Moma napisao: 23 Dec 2020, 10:02
Ja sam mislio da nije fer da navodite ljude koji ovo čitaju da koriste NIS ulja koja vi preporučujete.
Pomisliće neko da je to zaista tako, a verovatno nije.
Šta nije fer? Da se za neki VW ili MB motor preporučije ulje na čije je odobrenje svoj potpis stavio zvaničnik VW-a ili Daimler-a?
https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 05W-30.pdf
https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 10W-40.pdf
Ta odobrenja nisu odobrena u Srbiji, na način kako ti navodiš da se nekako sertifikuju u Srbiji (što je tek za posebnu priču) - nego su odobrena u sedištu VW-a odnosno Daimler-a, u Nemačkoj.
Mogao bi njima da napišeš pisma u kojima im objašnjavaš da nije fer što daju odobrenja uljima zato što ti nisi čuo da neki servis koristi ta ulja.
Takođe, u svojim komentarima imputiraš nešto što nije izrečeno - odnosno to da neko ovde zastupa stav da u ovlašćenim servisima treba da se koristi ulje koje Principal, tj. ugovor o zastupništvu, ne podrazumeva. Time u isti koš stavljaš dve različite stvari od kojih jedna od njih nije ni dovođenja u pitanje, odnosno
nigde nije izrečeno da u nov auto, u garantnom roku, treba odstupiti od upotrebe ulja koje je proizvođač mašine predvideo da se upotrebljava.
Ono što prenebregavaš, pokušavajući da dezavuišeš rad brojnih stručnjaka zaposlenih u industriji lubrikanata, je činjenica da se favorizovanje određenog proizvođača/brenda lubrikanata od strane proizvođača mašinskog sklopa, tj. upotreba maziva od strane ovlašćenih servisa - ne zasniva isključivo na podrazumevanom kvalitetu nego i na međusobnom ekonomskom partnerstvu.
Neko bi mogao da zastupa stav da upravo ta ekonomska povezanost/partnerstvo između (pojedinih) proizvođača nije fer, i da se time na npr. teritoriji Evrope grubo krše antimonopolističke težnje koje EU formalno zastupa, a u ovoj oblasti suštinski krši.
***
Moma napisao: 23 Dec 2020, 10:34
U "kvalitet" ne bi ulazio i ne bi se tu "mešao" u priču. Samo kažem, da ono što piše na kutiji i ono što je u kutiji nije uvek isto. Ne sumnjam u to da je NIS na kutiji napisao sve divno.
Ovako nešto gore izrečeno može da se kaže za svakog proizvođača. Umesto reči NIS, upotrebiti ime bilo kog drugog roizvođača lubrikanata.
Koliko je divno to što piše na ambalaži npr. Castrola umelo je da svedoči to što je BP tj. Castrol istoimeni Magnatec (10W-40) pakovao u ambalaži sa istaknutim različitim normama za zapadno-evropsko i istočno-evropsko tržište. Jedna od posledica toga je bila i to da je na britanskom tržištu mogla da se nabave obe varijante (ACEA A3/B3 i ACEA A3/B4).
***
Moma napisao: 23 Dec 2020, 10:02
Kako se ko javi, preporuke idu ka NIS, FAM itd..... Gospodo, ne radi se ovde o traktorima, tamčićima, starim FAP-vima.
Taj stav jasno pokazuje o čemu se radi.
Traktori, tamići i stari fapovi su takođe mašine čiji je rad kritično zavisan od osobina lubrikanata koji ga podmazuju. Onaj koji njihovim pominjanjem želi da istakne da su lubrikanti nekog (kao inferiornog) proizvođača adekvatni za njih, ali nisu za eto novije mašine - jedino pokazuje da ima ograničen uvid u stvarnost.
Inače, kako se ko javi, kome je potrebno ulje po ACEA C3 u 5W-40 gradaciji - naravno da ću zbog ličnog iskustva da preporučim npr. FAM Fenix Premium 5W-40, a da ću zbog dugogodišnjeg iskustva nekoliko ljudi kojima verujem (uključujući i pojedine članove ovog foruma), i već pomenutog doktora tehnoloških nauka (i magistra fizičke hemije) Stevana Dimitrijevića (Stalkera) da navedem kako bih za sličnu potrebu (ulja po ACEA C3 u 5W-40 gradaciji) upotrebio i Nisotec Autoline Sint 5W-40.
Onome kome je potrebno ulje po ACEA A3/B4 u 10W-40 gradaciji ću zbog neposrednog iskustva navesti da bi mogao da koristi FAM Fenix BM Extra 10W-40, ili nisotecovo ulje koje mu je blizanac (je su ga formulisali stručnjaci koji su iz FAM prešli u NIS) Autoline PS 10W-40.
Onome kome je potrebno ulje po normi ACEA C2 ću zbog dugogodišnjeg sopstvenog iskustva, kao i dve eksploatacione laboratorijske analize ulja preporučiti FAM Fenix PSA Energy 5W-30 koje se već osmu izmenu bućka u motoru mog vozila.
To nisu jedina ulja koja bi mogla da budu adekvatna za pomenute potrebe, s tim što jesu jedna od mnogobrojnih.
***
Ja molim cenjene ćitaoce da pri ulasku u bilo koji servis u Srbiji pitaju da li bi im preporučili Y ulja.
Y ulje služi u savremenom autu da se za nuždu dospe u motor, posle čega sledi skora zamena ulja.
Prilikom gore pomenute ankete molim cenjene čitaoce da ipsilon zamene po želji sa nekim od sledećih imena:
Addinol, Liqui Moly, Wolf, Yacco, Kroon, Redline, Divinol, Amsoil, Pennzoil, Comma, Ravenol, INA, ili drugo po želji.
Molim da se prilikom ankete izbegne zamena ipsilona sa nekim od sledećih imena:
Castrol, Selenia/Petronas, Total/Elf i Mobil.
Hvala
***
Ako koza laže, rog ne laže.