Pulp Fiction napisao:Bez obzira na sve, taj IMT je stvarno firma koja je pravila šta valja. Mislim i Zmaj takođe. Pa evo kod nas se i dalje voze oni, kombajnira se sa zmajevima, imt sa kraja 80-ih i 90ih traktori su dosta popularni i cene ne padaju. Recimo belarusi su mnogo jeftiniji, dobar imt 577 sa duplom vučom košta i 10k evra... Pogledajte oglase. A to su traktori stari 30 godina. IMT priključne mašine takođe.
Zmaj kombajni, berači, a prikolice čuvene zmajevke su isto skupe... Ne znam motori u njima čiji su, u tim kombajnima, kažu mečka, i perkins.
Dobro, možda bi neko rekao pa kad su nam siromašni poljoprivrednici, oni koji su jači kupuju new hollande, john deer, steyr, deutz...Ima i toga, ali opet mnogo puta sam čuo novi kineski vs stari imt. Da je pouzdaniji imt.
Do 90. godine, su stvarno pravili dobre mašine.
Mi imamo 558 iz 1976. sa IMR motorom, i nikada motor nije otvaran, a jedno 20 godina je vožen bez akumulatora.
Danas se takodje koristi, ima akumulator.
Drugi traktor koji imamo je 565 iz 1987. koji je navodno radjen za izvoz, sa plavom bojom umesto sive na felnama i motoru, feleričan je bio hidraulični volan navodno, pa je zato vraćen.
Oba traktora se i danas koriste, dobro su čuvani, garažirani i dobro su služili.(služe)
Da da majevica je jaka, i dubrava radi KPZ SM
Taj 565 je jedan od popularnijih ima ih baš dosta.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 14:12
od Heineken
Imt traktori nisu bas za neke ozbiljne poslove po nasem iskustvu. Sve sem 533 i 539 se zaobilazi u sirokom luku .
Drugov stric je radio u Zmaju, toliko su krali da je svake godine fabrika bila po nekoliko kombajna u manjku. Bar on to tako prica
Zato velika Rajka sa mercedesovim motorom i ZF menjacem jede svaki imt za dorucak
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 14:40
od Gaginh0
Svako, kome je dvoriste nizbrdo, nema akumulator u traktoru
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 15:51
od Ikac
Baš sam pričao sa roditeljima o životu osamdesetih. Kažu da se dobro živelo. Otac '83. kupio novog stojadina, pre toga vozio fiću. Svake godine su išli u Hrvatsku na more, nekad i dva puta i to su ostajali minimum 15 dana. Dobili su i stan, sami ga opremili, kupili belu tehniku i nameštaj. Ne sećaju se da je bilo nekih velikih nestašica i sl. Generalno, kažu da se živelo dosta bezbrižno. Oboje su bili zaposleni u istom državnom preduzeću, otac sa fakultetom, majka sa srednjom školom, obični službenici, nisu bili nikakvi direktori i sl.
Ne znam, možda se situacija razlikovala od grada do grada, pošto tada je Kruševac bio jedan od najjačih gradova u bivšoj Jugoslaviji, bilo je u to vreme dosta jakih firmi. Ako se ne varam, Kruševac je posle Maribora imao najviše automobila po glavi stanovnika. U Kruševcu praktično nije postojala nezaposlenost. Npr. moja majka kada je završila srednju ekonomsku školu, bukvalno je birala gde će da radi. Zvali su je iz dve ili tri firme i jedne banke. Takođe i sve njene drugarice su ubrzo posle završetka škole počele da rade.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 16:01
od shandu90
Zupa je bila jaka
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 16:07
od Ikac
Nje samo Župa, već i 14. oktobar, Merima (sada Henkel), Trajal, Rubin, a da ne pominjem ove manje...
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 16:09
od carov2
Heineken napisao:Imt traktori nisu bas za neke ozbiljne poslove po nasem iskustvu. Sve sem 533 i 539 se zaobilazi u sirokom luku .
Drugov stric je radio u Zmaju, toliko su krali da je svake godine fabrika bila po nekoliko kombajna u manjku. Bar on to tako prica
Zato velika Rajka sa mercedesovim motorom i ZF menjacem jede svaki imt za dorucak
Teča i njegov otac su dugo radili u poljoprivrednom kombinatu "Ključ", i tamo su imali dosta IMT traktora, najveći su bili 5200 i 5220(ne sećam se tačno, mislim da su u pitanju Mercedes i Perkins)...kaže da su se dosta kvarili ali da su im motori bili super, skoro pa neuništivi, dok ih ostatak nije pratio, tako da se sve ostalo kvarilo.
ZF menjači su se kaže dobro pokazali, gde god su bili.
Dosta se hvali 558, kažu jedan od najboljih IMT traktora, a bilo ih je dosta dobrih, u tu ekipu ulaze i 533 i 539.
565 ne hvale baš tako, ali nam se i on pokazao super.
Hidraulični volan, snaga(direktno ubrizgavanje goriva)...jedino nas kočnice malo mučile.
@Gaginh0 Mi nismo baš na nizbrdici, a što je to ćale radio, ja pojma nemam. Mazohista
Imali smo dva traktora, pa ceo život sa jednim šlepaj drugi, pa to je uvek bio šou ispred naše garaže, pa zovi komšiju da ga šlepa, nema ko, pa ugasi mu se na njivi iz nekog razloga (potroši gorivo) pa idi po njega sa drugim traktorom.
To su doživljaji i psovanje samo takvi.
Ne obrađujemo puno zemlje, sada ja mislim više nego ikad, skoro 10 hektara, tako da traktori i nisu nešto mnogo radili, ali jesu bukvalno svake godine.
Nije bilo pauze...
Deda je ranije avionom dolazio iz Nemačke, da pomogne oko oranja, žetve, više plati avionsku kartu nego što zarade od poljoprivrede.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 16:24
od OMP
Krusevac je bio mozda i najjaci industrijski grad u YU, 14 oktobar, zupa, merima, trayal, zakicevo, fam, uljara, rubin, dusan petronijevic, savremeni dom, zvezda, metalpromet i itd ka manjim firmama.
npr. "savremeni dom" je opremio pola jugoslavije namestajem i drvenarijom a da ne pricamo o izvozu u afriku i sl. zemlje, znam par ljudi koji su obisli celu Jugu i mnoge strane zemlje sa tom firmom.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 16:30
od carov2
Mišković je bio direktor Župe, tada su tamo imali relativno velike plate i super su radili.
Kažu da je to bila firma na koju se trebalo ugledati.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 17:03
od Heineken
@carov2
Popularna "krava" lomila je menjace kao dobar dan. IMT traktori pocevsi od 560 pa navise su smece za iole neku vecu povrsinu. Hidraulika jako losa i veoma skupa na njima.
Kroz nasu zadrugu proslo je mnogo toga, najlosije se pokazali IMT traktori i Torpedo radjeni u Hr. Oni su jos i meksi od IMT.
Od tih prostijih traktora koriste se mtz 82, jeftino odrzavanje, solidan kvalitet, hidraulika pet u glavu za IMT po kvalitetu i snazi. Izmisljen traktor za akanje i povrsine do 50ha
Velike poslove rade teski John Deere traktori proizvedeni devedesetih kupljeni novi pred rat i preziveli 99u. Neki su unisteni u bombardovanju nazalost. Noviji teski dzondiri kupljeni 2004+ se nisu tako dobro pokazali cak sta vise stalno neki problemi, a od cena usi otpadaju..
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 19:39
od OMP
carov2 napisao: 18 Jul 2020, 16:30
Mišković je bio direktor Župe, tada su tamo imali relativno velike plate i super su radili.
Kažu da je to bila firma na koju se trebalo ugledati.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
nije samo zupa, sve su bile jake i za primer, meni je majka radila u merimi, uvek su bili jaki pa i posle kad ih je henkel kupio
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 20:19
od Gaginh0
A koji je bio najveci IMT traktor?
Ovaj 52xx bas lici na krmacu, impozantan je, nisam ga nikada video uzivo...
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 18 Jul 2020, 20:33
od Heineken
IMT 5500 , Mercov V12 bi turbo motor 520 konja. Nekada najjaci traktor proizveden u Evropi. Napravljena samo tri komada.
5360 isto V12 motor ali nije bio bi turbo i imao je oko 360 konja. Njih je vise napravljeno.
Poznati po tome sto snagu motora ostale komponente nisu mogle da prate, pogotovo 5500 .
Rajka je mama , mercedes motor + ZF menjac. Zvuk motora uzivo da se smrznes