Re: Stariji automobili...
Poslato: 19 Jul 2017, 12:21
Da, da, zanimljivo je što isti model ima dve različite konfiguracije. 
Inače je rešenje sa uzdužnim motorom starije, nekada su svi automobili imali tako postavljen motor. Kod zadnjeg pogona je nekako logično, jer se na motor "nastavlja" menjač i kardan. Kada se pojavio prednji pogon, motor je takođe dugo, dugo bio isključivo udužno postavljen. Osim varijante sa menjačem iza, neki automobili sa uzdužnim motorom i prednjim pogonom su imali menjač ispred motora (Citroen DS, Renault 4).
Poprečno postavljeni motor je relativno moderan "štos" da se uštedi prostor. Menjač je pored motora (diferencijal u istom kućištu se podrazumeva), ali poluosovine moraju biti različite dužine. Možda je prvi auto sa poprečnim motorom bio Fiat 128, 1969. godine. On je bio moderan i po drugim stvarima - OHC motor sa bregastom osovinom pogonjenom zupčastim kaišem umesto lanca, kao i upravljač sa zupčastom letvom, što tada mnogi još nisu imali.

Inače je rešenje sa uzdužnim motorom starije, nekada su svi automobili imali tako postavljen motor. Kod zadnjeg pogona je nekako logično, jer se na motor "nastavlja" menjač i kardan. Kada se pojavio prednji pogon, motor je takođe dugo, dugo bio isključivo udužno postavljen. Osim varijante sa menjačem iza, neki automobili sa uzdužnim motorom i prednjim pogonom su imali menjač ispred motora (Citroen DS, Renault 4).
Poprečno postavljeni motor je relativno moderan "štos" da se uštedi prostor. Menjač je pored motora (diferencijal u istom kućištu se podrazumeva), ali poluosovine moraju biti različite dužine. Možda je prvi auto sa poprečnim motorom bio Fiat 128, 1969. godine. On je bio moderan i po drugim stvarima - OHC motor sa bregastom osovinom pogonjenom zupčastim kaišem umesto lanca, kao i upravljač sa zupčastom letvom, što tada mnogi još nisu imali.