Stranica 166 od 177

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 17 Avg 2021, 20:51
od dragvorl

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 17 Avg 2021, 22:03
od Gaginh0

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 31 Avg 2021, 12:52
od Geza
Ako ima zainteresovanih za kupovinu, šteta bi bilo da odu iz zemlje.


Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 31 Avg 2021, 18:54
od ljubitelj
Zainteresovan, neki kontakt?
U kom mestu se nalazi sve to?

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 31 Avg 2021, 19:48
od Geza
Ne znam mesto, jedino da pratiš twitter i autora, pa da uletiš sa ponudom kad se odluči za rastanak.

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 10 Sep 2021, 07:37
od Gaginh0
Drugi deo:


Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 12 Sep 2021, 10:07
od dragvorl
Dva broda na isti fazon eksplodirala, 2 prezivelih.

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 28 Sep 2021, 23:37
od dragvorl

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 29 Okt 2021, 20:38
od Geza

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 03 Nov 2021, 13:16
od Geza

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 19 Nov 2021, 17:59
od Geza

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 20 Nov 2021, 02:27
od snork
Aerodinamični oklopi su sredinom 1930-ih bili "hit" na parnim lokomotivama, jer su omogućavali postizanje veće brzine, što je posebno bilo značajno za putničke eksprese.

Zvanični rekord brzine za parne lokomotive drži engleska Gresley A4 - 203 km/h. Evo jedne novije slike, sa turističke ture:

Slika

Sovjetska lokomotiva IS (Iosif Stalin :D ) 20-16 je navodno postigla brzinu od 200 km/h na pruzi Moskva-Lenjingrad (uvek bila najbrža ruska pruga, jer je podloga dobra, a pruža se praktično u pravoj liniji).

Evo jedne slike iz 1943:

Slika


"Leteći Beograđanin" je manja i slabija lokomotiva od navedenih, ali je revolucionarna po tome što ima kabinu ispred kazana, radi bolje preglednosti. To ni dizelke dugo nisu imale, a tek je postalo standard sa električnim lokomotivama. Tokom okupacije, gubi joj se svaki trag (verovatno odvezena u Nemačku).

Rekord je postavljen na (i dalje) najboljoj deonici jugoslovenskih pruga, gledano iz Beograda levom koloseku (smer Zagreb-Beograd), između Novske i Okučana. Tu je i 1980-ih Končar testirao svoju novu lokomotivu klase 442 i postigao brzinu od 184 km/h. To je prva električna lokomotiva u potpunosti projektovana u Jugoslaviji. Pre raspada zemlje, proizvedeno je 16 komada (sve su u Hrvatskoj). Link: https://en.wikipedia.org/wiki/H%C5%BD_series_1142

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 20 Nov 2021, 18:04
od Sloba
SlikaSlika

Sent from my MI 9 using Tapatalk


Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 20 Nov 2021, 19:21
od Geza

Re: Imali smo, nismo znali ...

Poslato: 18 Dec 2021, 12:28
od Geza