Znam šta je, poenta je bila da Škoda ne troši 8 pri 120.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 10:40
od nidza
To svakako, ako nije Kodi benzin 4x4, onda vrlo moguće da da.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 11:59
od aboki
Pa njegova je karavan RS ako sam dobro ispratio, tako da lagano 8
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 12:04
od nidza
Ma nije, ako je benzinka.
6,6 je neki prosek na 120 duži segment. Može mrvu manje, mrvu više zavisno od uslova.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 13:43
od Apex
ftj napisao:Kaze mi drugar(koji vozi el automobile, vise komada promenio) da je 65 kw realno malo i da ce tek sa 100 kw elektricni automobili biti prava stvar.
Ili 75-80kW ali sa znatno lakšim baterijama. Načekaćemo se do tada.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 15:14
od nidza
Šta će vam 100kWh baterija svaki dan? Ne treba vam pun rezervoar svaki dan ni na svom autu, već nekoliko dana vozite na gorivo koje ste sipali jednom.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 15:24
od Kabal
Da na autoputu ne vozim 120 kao svi sto rade sad, juce Taycan vozi 125, da ne pretera
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 16:44
od ljubitelj
nidza napisao: 31 Avg 2023, 15:14
Šta će vam 100kWh baterija svaki dan?
Treba baterija 250 do 300 kkW-da ima,, nije poenta za svaki dan da ti treba punjenje već suprotno jednom u 10 do 15 dana da i ta baterija molga da ima neki smisleni radni vek.
Litijumsek su oko 800 ciklusa punjenja pražnjena, (punjenja do 100%) sa malom baterijom to zznači trocifreni broj gpunjenja godišenj.
Uporedivo je sa Litijsumksim baterijama u telefonu, pune se na 2 ili 3 dana i radni vek im je 3 do 5 godina, retko duže.
Raniji telefoni koji su se punili jednom medeljno (mali ekrani, manja potrošnja), su imali radni vek 8 do 10 godina baterije.
Hemija je neumoljiva, broj ciklusa je kritičan resurs svake aku baterije i ograničen je.
A da ne pričamo da je optimalno bateriju koristiti u opsegu 20 do 70% kapacitetaa, a to onda znači da nominalnih 100kWh bude oko 50kWh,.ž
I podrazuemva se da baterija treba da se puni ili prazni u opsegu 15 do 25C, sve niže ili više od toga skraćuje osetno radni vek.
Zato Tesla ima tako komplikovan termalni mendžment baterija, i grejanje i hladjenje pre svakog punjenja ili pražnjenja ako je pot4rebno.
Radi poredjenja, vozila sa SUS motorom imaju reda 500 do 700kWh energij u rezervoarima...
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 16:51
od ljuba
U opste smesno je pricati o isplativosti elektricnih automobila, posto su na zapadu vec postali skuplji od benziskih tokom zimskog poskupljena struje i to ozbilno a ovo nas ceka sve u bliskoj boducnosti…
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 21:42
od aboki
ljubitelj napisao:
nidza napisao: 31 Avg 2023, 15:14
Šta će vam 100kWh baterija svaki dan?
Treba baterija 250 do 300 kkW-da ima,, nije poenta za svaki dan da ti treba punjenje već suprotno jednom u 10 do 15 dana da i ta baterija molga da ima neki smisleni radni vek.
Litijumsek su oko 800 ciklusa punjenja pražnjena, (punjenja do 100%) sa malom baterijom to zznači trocifreni broj gpunjenja godišenj.
Uporedivo je sa Litijsumksim baterijama u telefonu, pune se na 2 ili 3 dana i radni vek im je 3 do 5 godina, retko duže.
Raniji telefoni koji su se punili jednom medeljno (mali ekrani, manja potrošnja), su imali radni vek 8 do 10 godina baterije.
Hemija je neumoljiva, broj ciklusa je kritičan resurs svake aku baterije i ograničen je.
A da ne pričamo da je optimalno bateriju koristiti u opsegu 20 do 70% kapacitetaa, a to onda znači da nominalnih 100kWh bude oko 50kWh,.ž
I podrazuemva se da baterija treba da se puni ili prazni u opsegu 15 do 25C, sve niže ili više od toga skraćuje osetno radni vek.
Zato Tesla ima tako komplikovan termalni mendžment baterija, i grejanje i hladjenje pre svakog punjenja ili pražnjenja ako je pot4rebno.
Radi poredjenja, vozila sa SUS motorom imaju reda 500 do 700kWh energij u rezervoarima...
Bice da je 1500 ciklusa, a i garancija na istu je 8 godina.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 22:07
od ljubitelj
1500 je maksimum, praksa pokazue da se to ne dostiže tako često.
Litijumske baterije se evo koriste 25 godina, ove danas čak kraće traju nego te neke sa početka uvodjenja u upotrebu.
Da samo 8 godina se naplaćuje garancija, a zašto nije recimo 12 godina garancija postavlja se pitanje.
Kako se došlo baš do 8 godina pravne obaveze
Radi poredjenja, vozila sa SUS motorom imaju reda 500 do 700kWh energij u rezervoarima...
S tim sto im je srednja efikasnost oko 15-20% u zavisnosti od rezima, mozda i manje. Dakle podelis sa 5 to sto si napisao.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 23:36
od kami
Kako mislis 500-700kWh? EV sa 500kWh moze da predje 1000km sa 200kmh prosečnom brzinom. Koji to SUS moze? Tj koliko bi rezervoar trebao da ima? Ja cenim bar 130l za neku golf klasu
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 31 Avg 2023, 23:54
od dragvorl
Pomnozio je 9kWh energije koju sadrzi litra recimo benzina sa zapreminom rezervoara. Samo nije ubacio racunicu koja je u mom prethodnom postu. Poredjenje potpuno razlicitog pretvaranja energije i skladistenja iste.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 01 Sep 2023, 00:02
od kami
Pa poredjenje bas nema veze. 500kWh u gradu je 2500km...