrom Nikola Tesla u Beogradu.

Danas, 19 Novembra 2013 na zvanicnom sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, u:

Регистар оператера који су овлашћени за обављање делатности у ваздушном саобраћају - јавни авио превоз и пружање услуга из ваздуха http://www.cad.gov.rs/avioprevoznici.php


NEMA AVIOPREVOZIOCA SA TIM IMENOM KOME JE ODOBRENO PRUZANJE AVIO USLUGA !!! Postoji samo Jat Airways ciji su direktori dovedeni iz Etihada sto se moze videti i na prilozenoj fotografiji.

Sve ovo potpora je posta odozgo, gde ce nas CAD pod hitno morati nesto da smuva da A.S. dobije AOC.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Okt 2013, 18:54
od cozmo