Stranica 2 od 104

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 15:41
od Laki021
Pa cela zabluda i zaludjenost obrtnim momentom i jeste potekla od turbo dizela. Zapravo, nije uopste poenta u njihovom visokom obrtnom momentu, vec krivi tog obrtnog momenta (i snage, jer su nerazdvojno povezani) koja je znatno ravnija od krive atmo benzinaca. Znaci turbo dizel ima i mnogo bolju krivu snage od atmo benzinca i odatle potice ta razlika u voznji, a ne od broja koji oznacava maksimalni obrtni moment.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 15:47
od nikaragva
Jedno pitanje zasto se u kamionima od (ne znam napamet brojke ali su tu negde) 12000cc, 300ks i 2000Nm, ne koriste benzinski motori, nego dizel? Sad je gorivo tu negde sa cenom, nije kao pre razlika.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 15:51
od Laki021
Pa rekao bih dva razloga pre svega.

1. Iako je gorivo tu negde sa cenom, dizel ce uvek manje trositi (samo gorivo sadrzi vise energije, plus je i proces efikasniji).
2. Trajnost motora i menjaca je od sustinske vaznosti, posto dizeli rade na nizem broju obrtaja znatno su pogodniji za ovu primenu (zato i prave takve ogromne motore, ogromnog obrtnog i relativno male snage zbog malog broja obrtaja).

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 15:53
od nikaragva
A zasto motor na benzin ne moze da isporuci sa tim menjacem (ili nekim drugim) toliki obrtni moment na malim obrtajima?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 15:58
od Laki021
E tu vec ulazimo previse u sam hemijsko fizicki proces koji se desava u komori za sagorevanje, pretpostavljam da je nesto povezano sa brzinom i temperaturama sagorevanja dizela i benzina ali nisam dovoljno strucan da pisem detalje.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 16:05
od nikaragva
Znaci dizel motor ili ako cemo o biciklovima neka mrcina od coveka lakse ishlendla kretanje iz 21e brzine, nego neka jada od coveka?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 16:07
od Kuzmanovic
^^
Uvek bilo. :doubleup:

EDIT:
Samo pitanje je koliko ce dugo moci da izdrzi debeli vozac, dok ce mrsavi sporije doci do tih obrtaja/brzine ali duze ce drzati tempo.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 16:12
od Laki021
nikaragva napisao:Znaci dizel motor ili ako cemo o biciklovima neka mrcina od coveka lakse ishlendla kretanje iz 21e brzine, nego neka jada od coveka?

Pa ne bas (samo malim delom), zato sto je masa bicikla obicno daleko manja od mase vozaca, te sto je biciklista tezi veca je i masa koju treba da pokrene pa se to taman anulira sa tim sto stvara i veci obrtni moment. Ili ti po njutnu a = F/m (ubrzanje= sila kroz masa), za velikog biciklistu veca je sila koju stvara ali je isto toliko puta veca i masa koju pokusava pokrenuti pa mu dodje na isto... E sad ako ne zanemaris tezinu bicikla ili ako imas bas tezak bicikli, onda da, sto si veci lakse ces krenuti :)

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 16:16
od nikaragva
Dobro nisam mislio na sumo rvaca. Nego na mrcinu tipa Lance Armstrong vs neki jado iz komsiluka po vasoj zamisli, koji moze da ima 40kg sa krevetom, a moze i 140kg bez kreveta :D

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 16:58
od Floyd
Laki021 napisao:E sad ako ne zanemaris tezinu bicikla ili ako imas bas tezak bicikli, onda da, sto si veci lakse ces krenuti :)
Pa to je zapravo glavna prednost dizela u odnosu na benzince.
Veliki obrtni momenat dostupan od odmah lakse pokrece velike tezine iz mesta.
Zato se valjda koristi u kamionima i terencima.

Kod automobila, pojavom turbo benzinaca on gubi glavnu prednost a to je eksplozija snage na medjuubrzanjima.
Jedino sto ga jos uvek cini privlacnijim je ta manja potrosnja ali postavlja se pitanje koliko je uopste manja pored skupljeg odrzavanja :zbunjen:

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 16:59
od nikaragva
Kad se konacno izmisli baterija koja traje 1000km, onda ce sve ovo pasti u zaborav. Tamo obrtni moment pocinje od 0 obrtaja :)
I ne treba menjac :)

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 18:45
od Dusan
Floyd napisao: Kod automobila, pojavom turbo benzinaca on gubi glavnu prednost a to je eksplozija snage na medjuubrzanjima.
+1

Off topic
Mene samo nervira sto ljudi kod nas uvek porede ATMO benzinjare i TURBO dizele. Ne razumem zaso?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 18:56
od Laki021
Pa prosto, do skoro su 99% benzinaca bili atmo a 99% dizela turbo. Tek sada pocinju da zive turbo benzinci.
E al opet dolazimo u situaciju da ne znamo koji je bolji. Evo ti ga bmw sa svojim 3L motorima, benzinac turbo (tj biturbo) 306ks a najjaci njihov dizel skoro predstavljen 381ks. Ne znam ni jedan 3.0 turbo benzinac koji se ugradjuje u standardna kola da moze da mu parira...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 19:05
od Dusan
O tome ja pricam, opet pogresno poredjenje :glavomuzid: Taj motor ima 3 turbine :rofl:

Dizeli su uvek ispred benzinaca sa turbo tehnologijama jer je tako najlakse nadomestiti nedostatke.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 18 Jun 2012, 19:19
od Laki021
Ma nije pogresno ne znaci ta treca turbina toliko, ona je tu vise da eliminise turbo lagove i sl ne verujem da bi bilo znatno drugacije i da ima samo dve. U krajnjem slucaju uzmi obican x40d motor koji je biturbo pa opet satire biturbo benzince...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2