Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Poslato: 19 Jan 2013, 15:22
Xepoj87 napisao:Samo ne mozes mi reci da ni ti ne zelis ni malcice da ovakav auto ima 250,300ks i time postane nesto sto ne moze da se poredi sa ostalom boranijom koja je ovde pominjana...
Jednostavno,ovaj auto ne treba da se poredi sa Sciroccom 2.0T i slicnima,vec sa 370Z,a njemu moze da pljune pod prozor...
To i dalje ne znaci da je taj isti dobar sportski automobil.
Jednostavno,kao sto je dobro lezanje,kocnice,polozaj sedenja,menjac i sve ostalo deo sportskog automobila,tako je i motor srce automobila,a ovaj ima bajpas
Pominjes emisije,pa me samo zivo zanima kako V8 atmo motori uspeju da se proizvode i dalje u nemackim sportskim modelima,Mercedes cak od V6 benzinaca samo atmo i ima,370Z i desetine drugih koji imaju daleko jace i co2 "prljavije" motore...?
Ne, ne zelim a cak mislim i da je 200KS vise nego dovoljno da taj auto sasvim lepo moze da se vozi.
370Z, ili Porse, ili Ferari, ili Skyline GTR je sasvim druga kategorija u svemu.
I drugacije namene.
Tojota nije sportski automobil namenjen trkanju na stopericu, ako prihvatis tu mogucnost i da to neko kupi jer nije trkac od semafora do semafora koji ima jedini cilj kako da ubrza brze od onog iz susedne trake, lakse je preboleti cinjenicu da nema 250, 300 ili koliko vec zelis KS.
Nekada je GT, gran turizmo bio bas ovakav auto. Vozljiv, nesto skuplji, po izgledu naginje sportu a po ostatku uzivanju u voznji. Ne vidim zasto bi takav auto danas bio smatran losim samo zbog motora koji nije namenjen krugu i trkanju.
Slazem se da GT86 nije posebno izrazen sportski automobil, i to ne vidim kao manu.
Nesto se ne secam da sam pominjao izduvne gasove ali ako vec pitas, i mnogi drugi imaju motore tih karakteristika osim nemackih proizvodjaca.
Na primer, Yamaha sasvim solidan V8 3,2 litra atmo bez problema zadovoljava Kalifornijske propise a oni sigurno nisu blagi po pitanju emisije.
Ako ti bas treba snazan motor napravili su i turbo verziju tog motora sa 650KS, pa cak probali i da poteraju preko FWD uz asistenciju dodatnog ukljucivanja RWD.
Nazvali PUW, power utility vehicle ali eto malo ko je to kupio i malo kome je tolika konjica zatrebala.
Atmo od 2litra i turbo od 2litra se ne mogu porediti, pa ni poredjenje sa Siroko 2turbo nije adekvatno.
Kome treba ubrzanje A do B kao cilj voznje bolje da zaboravi atmo motore, ima toliko dobrih turbo motora bilo benzin bilo dizel klase 300KS da moze da zadovolji siroke zahteve.
Ali da te pitam, sta bi ti radio sa autom GT86 koji recimo dobije po zelji atmo motor od 300KS. Da bi bio kultivisan za voznju treba da ima bar 6 a pozeljno 8 cilindara i bar 3500 a pozeljno 4500 kubika. (da ima efektivno dobro rasporedjen obrtni momenat a ne samo podesenost na maksimalnu snagu).
Da li bi ti kupio i jos vaznije kasnije vozio takav auto uz sve zavisne troskove ?
Svakako da je bitno boljeg sportskog karaktera takav od verzije sa 200KS ali koliko je takvih kupaca kojima bas tako nesto nedostaje, u ponudi koja sadrzi 370Z, Porse i ostale te klase.
Dobar vozljiv auto se moze napraviti vec i sa 100 KS, nije sve samo u jurcanju a ko zeli jos uvek ima povelik izbor 6 ili 8 cilindara bilo Porse, bilo MB ili nesto peto.
Ovakvih zgodnih ne previse snaznih, jeftinijih (za zapadne pojmove, godisnja bolja plata nekog evropljanina) auta koji pruzaju zadovoljstvo u voznji a tek potom ubitacne perfomanse za jurcanje i nema bas mnogo u ponudi zar ne.
Vozila sa zadnjim pogonom mogu da se prebroje na prste 2 ruke, ako i toliko, u evropskoj ponudi te kategorije velicine i cene.
Ja se ne bih zalio ako bih morao da se vozim u GT86 (i sa 150KS) jer ja nisam trkac i ne zanima me vreme po krugu, samo me zanima da uzivam dok okrecem volan i taj vise puta pominjani subjektivni osecaj u sedistu.
Za nekoga drugoga je to previse mali dozivljaj ali zaista ne smatram da je broj KS presudan za odabir auta koji se koristi za voznju bez trkanja.
Uostalom, i sa 200KS moze prilicna brzina da se dostigne a mi nemamo puteve ni za slabije motore a da su uvek bezbedni za voznju.
Ima sijaset modela sa motorima preko 200KS, i turbaka koji pruzaju odlicna ubrzanja i za njih postoje kupci. Na primer, hipoteticki ti bas zelis 300KS i uzmes na primer Audi 3litra turbo. Imaces sasvim dovoljno snage i svega za sportske perfomanse u sekundama. Da li ces biti zadovoljan i sa subjektivnim utiskom voznje zbog tih konja, ne znam.
Hocu da kazem, moze se snaga dizati jako puno, ali se ne dobija tako puno u voznji koliko sugerise dobitak konjice na papiru.
Mala je razlika 6 u odnosu na 5,5 sekundi ali je velika potrebna jacina motora za isto.
Uostalom ako bas zelim uzbrzanja i perfomanse elektro motori su gotovo idealni, Tesla na primer ima tako dobre perfomanse da je tesko reci da nisu brojke sportske.
I "gasovi" su mu u super brojkama, gotovo sve idealno a opet trziste ga ne prihvata i prodaja nikako da uspesno krene. Iako je skup kupuju ljudi i skuplje a drugacije koji nisu takvih perfomansi.
Ili VW Phaeton, koji je imao u ponudi i W12 motor. Tesko se moze reci da je to auto slabih perfomansi ali opet nije bilo kupaca kojima trebaju toliki KS.
Meni se koncepcija GT86 svidja i iako ga nisam niti video niti vozio verujem da bi se sasvim lepo moglo uzivati sa tim navodno slabim motorom.
Uostalom ne tako davno Porse je pravio auta sa motorom slabijim od 200KS i nesto se ne secam da je bilo zalbi da ne moze da se vozi usled perfomansi.