Stranica 17 od 57

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 21 Apr 2015, 22:55
od Delija
nikaragva napisao:Pravedno bi jedino bilo da se ne vezuje ništa za kubike i snagu, nego realnu vrednost automobila, što valjda i jeste cilj.
Nije isto ako voziš kadeta od 2000cc i 200ks, i ako voziš BMW 2015g od 2000cc i 200ks.
Kadet vredi plafon tausenku i to ako nije truo, a BMW 30 puta toliko :)
Vrlo je jasno zasto ne moze tako - prosecna vrednost automobila u Srbistanu je reda velicine 3k evra.
(cak i da se sve ostale nelogicnosti zanemare)

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 05:04
od srdjanyo
[quote="Geza"]od nove godine obavezan evro 4 motor za polovna vozila
Nema uvoza auta starijih od 10 godina
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/5519 ... -10-godina

Vlada priprema uredbu po kojoj će od Nove godine biti moguće uvesti nove automobile samo ako ispunjavaju standard evro 6, odnosno evro 4 za polovne.
/quote]
E,vala više da ne gledam oglase gde piše:
"Nov auto!Nov!"
A ono 2001. godište.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 10:03
od nikaragva
Rakhil napisao:
nikaragva napisao:Pravedno bi jedino bilo da se ne vezuje ništa za kubike i snagu, nego realnu vrednost automobila, što valjda i jeste cilj.
Nije isto ako voziš kadeta od 2000cc i 200ks, i ako voziš BMW 2015g od 2000cc i 200ks.
Kadet vredi plafon tausenku i to ako nije truo, a BMW 30 puta toliko :)
Ne bi, porez pokusava da upotrebu zajendickog resursa jednako naplati. Tvojom racunicom bi bilo jefitnije voziti raspali dzip od 20 godina i dve tone koji zagadjuje ko lud i zauzima mnogo mesta nego da kupis novog Punta.

To rešava eko porez, ili taksa, koja je kod nas 300 dinara ...

I ono što je ljubitelj već rekao, tehnički ispravno vozilo.

Jel taj punto sa naftom sa broda, skinutim EGR ventilom i odsečenim katalizatorom zagađuje manje ili više od tog đipa?
Ja kažem više, samo iz razloga jer će se đip voziti samo kada se ide na selo za prvi maj i letnji raspust, a punto svaki dan ;)



@delija
Jasno je meni to sve, ja samo kažem kako bi bilo pravedno ... Cilj je da se napravi tako da se uzme što više novca, a ne da se pravda zadovolji :)

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 11:19
od Floyd
A zbog cega mislis da je to pravedno?

Da li je pravedno stimulistati upotrebu jeftinih a samim tim starih i cesto neispravnih automobila ili je bolje obrnuto.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 11:24
od Laki021
Pravedno bi bilo da svi placaju isto registraciju, eventualno da ima veze sa tezinom auta i CO2.

Cena/vrednost auta ne treba da ima veze, porez na zaradu je vec placen svako bi trebao da posle ima prava da ravnopravno raspolaze sa svojim novce, zasto bi nekoga extra klepili jer hoce da vozi dobar auto? Njegova stvar kako ce da potrosi pare.

Koja je poenta dobre zarade ako ce posle na sve dobre stvari da te dodatno ubiju porezom?

Tako nesto izvode u Danskoj, pa niko domaci nece da se skoluje i bori za dobre pozicije. Sve bitne poslove im sad vode stranci.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 11:33
od Rakhil
+1, realno. Porez na luksuz i slicne pizdarije su cist komunizam. PDV je najpravedniji porez (ako postoji pravedan porez uopste), jer oporezuje potrosnju jednako svima, ne vidim sta dalje ima drzava da me drka ako mogu sebi da priustim dobar auto.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 11:44
od nidza
Odlična matematika, bravo.

Problem je što tajkuni ne plaćaju koliko zarađuju, nego mnogo manje. Na nekome mora da se slomi šupalj balon. Tj. neko mora da ga duva stalno.

Tapatalk

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 11:47
od Rakhil
Nidzo, kakve sad veze imaju tajkuni sa time kad su oni pravna lica?

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 11:53
od nikaragva
Floyd napisao:A zbog cega mislis da je to pravedno?

Da li je pravedno stimulistati upotrebu jeftinih a samim tim starih i cesto neispravnih automobila ili je bolje obrnuto.
Pa iz istog razloga što ćeš za stan od 300m2 platiti prenos prava mnogo više, nego za stan od 25m2. Zašto bi plaćali isto u ta dva slučaja, ako uopšte moraju da plaćaju?
I ja bih mogao da se složim da se jebeni porez plati samo jednom. Zaradio si toliko u toku meseca, platio si porez i gotovo. Sve što kupuješ i trošiš, platiće porez onaj koji zarađuje na tome, a ne ti koji trošiš, pa još više da platiš. To je sasvim jasno i zalagao bih se za to.
Govorim o nasleđenom stanju, odnosno pravilu, da nešto mora da se plati, pa sam u tom duhu, naveo pravedniju opciju.

A što se tiče tehničke ispravnosti automobila, jednostavno brkate pojmove, registracija nema apsolutno nikakve veze sa tehničkom ispravnošću. O tome brigu mora da vodi tehnički pregled, npr.

Floyd postoje razne olakšice za vlasnike novih vozila, pa ti bi bar trebalo da znaš to, jer si na zapadu, koji koliko toliko ima pravednije odnose u tom domenu, mada zbog razlike u standardu se takvi detalji izgube u prevodu.

Npr. vozila starija od 20g idu na tehnički svakih 6 meseci, 10g svakih 9, 5g svake godine, mlađa od 5g svake tri, šta ja znam, sve opcije su otvorene. Ali da to bude pravi tehnički.

I staro vozilo može itekako biti ispravno, samo kao što to svi znamo, mnogo je skuplje držati stari auto u potpunosti ispravnim, nego nov ... Ima tu mnogo teorija i kada bi neko, npr. nas 10ak sa foruma seli za okrugli sto, verujem da bi smislili dosta bolji način registrovanja i upotrebe vozila, kao i zavidan nivo tehničke ispravnosti vozila na putevima :)

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 12:02
od Floyd
Pa kupac skupog auta je platio drzavi PDV u vrednosti vise starih automobila. Zasto ga treba dodatno oporezovati i time stimulisati da novac trosi van zemlje?

Porez na osnovu tezine, snage i CO2 bio bio najpravedniji ali to u Srbiji nema sanse jer (posebno CO2) udara na vecinu glasaca.

Nemam ja nista protiv starih vozila ali bi uslov trebao da budu potpuno ispravna, bez modifikacija tipa izvadjen DPF...

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 12:09
od nikaragva
Floyd napisao:Zasto ga treba dodatno oporezovati i time stimulisati da novac trosi van zemlje?
Pa to je već hipotetičko pitanje i mislio sam da se ne razgovara o njemu, kao što sam i rekao u prethodnom postu :)
Već o tome kako najpravednije raspodeliti registraciju, a da se u kasu slije što je moguće više novca.

Prvo i osnovno pitanje po meni je: Šta predstavlja porez na upotrebu motornog vozila? Kakva je to budalaština?
Šta ih sprečava da ne uvedu i porez na upotrebu računara? (to je inače u mojoj opšitni bilo uvedeno, nećete verovati, tražili su od svih pravnih subjekata da plaćaju 500 dinara po računaru :D, ne znam kakav je sad status i da li je iko plaćao)

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 13:57
od nidza
Rakhil napisao:Nidzo, kakve sad veze imaju tajkuni sa time kad su oni pravna lica?
Od negde mora da se uzima lova ako oni ne plaćaju i duguju pare na kilo. Kakve ima veze jesu li pravna lica? Država je u ozbiljnom deficitu, lova se troši više nego što se puni, malo je verovatno da bilo koja promena poreza sagledana celokupno može manje da opterećuje građane.

Prosto zaključujem da trenutni koncept može da vodi samo povećanju opterećenja, sve dok balon ne pukne.

Ja lično očekujem da će registracija da nas košta više. Manje će da me košta GTV 3.0 nego danas da ga registrujem, ali Škoda i Alfa će da poskupe vrlo verovatno.

Tapatalk

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 14:15
od Ivan
Jos koja godina pa ce gtv imati 2 decenije, onda te vise promene cena registracije ne interesuju, popust 90% cini mi se :)

Послато са GT-N7100

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 14:22
od Grujic
80%, al to po sadasnjem sistemu, ako promene sistem ko zna kako ce biti...

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 22 Apr 2015, 14:37
od Ivan
Sumnjam da ce nesto drasticno menjati, samo ce nesto poskupeti ili uvesti neku novu taksu (tipa kw kao kod osiguranja).

Послато са GT-N7100