1. Proizvođači navode manju max. snagu nego što stvarno jeste (nebitno da li formalno kažu da je to na nekom manjem broju obrtaja, ili ne kažu ništa), dakle namerno lažu iz nekog razloga (zakonska regulativa). To je bio slučaj sa američkim muscle car '70-ih godina.
2. Postoji neko prosto ograničenje koje se može lako skinuti (npr. softverski ograničen broj obrtaja u najvišem stepenu prenosa), opet da bi auto bio u skladu sa zakonskom regulativom. Čest slučaj kod jačih Japanaca.
3. Motor, onako kako izađe iz fabrike, zaista ima deklarisane karakteristike, ali se može lako pojačati npr. odvrtanjem tog šrafa turbine ili softverski ili na drugi način. To ne treba mešati sa prva dva slučaja, jer u ovom slučaju fabrika nije ništa slagala!
Inače, vidim da ovde uglavnom favorizujete manje turbo motore, umesto većih atmo istih karakteristika. To jeste opravdano, ali ipak ne treba zaboraviti da turbo, sam po sebi, ne donosi veće iskorišćenje (štaviše, često je obrnuto), pa motor iste snage mora imati manje-više istu potrošnju, bez obzira na koji način se dolazi do te snage.
Ja sam ranije vozio 2.0 turbo i sada imam 3.0 V6 atmo otprilike iste snage (Lanča). Naravno da motor manje zapremine ima manju potrošnju na leru (grad) i u nekim "lakšim" režimima vožnje gde veliki nepotrebno rasipa snagu. Eksplozivno "katapultiranje" kada se pritisne gas kod turbo motora je zaista lep osećaj. Međutim, ovaj konkretan koji sam naveo polako ostaje "bez daha" kada se pređe 120-130 km/h i ne ubrzava više tako naglo, dok onaj veliki nastavlja ravnomerno i u stanju je da "lepi za sedište" i na 170-180 km/h. Iako mali turbo ima nešto bolje ubrzanje 0-100 km/h, verujem (nisam merio) da ga veliki atmo razbija pri 100-200 km/h. Što se potrošnje tiče, takođe mislim da je veliki bolji pri većim brzinama.
Takođe, veliki atmo se mnogo lakše vozi po gradu, jer nema dosadne turbo rupe. Ubacite oba u 1. brzinu i pustite ih da idu na leru (900 obr/min za 2.0 I4 i 550 obr/min za 3.0 V6). Ako naglo pritisnete gas, kod turba se ne dešava ništa nekoliko sekundi, dok veliki atmo lepi za sedište istog trenutka. Dakle, turbo zahteva gas od bar 1500-2000 obr/min sve vreme prilikom puštanja kvačila (ovo je verovatno manje izraženo kod modernih turbo motora). Nije baš zgodno za kretanje sa uzbrdice, posebno ako je auto opterećen ili se vuče prikolica.
