Stranica 163 od 618
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 11:02
od igor_harris
Sluzi da zastiti zivotnu okolinu, to nije sporno.
Ali da je bilo potrebno menjati mapu motor bi pokazao neku reakciju odmah nakon zatvaranja a ne nekoliko godina kasnije.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 11:07
od nidza
Na benzincu ima funkciju, zato ne sme da se zatvara, ali na dizelu, sem ekološke, ne bih znao. Svakako je zatvoren kad je motor hladan i opterećen, a otvara se u srednjim režimima.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 11:25
od OMP
cozmo napisao: 20 Feb 2019, 10:47
Kad to uradis, moras menjati i softver, odnosno mapu. Ne moze ostati kakva je bila. EGR ipak sluzi da nesto zastiti.
mozda si pogresno razumeo, kod nekih modela nije dovoljno samo mehanicki blokirati egr vec se mora i softverski ugasiti ali to nema veze sa mapiranjem...jedina mana ugasenog egr-a je malo sporije dostizanje radne temperature ali nije to nesto drasticno
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 11:57
od cozmo
A nivoi cadji zbog toga? Mislis da to ne steti motoru?
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 12:04
od nikaragva
Pa bice manje cadji u motoru, a vise na auspuhu.
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 12:06
od Saša
Muka mi je ovo i čitati, a kamoli da me još nešto i zeza. Nije lako vama dizelašima...

Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 12:07
od OMP
pa samo moze da pogoduje motoru jer egr sluzi da deo sagorevanja vrati ponovo u usisnu granu na dosagorevanje a samim tim pravi talog čadji i garezi u usisu pa i samom egr-u pa motori pocinju da slabo idu, guse se ne rade lepo itd. i onda je potreebno kompletno ciscenje usisa sto nije lako i jeftino, zato je bolje ugasiti egr i onda sav produkt sagorevanja ide u izduv a usis dobija samo cist vazduh i samim tim nema od cega da se prlja
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 12:10
od igor_harris
Tako je, ljudi su u zabludi da on smanjuje cadj, ali zapravo, on je uzrokuje. S druge strane, smanjuje nivo NOx gasova koji su bezbojni ali stetni po okolinu.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 12:19
od OMP
pa dobro ekologija je sad po strani u ovom slucaju

u inostranstvu se egr menja cim pocne da zeza reko ko cisti a o gasenju da ne pricamo...isto vazi i za dpf samo sto je sad situacija takva da ce vrv da ga uvedu kao obaveznog na autu kao i katalizatore pa sve vise ljudi pere dpf a ne izbacuje, katalizatori se odavno vec ne vade, mene sve cesce pitaju kad prodajem neki auto jel nije skidan katalizator i dpf
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 14:23
od nidza
OMP napisao:cozmo napisao: 20 Feb 2019, 10:47
Kad to uradis, moras menjati i softver, odnosno mapu. Ne moze ostati kakva je bila. EGR ipak sluzi da nesto zastiti.
mozda si pogresno razumeo, kod nekih modela nije dovoljno samo mehanicki blokirati egr vec se mora i softverski ugasiti ali to nema veze sa mapiranjem...jedina mana ugasenog egr-a je malo sporije dostizanje radne temperature ali nije to nesto drasticno
Uvek mi je bila misterija kako EGR koji se ne otvara dok je motor hladan, pomaže bržem zagrevanju?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 14:29
od igor_harris
U mom slucaju se potpuno istom brzinom zagreva od kada je zatvoren.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 14:50
od pedjaks
igor_harris napisao:Tako je, ljudi su u zabludi da on smanjuje cadj, ali zapravo, on je uzrokuje.
Egr nije perpetum mobile

Određenu zapreminu sagorelih gasova (koji ne mogu opet sagorevati) vraća u motor i time mu smanjuje radnu zapreminu i samim time štedi gorivo i smanjuje količinu izduvnih gasova(u odnosu na npr bez egr).
Čađ je produkt lošeg savorevanja usled penzionerske vožnje, kratkih deonica, kvaliteta dizela itd.
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 15:04
od OMP
nidza napisao: 20 Feb 2019, 14:23
Uvek mi je bila misterija kako EGR koji se ne otvara dok je motor hladan, pomaže bržem zagrevanju?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
ta razlika u podizanju temperature nije uopste toliko znacajna i osetna, jeste na papiru ili kad bi gledao po dijagnostici ali u praksi to jedva i primetis ili ne a jedino logicno objasnjenje po meni je hladnjak egr-a kroz koji ide voda a greju je izduvni gasovi e sad kad zablokiras dole na izduvnoj grani nema tih izduvnih gasova koji bi koliko toliko grejali to malo vode koja cirkulise tim sistemom hladjenja egr-a, ima ljudi koji blokiraju dole na grani i gore na samom egr-u pa izbace taj visak cevcica i taj kao mali hladnjak jer vise nemaju nikakvu funkciju a oslobodi malo prostora oko motora i "olaksa" auto

Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 16:58
od ljubitelj
Saša napisao: 20 Feb 2019, 12:06
Muka mi je ovo i čitati, a kamoli da me još nešto i zeza. Nije lako vama dizelašima...
Zar ti nemas EGR na Puntu?
Jos od Euro 2 benzici ga imaju.
Re: Servis - Razno
Poslato: 20 Feb 2019, 17:08
od ljubitelj
nidza napisao: 20 Feb 2019, 14:23
OMP napisao:cozmo napisao: 20 Feb 2019, 10:47
Kad to uradis, moras menjati i softver, odnosno mapu. Ne moze ostati kakva je bila. EGR ipak sluzi da nesto zastiti.
mozda si pogresno razumeo, kod nekih modela nije dovoljno samo mehanicki blokirati egr vec se mora i softverski ugasiti ali to nema veze sa mapiranjem...jedina mana ugasenog egr-a je malo sporije dostizanje radne temperature ali nije to nesto drasticno
Uvek mi je bila misterija kako EGR koji se ne otvara dok je motor hladan, pomaže bržem zagrevanju?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Na benzincu je tako, na dizelu se otvara malo i ima protok izduvnih gasova kroz njegov interkuler. Kako su izduvni gasovi topliji od antifriza onda toplata prelazi na antifriz tj greje se motor.
Nije to nesto spekatkularno da bi bilo vredno paznje, po meni.
Veci je problem sto je osnovni cilj i svrha SUS motora da radi na sto visoj mogucoj temperaturi i postigne sto potpuniju oksidaciju naftnog derivata da bi sto vise konvertovao hemije goriva u toplotu.
SUS motor je u sustini toplotna masina, Karnoov ciklus, pa svako gusenje /snizavanje temperature izduvnih gasova je zapravo stetno po efikasnost rada tj potrosnju goriva u gramima/kWh.
Denso ima razvijen sistem gde je EGR motniran posle kata i posle DPF pa vraca vec ociscene gasove, dosta razlicito od Bosovog sistema koji je na vecini nasih kola.